Ford Ranger: International Pick-Up Award 2013
Ford Ranger měl ve své aktuální generaci světovou premiéru již v říjnu 2010 na autosalonu v Sydney ve verzi Double Cab. V březnu 2011 měli návštěvníci autosalonu v Ženevě možnost seznámit se s vrcholným provedením Wildtrak. Na 32. ročníku Mezinárodního autosalonu v Bangkoku byly odhaleny další karosářské verze.
V evropské specifikaci se nový Ranger představil na autosalonu užitkových vozů v Birminghanu probíhajícím od 12. do 14.dubna roku 2011. Na řadě světových trhů včetně českého se prodej nové generace pick-upu Ford Ranger rozběhl až v letošním roce.
Nyní začátkem listopadu byl na veletrhu Fleet Transport EXPO 12 v irském Dublinu vyhlášen Ford Ranger jako vítěz odborné ankety International Pick-Up Award 2013. O udělení tohoto ocenění rozhoduje stejná porota jako v případě titulu International Van of the Year 2013, jehož držitelem se shodou okolností stal nový Ford Transit Custom.
Ford Ranger získal ocenění International Pick-Up Award 2013 po absolvování jízdních testů v Milbrook Proving Ground v Bedfordshire v Anglii. Celkem získal 47 bodů a dostal se na první pozici před druhé Isuzu D-Max a třetí Volkswagen Amarok. Porotci ocenili především jeho jízdní vlastnosti v terénu i na silnici, výkonné pohonné jednotky, užitkové vlastnosti a také vysokou míru bezpečnosti, kterou potvrdily i testy Euro NCAP, v nichž Ranger jako první pick-up na světě získal plný počet hvězd.
Současný Ford Ranger nabízí stejně jako jeho předchůdce trojici karosářských verzí. Základní provedení s označením Single Cab má jen jeden pár dveří a dvoumístnou kabinu. Následující Super Cab má čtyřdveřovou kabinu bez B-sloupku s druhým párem dveří otevíraným proti směru jízdy. Vrcholné provedení Double Cab již tradičně nabídne dva páry dveří otevírané po směru jízdy a prostorný interiér pro pět cestujících.
Na českém trhu je Ranger nabízen v pěti stupních výbavy označených Base, XL, XLT, Limited a Wildtrak. Ty jsou kombinovány s motory Duratorq TDCi. První z nich o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 92 KW (125 k) nebo 110 kW (150 k) a točivým momentem 330 Nm, resp. 375 Nm. Vrcholná motorizace má objem 3,2 l, výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 470 Nm.