Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson udělá z LiveWire samostatnou značku elektrických motorek

Ondřej Mára Ondřej Mára 11. 5. 2021 • 22:00
43
2
Zobrazit náhledy (43)
Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire dálniční stroj nejde, přesto má na levé straně řídítek tempomat. Vedle něj je joystick pro ovládání hudby, kterou si můžete ze spárovaného mobilu pouštět do helmy. Vpravo se přepínají jízdní režimy a brouzdá displejem. dálniční stroj nejde, přesto má na levé straně řídítek tempomat. Vedle něj je joystick pro ovládání hudby, kterou si můžete ze spárovaného mobilu pouštět do helmy. Vpravo se přepínají jízdní režimy a brouzdá displejem. Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Jízda na elektrickém naháči není ani lepší, ani horší, ale jiná, plná nových zážitků. Sice nám chyběl akustický rozměr motorky, ale tichý svist při plynulém drtivém sprintu k maximálce 177 km/h má tak něco do sebe. Podvozek se celkově povedl. Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Elektrikář vsadil na značku Brembo a udělal dobře. Je to nejlépe brzdící harley, jaký jsme dosud řídili. Černý kvádr s žebry je vzduchem chlazený akumulátor s maximální kapacitou 15,5 kWh, z nichž se využívá 13,6 kWh. Stříbrný válec dole je kapalinou chlazený synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Harley jej vyladil na 78 kW a 116 Nm, malé značky jako americké Zero nebo italská Energica nabízejí o dost víc. Jako správný harley má i model LiveWire sekundární pohon řemenem. Díky absenci výfuku je pěkně vidět. Harley-Davidson LiveWire Diodové osvětlení drží krok s futuristickým pojetím stroje. Diodové osvětlení drží krok s futuristickým pojetím stroje. Malá hranatá kapota kolem světla je jedním z mála retro odkazů Malá hranatá kapota kolem světla je jedním z mála retro odkazů Harley-Davidson LiveWire Spojka chybí, brzdy mají tradiční místo: přední na pravé ruce, zadní na pravé noze Harley-Davidson LiveWire

Nová značka, spadající pod Harley-Davidson, by měla oslovit především mladší zákazníky, toužící po bezemisní městské mobilitě.

Společnost Harley-Davidson patří mezi největší ikony v oblasti výroby motocyklů, s příchodem jednadvacátého století však začal společnosti z amerického Mulwaukee lehce ujíždět vlak, což se pokouší řešit různými způsoby. A jedním z nich byl i Harley-Davidson LiveWire.

První čistě elektrický motocykl značky, představený v roce 2019, měl být odpovědí na společenské a průmyslové změny. Společnost se svým prvním elektrickým motocyklem pokusila prosadit na rozvíjejícím se trhu elektromobility a současně chtěla oslovit mladší zákazníky, kteří se více zajímají o udržitelnost, ekologii, atd.

Před nedávnem však padlo rozhodnutí, že LiveWire nebude jen název jednoho modelu, ale stane se novou čistě elektrickou značkou v rámci Harley-Davidson, která bude na trhu vystupovat samostatně. Pro společnost Harley-Davidson by totiž mohlo jít o další zajímavou příležitost, jak se prosadit v nové době. Změny by přitom měly začít již při nákupu.

Samostatná značka LiveWire by totiž měla výrazněji kombinovat možnosti nákupu v digitálním i fyzickém prostředí. Bavíme se tak o formě internetového prodeje i zcela samostatných showroomech, které by nabízely naprosto odlišné prostředí než tradiční showroomy Harley-Davidson.

Nově samostatná značka by se totiž měla více soustředit na oslovování mladších zákazníků. Zejména pak těch, kteří hledají něco speciálního pro ekologickou městskou přepravu. A právě stylové elektrické motorky by měly být klíčem k úspěchu. Jenže to má ještě pár háčků, které bude muset společnost vyřešit.

video

Snaha zaměřit se na mladší klientelu by totiž měla znamenat také úpravu cen, které musí být pro mladší zákazníky zajímavé. Když se ale motocykl LiveWire objevil vůbec poprvé na trhu, jeho cenovka byla často označována jako prémiová, což prodejům dvakrát nepomohlo. Společnost se může snažit hledat zajímavý kompromis mezi cenou a dojezdem, jenže při minimálním dojezdu 235 km v městském provozu zatím nemá manévrovacího prostoru nazbyt.

Již 8. července, během International Motorcycle Show, by však nově samostatná značka LiveWire měla představit svůj první vlastní motocykl, na kterém bude nejspíš dobře patrné, jakým směrem se chce do budoucna vydat. Vývoj nových strojů LiveWire však bude i nadále probíhat ve spolupráci s mateřským Harley-Davidson, díky čemuž se můžeme těšit na zajímavé inovace na obou stranách.

Související články

Témata
Avatar - Barry Lyndon
11. 5. 2021 15:40
Re: pekny jede dal
V Czechia se hejtuje všechno, z čeho nepadají saze jako pumlíče (dvoustopá vozidla) a nebo to nemá výfuk naladěný na 120 dB (jedna stopa).

Holt The Country For The Future. :D :D :D
11. 5. 2021 14:41
pekny jede dal
To bude zas pláč že hd nemuze bejt na elektrinu a tak museli odstrihnout livewie bokem. Vis jak, češi=shit. Jinak nejlepsi průzkum mezi zakazniky byl, ze nejvice se hejtoval livewire v ČR a pritom my jsme ty poslední koho HD vnima 😅

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud