Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat v Ženevě 2007

Vitek
Diskuze (7)
Jedinou velkou italskou novinkou se stalo nové Bravo – vyvinuté a zrealizované za rekordních 18 měsíců k pokračující resuscitaci uzdravujícího se italského koncernu.

Bravo

Není to tak dlouho, co Fiat ukázal světu první snímky nástupce modelu Stilo, který dostal jméno jeho předchůdce. Nyní přichází na řadu další várka fotek a také bližší informace o této další naději Fiatu.

Design 4336 mm dlouhého, 1792 mm širokého a 1498 mm vysokého vozu s rozvorem 2600 mm se nepokrytě inspiroval u vysoce úspěšného Grande Punta a bude také hlavní zbraní, protože žádné technické převraty se tentokrát nechystají. Cennou kořistí už je pětihvězdičkové skóre z crashtestu EuroNCAP.

Podvozek se – podobně jako např. v Opelu Astra – spolehl na klasiku; žádné drahé čtyřprvky, ale osvědčená torzní tyč. Tři startovní zážehové motorizace o objemu 1,4 l vycházejí z již známé šestnáctiventilové čtrnáctistovky. Dvě z nich nesou označení T-Jet a jsou přeplňované, takže disponují výkonem 88 a 110 kW. Ty však přijdou na trh později, evropský start si Bravo odbude s atmosférickou verzí a dvěma turbodiesely 1,9 l. Základní atmosféricky plněný motor disponuje výkonem 66 kW/5000 ot a točivým momentem 128 Nm při 4500 ot. a díky hmotnosti pouze 1205 kg zvládne stovku za solidních 12,5 s. Maximální rychlost vozu bude činit 179 km/h.

Dvojice motorů 1.9 MJET má parametry 88 kW/4000 ot. (110 kW/4000) a 255 Nm/2000 ot. (305 Nm/2000), váží 1320 (1360) kg a její dynamické schopnosti v podobě maximální rychlosti a zrychlení z 0 na 100 km/h vystihují údaje 194 km/h a 10,5 s (209 km/h, 9,0 s). Základní benziňák a silnější diesel jsou vybaveny šestirychlostní skříní, slabší MJET dostal „pětikvalt“, s nejmenším „benzinem“ budeme jezdit za 6,7 l na 100 km, od turbodieselů čekáme 5,3 a 5,6 l na 100 km.

Palivová nádrž má objem 58 l, kufr pojme až 400 l nákladu v základním uspořádání. V závislosti na použitém motoru budete moci Bravo mít na široké škále pneumatik počínaje rozměrem 195/65 R 15 a konče velikostí 225/45 R 17. Mimochodem – své konexe na Ferrari si Fiat neodpustil, a tak je červeno-vínový lak označený jako Maranello Red…


Vitek
Diskuze (7)