Fiat v Ženevě 2007
Bravo
Není to tak dlouho, co Fiat ukázal světu první snímky nástupce modelu Stilo, který dostal jméno jeho předchůdce. Nyní přichází na řadu další várka fotek a také bližší informace o této další naději Fiatu.
Design 4336 mm dlouhého, 1792 mm širokého a 1498 mm vysokého vozu s rozvorem 2600 mm se nepokrytě inspiroval u vysoce úspěšného Grande Punta a bude také hlavní zbraní, protože žádné technické převraty se tentokrát nechystají. Cennou kořistí už je pětihvězdičkové skóre z crashtestu EuroNCAP.
Podvozek se – podobně jako např. v Opelu Astra – spolehl na klasiku; žádné drahé čtyřprvky, ale osvědčená torzní tyč. Tři startovní zážehové motorizace o objemu 1,4 l vycházejí z již známé šestnáctiventilové čtrnáctistovky. Dvě z nich nesou označení T-Jet a jsou přeplňované, takže disponují výkonem 88 a 110 kW. Ty však přijdou na trh později, evropský start si Bravo odbude s atmosférickou verzí a dvěma turbodiesely 1,9 l. Základní atmosféricky plněný motor disponuje výkonem 66 kW/5000 ot a točivým momentem 128 Nm při 4500 ot. a díky hmotnosti pouze 1205 kg zvládne stovku za solidních 12,5 s. Maximální rychlost vozu bude činit 179 km/h.
Dvojice motorů 1.9 MJET má parametry 88 kW/4000 ot. (110 kW/4000) a 255 Nm/2000 ot. (305 Nm/2000), váží 1320 (1360) kg a její dynamické schopnosti v podobě maximální rychlosti a zrychlení z 0 na 100 km/h vystihují údaje 194 km/h a 10,5 s (209 km/h, 9,0 s). Základní benziňák a silnější diesel jsou vybaveny šestirychlostní skříní, slabší MJET dostal „pětikvalt“, s nejmenším „benzinem“ budeme jezdit za 6,7 l na 100 km, od turbodieselů čekáme 5,3 a 5,6 l na 100 km.
Palivová nádrž má objem 58 l, kufr pojme až 400 l nákladu v základním uspořádání. V závislosti na použitém motoru budete moci Bravo mít na široké škále pneumatik počínaje rozměrem 195/65 R 15 a konče velikostí 225/45 R 17. Mimochodem – své konexe na Ferrari si Fiat neodpustil, a tak je červeno-vínový lak označený jako Maranello Red…