Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat v Paříži 2004

Ladislav Čermák
Stejně jako u Alfy Romeo, i u mateřského Fiatu se novinkami právě nehýřilo. Pandu 4x4, Ideu 5Terre a faceliftovanou Multiplu jsme viděli již v Ženevě.

Tak se za jedinou opravdovou novinku dá pravděpodobně považovat jen koncept Stilo Uproad, zatímco Panda Alessi, Idea Style a Stilo Racing a Schumacher jsou jen víceméně akčními modely, kromě drobných vzhledových korekcí nepřinášejícími nic nového.

Stilo Uproad – výš a výš

Evropští zákazníci si zamilovali běžné modely, oblečené do zálesáckého a tvářící se jako ostřílení dobrodruzi. Zpravidla nabízejí velké plochy odolných ochranných lišt a zvýšenou světlou výšku a svým řidičům zajišťují pozornost a dobrý výhled + zlepšenou ochranu proti "cestovnímu lišeji". Jedním z nejpovedenějších je nový člen typové řady Stilo, kombinující utěšený vzhled pohledných sedmnáctipalcových kol s rozlehlými černými plastovými ochranami a kovovými lemy. Obligátní třešničkou na dortu jsou citlivě vkomponované podélné střešní lišty. Lehké změny se dotkly i interiéru. Ze skromných technických informací se dá vyčíst jen montáž dvou z mnoha variant firemní vznětové devatenáctistovky JTD - 85 kW a Multijet 16v 103 kW. O pojezdu i převodovce výrobce nic bližšího nezveřejnil, dokonce ani zda počítá s pohonem všech kol, který by Fiatu velmi slušel a díky jeho nedávné obnovené premiéře v Alfě Romeo 156 není jeho montáž nereálná.


Ladislav Čermák