Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Stilo 2004 - dva nové motory

Ladislav Čermák
Diskuze (24)
Po dvou letech výroby italského kompaktu, jehož se již prodalo 350.000 jednotek, přichází lehký facelift a aktualizované menu pohonných jednotek. Pětidveřový hatchback je od nynějška zakončen uhlazeněji tvarovanou zádí

Po dvou letech výroby italského kompaktu, jehož se již prodalo 350.000 jednotek, přichází lehký facelift a aktualizované menu pohonných jednotek. Pětidveřový hatchback je od nynějška zakončen uhlazeněji tvarovanou zádí, která se zbavila v maximální možné míře horizontálních linií a dřívější členitosti. Zcela nové je víko kufru, ze kterého zmizely mlhovky, dříve lemující prostor pro SPZ; ty se nyní přestěhovaly do přepracovaných koncových světel, stylizovaných do velkých celočervených kruhů. Další změnou jsou ochranné lišty na bocích a nárazníkách, od nynějška výhradně v barvě karoserie. Výsledkem je uhlazenější vzhled a v případě pětidveřového provedení i výrazně zcivilizované pozadí, které u stávajícího provedení vyvolávalo svým těžkopádným vzhledem mnoho kontroverzí.

Detailního vylepšení se dočkal i interiér, kromě několika stylistických retuší byla doplněna i standardní výbava, a to zejména o bezpečnostní prvky. Revidována byla i škála potahových a čalounících materiálů.

Zásadnějí změnou je náhrada nejslabší dvanáctistovky v nabídce silnější čtrnáctistovkou (70 kW/5.800 ot., 128 Nm/4.500 ot.), známou již z Punta. Zůstala mu šestistupňová převodovka a zrychluje na 100 km/h za 12 s, maxilmálka činí 180 km/h a spotřeba třídveřového hatchbacku město/mimo město/kombinace 8,2 / 5,5 /6,5, u pětidveřových provedení o cca 3 deci vyšší. Získávat zákaznická srdce jistě bude i hi-tech turbodiesel 1.9 JTD 16V Multijet (103 kW/4.000 ot., 305 Nm/2.000 ot.) s variabilním turbem a sekvenčním vstřikováním, který dosáhne třímístné číslice na rychloměru za 9,7 s, umí jet až 203 km/h a stačí mu k tomu 7,6 / 4,2 / 5,4 litrů nafty na 100 km, v případě pětidveřových karoserií nepatrně více.

Změny ve specifikaci se dotkly i špičkového Abarthu – v tiskové zprávě chybí zmínka o jeho 5tidveřovém provedení, dá se tedy předpokládat, že se s ním již nebudeme v autosalonech setkávat, což se dá vzhledem k minimálnímu zájmu kupců pochopit. Špičkový pětiválec bude nyní možné (podobně jako dosud u typu GT) kombinovat i s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou, což jistě přispěje k atraktivitě tohoto špičkového provedení. Ceny pro ČR nejsou dosud stanoveny, dá se ale předpokládat, že se proti letošku nezvýší.

Ladislav Čermák
Diskuze (24)