Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fuso Canter Eco Hybrid: Nižší spotřeba s vyšší nosností

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Fuso Canter Eco Hybrid ve službách společnosti Evans European Transport dosáhlo ve srovnání s konvečními vozy o 23 procent nižší spotřeby při vyšším užitečném zatížení.

Fuso Canter Eco Hybrid s celkovou hmotností 7,5 tuny, které vychází z aktuální osmé generace Fuso Canter, vstoupilo na evropský trh na podzim roku 2012 a představuje nákladní automobil vhodný pro krátké rozvážkové trasy ve velkých městech a jejich blízkém okolí.

Společnost Evans European Transport se specializací na přepravu zmrazeného zboží po zkušenostech s tímto vozidlem, vybaveným hybridním pohonným systémem potvrzuje, že oproti srovnatelně výkonnému konvenčnímu provedení skutečně dosahuje až o 23 procent nižší spotřeby paliva a zároveň nabízí vyšší užitečné zatížení.

K pohonu Canteru EcoHybrid slouží čtyřválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru, splňující emisní normu Euro 6. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm při 1320 až 2840 min-1. Turbodiesel spolupracuje s elektromotorem o výkonu 40 kW (54 k) a točivém momentu 200 Nm. Ten je umístěn mezi spojku a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku Duonic. Při své šířce 110 mm představuje elektromotor pouze malý doplněk k celkové délce hnacího ústrojí.

Potřebnou energii poskytují elektromotoru vzduchem chlazené lithium-iontové baterie složené z devíti modelů a umístěné na levé straně šasi mezi přední a zadní nápravou. Tyto baterie mají kapacitu 7,5 Ah a váží jen 63,5 kg.

Vznětový motor a elektromotor mohou pracovat společně nebo nezávisle na sobě. Elektromotor slouží především k rozjezdu a pouze v případě potřeby razantnější akcelerace se k němu přidává konveční turbodiesel. Při ustálené rychlosti pracuje pouze vznětová jednotka, pro kterou je stejné tempo optimální co do spotřeby nafty.

Při zpomalování nebo brzdění slouží elektromotor jako generátor, který přispívá k brzdění vozidla a zároveň přeměňuje kinetickou energii vozidla na elektrický proud, kterým dobíjí lithium-iontové baterie, na něž automobilka poskytuje standardní pětiletou záruku, kterou lze rozšířit na deset let.

Hybridní pohonný systém modelu Canter Eco Hybrid zvyšuje hospodárnost provozu, přispívá ke snížení emisí škodlivých plynů a přitom zvyšuje hmotnost vozidla o zhruba 150 kg ve srovnání s konvečním provedením. V Evropě nabízené Fuso Canter Eco Hybrid má celkovou hmotnost 7,5 t a disponuje nosností až 4845 kg.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
26. 1. 2016 09:49
Nosnost
První co člověka při přečtení napadne, jak to ti kluci dokázali že po instalaci několika krámů navíc se zvýšila užitečná hmotnost. Nepřišel jsem na jinou odpověď, než že auto je celkově těžší

A druhá poznámka, informace o kapacitě baterií v ampérhodinách je bez znalosti jejich napětí prakticky bezcenná