Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Stilo 2004 - dva nové motory

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 16. 12. 2003 • 17:54
8
24
Zobrazit náhledy (8)
Fiat Stilo Fiat Stilo Fiat Stilo
Po dvou letech výroby italského kompaktu, jehož se již prodalo 350.000 jednotek, přichází lehký facelift a aktualizované menu pohonných jednotek. Pětidveřový hatchback je od nynějška zakončen uhlazeněji tvarovanou zádí

Po dvou letech výroby italského kompaktu, jehož se již prodalo 350.000 jednotek, přichází lehký facelift a aktualizované menu pohonných jednotek. Pětidveřový hatchback je od nynějška zakončen uhlazeněji tvarovanou zádí, která se zbavila v maximální možné míře horizontálních linií a dřívější členitosti. Zcela nové je víko kufru, ze kterého zmizely mlhovky, dříve lemující prostor pro SPZ; ty se nyní přestěhovaly do přepracovaných koncových světel, stylizovaných do velkých celočervených kruhů. Další změnou jsou ochranné lišty na bocích a nárazníkách, od nynějška výhradně v barvě karoserie. Výsledkem je uhlazenější vzhled a v případě pětidveřového provedení i výrazně zcivilizované pozadí, které u stávajícího provedení vyvolávalo svým těžkopádným vzhledem mnoho kontroverzí.

Detailního vylepšení se dočkal i interiér, kromě několika stylistických retuší byla doplněna i standardní výbava, a to zejména o bezpečnostní prvky. Revidována byla i škála potahových a čalounících materiálů.

Zásadnějí změnou je náhrada nejslabší dvanáctistovky v nabídce silnější čtrnáctistovkou (70 kW/5.800 ot., 128 Nm/4.500 ot.), známou již z Punta. Zůstala mu šestistupňová převodovka a zrychluje na 100 km/h za 12 s, maxilmálka činí 180 km/h a spotřeba třídveřového hatchbacku město/mimo město/kombinace 8,2 / 5,5 /6,5, u pětidveřových provedení o cca 3 deci vyšší. Získávat zákaznická srdce jistě bude i hi-tech turbodiesel 1.9 JTD 16V Multijet (103 kW/4.000 ot., 305 Nm/2.000 ot.) s variabilním turbem a sekvenčním vstřikováním, který dosáhne třímístné číslice na rychloměru za 9,7 s, umí jet až 203 km/h a stačí mu k tomu 7,6 / 4,2 / 5,4 litrů nafty na 100 km, v případě pětidveřových karoserií nepatrně více.

Změny ve specifikaci se dotkly i špičkového Abarthu – v tiskové zprávě chybí zmínka o jeho 5tidveřovém provedení, dá se tedy předpokládat, že se s ním již nebudeme v autosalonech setkávat, což se dá vzhledem k minimálnímu zájmu kupců pochopit. Špičkový pětiválec bude nyní možné (podobně jako dosud u typu GT) kombinovat i s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou, což jistě přispěje k atraktivitě tohoto špičkového provedení. Ceny pro ČR nejsou dosud stanoveny, dá se ale předpokládat, že se proti letošku nezvýší.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku