Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ranger 2012: Na českém trhu od 485.500,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Se začátkem letošního roku vstoupil na český trh pick-up Ford Ranger ve své zcela nové generaci.

Ford Ranger byl na evropský trh uveden v roce 1997 a jeho nejnovější generace měla světovou premiéru v říjnu 2010 na autosalonu v Sydney ve verzi Double Cab. V březnu 2011 měli návštěvníci autosalonu v Ženevě možnost seznámit se s vrcholným provedením Wildtrak. Na 32. ročníku Mezinárodního autosalonu v Bangkoku byly odhaleny další karosářské verze.

V evropské specifikaci se nový Ranger představil na autosalonu užitkových vozů v Birminghanu probíhajícím od 12. do 14.dubna 2011.

Zákazníci mohou stejně jako v případě dosavadního Rangeru počítat s nabídkou trojice karosářských verzí. Základní provedení s označením Single Cab má jen jeden pár dveří a dvoumístnou kabinu. Následující Super Cab má čtyřdveřovou kabinu bez B-sloupku s druhým párem dveří otevíraným proti směru jízdy. Vrcholné provedení Double Cab již tradičně nabídne dva páry dveří otevírané po směru jízdy a prostorný interiér pro pět cestujících.

Ceník pro Českou republiku nabízí celkem čtyři stupně výbavy. První z nich XL je jako jediný společný pro všechny tři karosářské verze. Následující výbavy XLT, Limited a Wildtrak lze objednat pouze s karoseriemi Super Cab a Double Cab.

Základní výbavou je tedy XL obsahující čelní, boční, hlavové a kolenní airbagy, ESP včetně ABS a EBD, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické stahování oken, rádio s přehrávačem CD i MP3 a vstupem AUX, výškově stavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou a systém doplňování paliva Ford Easy Fuel.

Provedení XLT přidává vyhřívané čelní sklo, tempomat, hands-free s rozhraním Bluetooth se systémem hlasového ovládání a vstupem USB, ovládání audio systému na volantu, manuální klimatizaci a 16-palcová kola z lehkých slitin.

Verze Limited má standardní výbavu rozšířenu o velký barevný multifunkční displej, dvouzónovou automatickou klimatizaci, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v osmi směrech s bederní opěrkou, parkovací senzory, elektricky sklápěná vnější zpětná zrcátka s osvětlením prostoru pod zrcátky a 17-palcová kola z lehkých slitin.

Vrchol nabídky opět představuje Wildtrak, který proměňuje pracovní pick-up ve stylový off-road pro volný čas a je vybaven barevnou satelitní navigací, parkovací kamerou, vnitřním osvětlením Ice Blue s funkcí postupného stmívání, uzamykatelným rolovacím krytem nákladového prostoru a 18-palcovými frézovanými koly z lehkých slitin.

Metalický lak je pro všechny stupně výbavy a karosářské verze za příplatek 12.900,- Kč. Manuální klimatizace pro verzi XL přijde na 25.000,- Kč. K praktickým prvkům příplatkové výbavy se řadí jednodílný kryt ložné plochy za 45.000,- Kč, tažné zařízení za 14.000,- Kč a pojistné matice kol za 2.500,- Kč.

Ford Ranger - ceny a technická data
Motor2,2 Duratorq TDCi2,2 Duratorq TDCi2,2 Duratorq TDCi3,2 Duratorq TDCi3,2 Duratorq TDCi
Převodovka6M6M6A6M6A
Pohon4x4 (4x2)4x4 (4x2)4x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]21982198219831983198
Vrtání x zdvih [mm]86,0 x 94,686,0 x 94,686,0 x 94,689,9 x 100,7689,9 x 100,76
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]92/-110/3700110/3700147/3000147/3000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]330/-375/1500-2500375/1500-2500470/1500-2750470/1500-2750
Max. rychlost [km/h]-175 (165)175175175
Spotřeba ve městě [l/100 km]-10,3 (9,9)12,512,313,1
Spotřeba mimo město [l/100 km]-7,6 (7,3)8,58,69,2
Komb. spotřeba [l/100 km]-8,6 (8,3)101010,6
Emise CO2 [g/km]-228 (219)264264281
Single Cab XL [Kč]527.500,- (485.500,-)----
Super Cab XL [Kč]-610.000,----
Super Cab XLT [Kč]-670.000,----
Super Cab Limited [Kč]-752.000,----
Super Cab Wildtrak [Kč]---875.000,--
Double Cab XL [Kč]-620.000,----
Double Cab XLT [Kč]-680.000,----
Double Cab Limited [Kč]-762.000,-787.000,-827.000,--
Double Cab Wildtrak [Kč]---885.000,-910.000,-

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - Vrrrr
20. 2. 2012 15:46
Re: 3,2 je 5-valec
Stresne okno a Hilux? To si asi robis srandu. Sak mi to rozchniape prva vacsia vetva v lese. Ja uz nemam antenu a strecha je cela doskriabana, takze EE. Ak chces stresne kup si AMAROK, to je o frajerine s dvoma turbami atd. Na Hilux je ta vybava az, az vymakana a aj antena na novom modely ma kratky zivot pokial sa chystas s Hiluxom na vylety do naozaj tazkych podmienok.Na vlastnej kozi som sa stretol s ludmi, ktory mali k Hiluxu vlazny pristup, ale po prvom zvezeni .... :-) :-) :-) co sa tyka 3.5 tony, to ma stve. Ale to beriem akoze importer ma v pazi a pravdu povediac som tahal maximalne tak 2 t. Ak by som aj mal tahat 3, tak to asi neriesim ;-)
19. 2. 2012 12:01
3,2 je 5-valec
v tabulke motorizácií je chybne uvedené, že motor 3,2 je 4 valec, jedná sa o 5-valec.

ak zákazník uvažuje o automatickej prevodovke tak Ranger konkurenciu v podobe Navara - Hilux deklasuje o 20% nižšou ceníkovou cenou a možnosťou ťahať brzdený príves 3,35 tony (Hilux 2,5tony). Mnohým príde vhod možnosť kúpiť motorizáciu 2,2 namiesto 3.0 u Toyoty.

minus je fakt, že pravdepodobne nebude možné u Ford Ranger objednať strešné okno, rovnako ako je tomu u Hiluxu v našich končinách.

Možno je na čase aby ľudia na importe Toyoty porozmýšľali prečo je možné v Nemecku u Hiluxu montovať ťažné do 3,5 tony (a keď sa už začnú zamýšľať tak trebárs aj prečo sa dá na "západných" >:D trhoch Hilux objednávať so strešným oknom a u nas nie).
Avatar - tomtoylc
18. 2. 2012 15:46
Re: Moc hezký
neboj stále tu bude kráľ triedy hilux :-) tak bez obáv
Avatar - Vrrrr
18. 2. 2012 09:40
Re: No jak to tak vidím...
Si sa s tym niekedy viezol? Ja som Amarok zvazoval, iba kym som sa s nim prvy krat nezviezol (nie v meste, tam je king). Ale ja ako vzdy tvrdim- do mesta (ako "imidzovka" dobre a verim, ze zakaznikov si najde
Tento Ford radim do vyssej ligy, ale nevozil som, sa iba podla fotiek sudim. ;-)
17. 2. 2012 17:33
Ceny bez DPH
Možná by bylo fajn to jen zmínit, aby to někoho zbytečně nemátlo...