Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler bude využívat techniku Fiat Group, Alfa se vrátí do USA v roce 2012

Diskuze (23)
Chrysler Group má příští týden zveřejnit plán na oživení svých značek, už nyní ale Wall Street Journal informuje o jeho základních rysech. Vlastní vývoj bude z velké části nahrazen technikou, kterou poskytne Fiat.

Koncept, který představí Sergio Marchionne 4. listopadu 2009 v sídle Chrysleru v michiganském Auburn Hills, přináší návrat Alfy Romeo a Fiatu na americký trh. Jednou z prvních vlaštovek bude Fiat 500, který se začne v USA prodávat v roce 2011. O rok později se do Ameriky po sedmnáctileté přestávce vrátí Alfa Romeo, a to nejprve s modelem MiTo a od roku 2013 s nástupcem 159.

Italské vozy určené pro americký trh se budou vyrábět přímo v USA a v Mexiku. Fiat tak eliminuje slabý kurs dolaru, který momentálně značně prodražuje export z Evropy do Ameriky. Naopak by se za takových okolností mohly Fiaty a Alfy ze Severní Ameriky vyvážet.

Ve stejném období čeká velké změny také portfolio amerických značek. Do roku 2012 skončí například Chrysler PT Cruiser a málo oblíbené Jeepy Commander, Compass a Patriot. Značného přepracování se dočkají dva klíčové modely – Chrysler 300C a Jeep Grand Cherokee – a nástupce Chrysleru Sebring dostane podvozkovou platformu Alfa Romeo.

U značky Dodge dojde k posunu její pozice na trhu. Blízká budoucnost znamená konec modelů Nitro, Avenger a Caliber. Prodávat se přestane také Dodge Grand Caravan, v segmentu velkoprostorových aut bude operovat výhradně sesterský Chrysler Town&Country, a z pickupů Dodge Ram se stane samostatná značka Ram Trucks. Naopak pod značkou Dodge a s technikou od Fiatu vznikne přímý konkurent Mini.

Diskuze (23)
1. 11. 2009 13:21
Re: Převodovky
Řídil jsem Alfu 159 19JTDm s Q-Tronicem a bylo to fajn svezení - automat byl jemný a řadil logicky, byl ne tak rychle jako dvouspojky. Q-Tronic se montuje k benzínovému šestiválci (ideální pro USA) a k dieselům 1.9 a 2.4 JTDm.

Selespeed (robotizovaný manuál) je primárně postavený jako sekvenční převodovka, automatický mód je jaksi "navíc" a opravdu to není nic extra. Ale životnost je v pořádku, jen se musí pečlivě udržovat interval výmeěny a použitý druh oleje. Pak je všechno OK.
Avatar - Balkan
31. 10. 2009 19:07
Re: Spousta zajímavých informací
co sa tyka V8 mas pravdu,ale to je pre jeden model, lebo pokial viem uz ani Sebring V8 nepouziva. CO sa tyka naftaku- ma Fiat nieco tak velke teraz? potrebuju nieco v rozsahu 200-300koni totiz. Inak, niekto spominal prevodovky, automaty, myslim ze ich Chrysler ma dost, aj do Caliberu aj do 300ky sa pouzivaju, plus Alfy vsetky maju moznost automatu, to problem nebude, podla ma :-)
Avatar - Ada je zase tady
31. 10. 2009 19:06
GM bude kupovat italskou techniku?
No to bude jen dalsi hrebicek do rakve GM :no:
31. 10. 2009 18:31
Převodovky
Fandím Fiatu aby se v USA chytil, ale vidím jeden zásadní problém. Fiat nemá žádnou použitelnou automatickou převodovku, něco jako DSG od VW. Mají myslím nějaké robotizované klasické, ale ty řadí hrozně natvrdle a nemají spolehlivost ani životnost. V Evropě je to jedno, ale většina amíků vůbec neumí jezdit v autě s manuálem. No ale asi to budou mít nějak vymyšlené když se na trh v USA snaží dostat...
Avatar - Barrichello
30. 10. 2009 16:16
Re: Spousta zajímavých informací
300C nemůže mít taliánskou techniku, když Fiat (vyjma ferrari a maserrati, což je poněkud jinde) nedělá V8 motory, navíc Chrysler má hotové nové V6 Pentastar (VVT - časem maj dostat přímý vsřik a vypínání válců), budou nasazeny příští rok právě v novém 300C/Dodge Charger a taky v zcela novém Jeepu GrandCherokee.

Fiat akorát může doadat naftový motor pro evropu namísto stávjícího MB 3,0 V6 CRD a možná tak nápravy atd...
Tot vše.