Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat převzal kontrolu nad výrobcem dieselů VM Motori

Michal Fokt
Diskuze (37)
Fiat odkoupil poloviční podíl koncernu General Motors a stal se tak stoprocentním vlastníkem firmy VM Motori, specializující se na turbodiesely.

Ještě z dob, kdy automobilky Fiat a General Motors spolupracovaly a automobilový byznys se zdál být z nejhoršího venku, se datuje společné vlastnictví na naftové motory se specializující firmy VM Motori. Oba koncerny měly v této společnosti 50% podíl, teď už je ale italská motorárna opět kompletně italská.

GM se stal spolupodílníkem ve VM Motori v roce 2007 a nyní se svého podílu vzdává za částku 34,1 milionu euro. VM Motori, vyrábějící dnes 90 tisíc motorů ročně, se tak může plně koncentrovat na potřeby automobilek Fiat a Chrysler. Je ovšem třeba mít na paměti, že z této produkce není většina určena pro automobilový průmysl, vyrábí se tam i lodní motory a generátory a agregáty pro různá odvětví průmyslu.

Novým posláním VM Motori tak bude, kromě klasické produkce tří- a čtyřválců v první řadě uspokojovat speciální projekty koncernu Fiat. Těmi se rozumí jak produkce velkých turbodieselů pro Maserati a později Alfu Romeo v Evropě, ale také "dieselizace" Ameriky. Už nyní začaly pracovat italské šestiválce v modelu Dodge Ram a uvažuje se i naftových verzích sedanu Chrysler 300 a dalších projektech.

Michal Fokt
Diskuze (37)
Avatar - Ja Prvni 123
3. 11. 2013 11:53
Re: dobrý zpráva
hmm.. proc prenasime tu hadavost od politiku i sem?
Vzdyt pisu to same... a jen se ptam, jestli to, co pouzival prvni system vysokotlakeho vstrikovani (Denso) nebyl taky tenhle oddelen system... tedy nikoliv skutecne common rail.
Tusim, ze to tak ma vetsina kamionu z te doby - Volva, Scanie... ale i Detroity a CATy a tak.
Ale kamiony a tezke stroje jdou trochu mimo me, takze se nehadam.

Schvalne si precti, co jsem psal pred tim jeste jednou... a v klidu.

;-)
Avatar - Ja Prvni 123
3. 11. 2013 11:47
Re: dobrý zpráva
no - vždyt rikam to samy...
;-)
2. 11. 2013 19:31
Re: zauhimave...
zajímavý komentář.... :yes: Ověřovat všechna tvrzení si samozřejmě nebudu ale dává to smysl.... ;-)
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2013 19:00
Re: dobrý zpráva
Plácáš. Land Rover má fakticky to samé co má VW, až na to, že výrobcem byl LUCAS, ne Bosch. A tryska je dvoustupňová, ne jednostupňová jako u Bosche. S common railem to tedy nemá nic společného, leda to elektronické řízení. A navíc to začali vyrábět až ke konci roku 1997, takže to nebylo k dispozici dříve než elektronicky řízený common rail. Je to prostě EUI (německy PD.)
Takže opatrně.
Platí - první, kdo uchopil mechanický systém common rail a začal jej řídit elektronicky je Denso v Japonsku pro Hino a Isuzu a Fiat/Magneti Marelli v Evropě (následně licenci prodali značce Bosch).
Vcelku přesně to mají na wikipedii i když i tam mají řadu nepřesností.
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2013 18:56
Re: dobrý zpráva
Tak jsem byl zaujat tou myšlenkou, až jsem se do toho zamotal. Jasně, díky za korekci.