Furion Motorcycles připravuje jednostopý hybrid s motorem Wankel
Svět motocyklů je poměrně konzervativní a vedle tradičních jednoválců, dvouválců, tříválců, čtyřválců a pár šestiválců se v něm jako pohonná jednotka v posledních letech snaží prosadit elektromotory.
Společnost Furion Motorcycles chce ovšem nabídnout alternativu v podobě stroje s hybridním pohonným systémem, jenž využije kompaktní motor Wankel v kombinaci s elektromotorem.
Francouzská firma není první, která hodlá použít rotační motor v motocyklu, vždyť stačí vzpomenout například na sériové stroje Herkules W 2000 či Suzuki RE-5 ze sedmdesátých let nebo modely Classic, Commander a F1 slavné britské značky Norton z osmdesátých a devadesátých let.
Furion Motorcycles ovšem spojí dvoukomorový motor Wankel o objemu 2x327 cm3, výkonu 92 kW (125 k) při 9000 min-1 a točivém momentu 105 N.m při 6000 min-1 s elektromotorem o výkonu 40 kW (55 k) a točivém momentu 100 N.m. Celkový výkon stroje má být podle materiálů společnosti 132 kW (180 k) a nejvyšší hodnota točivého momentu má být 205 N.m.
Hybridní pohonné ústrojí bude spolu se šestistupňovou převodovkou zavěšeno v trubkovém rámu stroje s rozvorem kol 1435 mm, celkovou délkou 2095 mm, výškou sedla 810 mm a pohotovostní hmotností 209 kg.
Samozřejmostí mají být špičkové komponenty podvozku se stavitelnými tlumiči vpředu i vzadu, brzdový systém s kotouči o průměru 310 mm vpředu v kombinaci se čtyřpístkovými třmeny a 17palcová kola.
Furion Motorcycles předpokládá, že jejich stroj nabídne špičkové jízdní výkony, které okoření netradiční zvukový projev použitého pohonného ústrojí.