Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gilera Fuoco 500 a Piaggio MP3 400: na tříkolce do práce

Roman Daněk
Diskuze (14)
Z Itálie se do světa šíří nová móda: tříkolové skútry. A nejde o klasickou koncepci s jedním kolem vpředu. Nevěříte? Mrkněte se na dvojici Gilera Fuoco 500 a Piaggio MP3 400.

Když se řekne slovo tříkolka, většina z nás si vzpomene na první dopravní prostředek našich dětských let. Jedno kolo vpředu, řídítka na udávání směru, šlapátka a náhon na zadní nápravu. A výkon? Dvě malé čiperné nožičky. Kdo si na tyhle časy rád zavzpomíná, určitě jej zaujme Gilera Fuoco 500 a Piaggio MP3 400.

Koncern Piaggio uvedl již loni v létě na trh skútr MP3, který má na přední vidlici dvě kola. Asi se ptáte, jak to všechno funguje. Obě kola jsou zavěšena na kyvných vidlicích a jsou ovládána pomocí systému rovnoběžníkových ramen. Při jízdě jde MP3 sklonit od vertikální osy až o 40 stupňů a tím zajišťuje ovladatelnost velmi podobnou motorkám a skútrům.

Nesporná výhoda tříkolky je při parkování nebo stání na semaforech, když si můžete náklony zablokovat tlačítkem a díky stabilitě a pohodlí ani nemusíte dávat nohy na zem. Zablokování náklonů pak můžete stejným tlačítkem povolit nebo se funkce automaticky deaktivuje při jízdě vyšší než 15 km/h.

Piaggio nedávno rozšířilo nabídku motorů 125 cm3 (11 kW a 12 Nm) a 250 cm3 (16,5 kW a 22,5 Nm) a o jednoválec o objemu 400 cm3, který se objevil např. v maxiskútru X8 400 ie. Čtyřtaktní jednoválec má objem 399 cm3, 4 ventily s rozvodem DOHC a elektronické vstřikování. Celkový výkon je nastaven na 25 kW (34 k) v 7 500 ot/min. a maximální točivý moment 37,6 Nm nastupuje v 5 500 ot/min.

Model MP3 je také velmi praktický: úložný prostor pod sedlem má 65 l a s příplatkovým zadním kufrem se objem zavazadlových prostorů rozšíří na slušných 113 l. U sychravého podzimu či doznívající zimy je tu pro majitele připraven balíček doplňků Winter Pack, který mimo jiné obsahuje zimní pneumatiky, větší přední plexisklo a elektricky vyhřívaný kryt na nohy.

Top model s půllitrovým motorem se ale přestěhoval pod koncernovou značku Gilera. Tříkolka Fuoco 500 koncepčně vychází z MP3, ale má svůj design a silnější agregát. Jednoválec disponuje výkonem 29,5 kW (40 k) v 7 000 ot/min. a maximální točivý moment 42 Nm je k dispozici při 5 500 otáčkách. Gilera Fuoco 500 se oproti praktičtější verzi MP3 orientuje na mladší zákazníky, kteří hledají zábavu, nové věci a sportovní jízdní zážitky.

Roman Daněk
Diskuze (14)
Avatar - 12Eagle
26. 1. 2007 14:46
Re: Pekné
Díky wolffe.
Avatar - 12Eagle
26. 1. 2007 07:26
Pekné
A mne sa to páči. Veľmi pekná imidžovka. Neviete náhodou koľko tá sranda stojí?