Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gordon Murray Design T.27: Technická data nejúspornějšího elektromobilu světa

Diskuze (17)
Gordon Murray Design zveřejnil první technické podrobnosti k elektromobilu T.27 City Car, který vyvíjí ve spolupráci se Zytek Automotive.

Gordon Murray tvrdí, že prototyp T.27 připravovaný jeho konstrukční a designérskou kanceláří, má být nejúspornějším elektromobilem na světě. Klíčem k úspěchu je skutečnost, že celý projekt vznikal na čistém papíru, bez nutnosti použít nějaký již existující konstrukční prvek. Při vývoji se uplatňují zkušenosti získané na prototypu malého šestimístného MPV T.25.

Městský elektromobil měří na délku jen 2,30 metru, široký je 1,30 metru a vysoký 1,60 metru. Díky kompaktním vnějším rozměrům a délce rozvoru jen 1,78 metru je průměr otáčení vozidla 6,0 metru. Hmotnost včetně baterií činí 680 kg.

Pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 25 kW. Napájí jej 25kWh lithium-iontová baterie.

Provoz při přepočtu podle energetického mixu Velké Británie (tzn. podílu jednotlivých typů elektráren na produkci elektřiny a množství jimi vypouštěného CO2) dosahuje T.27 v kombinovaném cyklu 48 g/km a v městském cyklu 28 g/km. Při provozu přímo na místě nebude elektromobil samozřejmě emitovat žádné výfukové plyny, skleníkové plyny se vypouští v elektrárnách. Za celý životní cyklus T.27 se do ovzduší vypustí o 42 % méně CO2 než u průměrného auta současnosti.

Vývoj plně řízený od samotného začátku umožňuje kromě optimální integrace všech komponent také připravit nové výrobní postupy. Gordon Murray Design označuje nový systém výroby iStream. Tato technologie má snížit investice spojené s výrobou a zaručit mimořádnou flexibilitu – současně bude možné vyrábět T.27 i T.25 a to jak ve verzi s elektromotorem, tak se spalovacím motorem.

Program T.27 byla zahájen v listopadu 2009, první funkční prototyp má vyjet v dubnu 2011. Mezitím chce Gordon Murray hledat investory a partnery, kteří by pomohli zajistit výrobu tohoto vozidla ve Velké Británii.

Diskuze (17)
2. 6. 2010 20:57
Re: Technické dáta?
V případě aut je ta cena za získaný kW v současnosti opravdu skoro stejná. Viz. můj předchozí příspěvek.

K tomu druhému, k rafinaci ropných paliv není potřeba nějak moc ele. energie to lze zjistit ze samotné ceny benzínu.
Taky je zajímévé brát v potaz ztráty při "přepravě" ele. energie.
2. 6. 2010 07:34
Re: Technické dáta?
Ničím nepodložená teória. Podľa teba 1 kW/h energie získaný spaľovaním benzínu vyjde nákladmi rovnako ako 1 kW/h elektriny?
Teoreticky: vyťažíš uhlie, dovezieš do elektrárne, spáliš, vyprodukuješ elektrinu.
U benzínu: vyťažíš uhlie, dovezieš do elektrárne, spáliš, vyprodukuješ elektrinu, ktorou zabezpečíš chod rafinérie - vyťažíš ropu (rozhodne nákladnejšie ako ťažba uhlia), dopravíš do rafinérie, spracuješ na benzín
Na pohľad nepomer. Skús na to aplikovať čísla a presvedč ma, že medzi výrobu elektriny a fosílnych palív patrí = .
2. 6. 2010 06:47
Re: Technické dáta?
Tak zjistit cenu za km u malého auta se spalovacím motorema a očistit jí o dodatečné zdanění ropných paliv není zas tak složité. Stejně tak o reálném dojezdu elektromobilu který se rapidně liší od oficiálních dat bylo napsáno dost. Z toho ti výjde porovnání ceny za km u ele. a spalovacího motoru
Pak je tu moje teorie o tom že cena získané kW energie je přímo úměrná energetické náročnosti získání té energie. Nikdo výrobu paliv a energie nedotuje a tak náklady na výrobu odpovídají spotřebované energi na výrobu a získání surovin.
1. 6. 2010 21:28
Re: Technické dáta?
Stále tvrdíš tú istú blbosť. Ničím si to nepodložil, všetky doteraz uvedené argumenty sú jednostranné.
1. 6. 2010 20:34
Re: Technické dáta?
Takhle jde rozvinout každou věc v moderní společnosti. Proto si myslím že hlavním ukazatelem množství emisí je cena za získaný kW energie a tím i za ujetý km a ta není u elektromobilů nijak výrazně nižší než u spalovacích motorů.