Historie crash-testů: Saab 9-5
Na konci devadesátých let se v rámci experimentu rozjely proti sobě dva Saaby 9-5, každé rychlostí 60 km/h. Švédská automobilka následně tento test zopakovala i s novou generací tohoto modelu.
Na první pohled se může zdát, že se až tolik mezigeneračně nezměnilo. Na ten druhý už je ale pokrok patrný, novější 9-5 působí přeci jen robustnějším (a bezpečnějším) dojmem.
Novější Saab navíc disponuje více bezpečnostními asistenty. K vyšší bezpečnosti auta přispívá mimo jiné třetí generace aktivních opěrek hlavy SAHR 3, boční airbagy pro zadní sedadla nebo předpínače bezpečnostních pásů pro zadní pasažéry. Mimochodem aktivní opěrky hlavy, byť starší verzi, měla už původní 9-5.
Druhá generace Saabu 9-5 získala v nárazových testech Euro NCAP pět hvězdiček podle tehdejší metodiky. První generace 9-5 dosáhla v roce 1998 na čtyři hvězdičky, faceliftovaný model v roce 2003 pak získal hvězdiček pět.