Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hawtai Boliger: Čínský Cayenne se začne montovat v Rusku

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
41 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (60)
Prakticky jedinou zemí alespoň částečně geograficky spadající do Evropy, kde se výraznou měrou uplatňují čínské vozy, je Rusko. Automobily z Říše středu se tam i montují.

Hawtai Boliger měl coby Huatai B35 premiéru už na autosalonu v Pekingu v roce 2010. Evropskými médii byl okamžitě překřtěn na Bentley Cayenne. Zatímco proporce auta velmi připomínaly německé luxusní SUV v jeho prvním vydání s kódem 955, příď byla jasnou kopií vozů z britského Crewe. Od té doby se sice změnila, ale celkové tvary vozu zůstaly. Od svého vzoru se však odlišuje například výraznými lemy blatníků i tvarem předních a zadních světel.

Použitá technika je ovšem radikálně jiná. Bolinger spočívá na platformě první generace Hyundai Santa Fe, kterou čínská společnost vyráběla rovněž, překvapivě měla oficiální licenci. Stavěla mimochodem i klasický Terracan. Bolinger bude montovat ruská firma Derways od srpna letošního roku s motorem 1.8 Turbo/118 kW a s přímo řazenou nebo samočinnou převodovkou. Uvažuje se také o dvoulitrovém turbodieselu se 110 kW, ten by měl dostat na rozdíl od benzinového čtyřválce pohon všech kol. Patřičná smlouva mezi oběma partnery byla podepsána.

Bolinger je docela slušně vybavený. V sérii má osm airbagů, ABS, EBD, kontrolu stability, trakce a přední diody pro denní svícení. Za příplatek, případně ve vyšších stupních se dodávají adaptivní xenony, tempomat, dvouzónová klimatizace, navigace a další prvky. Ceny v Rusku začínají na 900 tisících rublech, což jasně odkazuje na čínsko-korejský původ SUV, neboť v přepočtu je to pouhých 508 tisíc korun.

U nás nepříliš známá Derways Automobile Company v současné době montuje také jiné čínské vozy značek Lifan, Haima, Great Wall a Emgrand (Geely). Aktuálně je firma schopna z CKD kitů smontovat asi 120 tisíc aut ročně, ale ráda by dosáhla až na dvousettisícovou metu. Začínala v létě roku 2003 s hranatými terénními vozy řady 3131 Kovboj s rumunskými podvozky Aro a karoserií Avtokond z Togliatti. Poháněly je čtyřválce 2,0 l/66 kW, 2,35 l/96 kW a vidlicové šestiválce 2,96 l/118 kW. První agregát pocházel od Peugeotu a spaloval naftu, druhé dva benzinové byly čínské, vzešly z pohonných jednotek Mitsubishi a Toyoty.

Vstoupit do diskuze (60)