Fiat chystá nový mini vůz. Trepiuno to nebude
Fiatu se v posledních letech vyčítalo, že místo malých automobilů, které italského výrobce proslavily, věnuje mnoho úsilí a peněz vývoji a výrobě velikých, pro Fiat méně obvyklých vozů. Po definitivním odloučení se od General Motors výrobce sice neprodává více automobilů, má však volnou ruku v plánování budoucnosti a nových modelů. Jako první pronikly na veřejnost informace o mini voze, s nímž Fiat naváže na tradici legendární pětistovky.
K překvapení mnohých nový mini fiat nevzejde ze studie Trepiuno prezentované v Ženevě v roce 2004, ale stane na nové platformě, jejíž původ zatím není znám. Je možné, že Fiat spojí na vývoji platformy síly se strategickým partnerem, ale nabízí se i možnost, že platformu vyvine sám. To se vzhledem k jeho nepříznivé finanční situaci ovšem nejeví jako příliš reálné. Důvod, proč Fiat nechce uvést v život veřejností příznivě přijatou studii Trepiuno, je jednoduchý.
Trepiuno se rozměry příliš podobá pandě, jeho výroba by navíc byla velmi drahá, a proto management nikdy neuvažoval o možnosti uvedení vozu do sériové výroby. Místo toho vznikne vozítko s délkou asi 2,65 metru a výškou okolo 1,7 metru, jež uveze narozdíl od Smartu ForTwo čtyři pasažéry. Motor (prozatím se hovoří o vznětové jednotce 1.3 Multijet) bude stejně jako u smartu umístěn za zadními sedadly.
Z Peugeotu 1007 si mini fiat "vypůjčí" posuvné boční dveře a panoramatickou střechu. Automobil se bude vyrábět vedle pandy v továrně v Polsku, počítá se s produkcí 100 - 150 tisíc vozů ročně.