Honda Civic 10. generace se představuje nejprve jako sedan
Honda necelý den po skončení frankfurtského autosalonu představila v Los Angeles svou nejžhavější novinku (zejména) pro americký trh - Civic Sedan, jehož hlavní rysy se od původního konceptu kupé změnily jen minimálně. Automobilka ho charakterizuje jako nejsportovnější v dosavadní historii modelu, což prezentuje navenek oproti současnému čtyřdveřovému provedení nejen agresivní přídí, siluetou "fastback" a ostře řezanou zádí, ale též o 30 mm delším rozvorem a zkráceným předním převisem. Současně má sedan o 50 mm větší šířku a je o 25 mm nižší.
Radikální proměnou prošel též interiér, jenž dal sbohem "dvoupatrové" palubní desce. Počet obrazovek zredukoval na dvě a zaměřil se na celkové tvarové sladění. Na rozdíl od v době krize navrhovaného deváté generace nyní návrháři kladli větší nároky na použité materiály. Velká péče se prý věnovala odhlučnění kabiny, včetně trojitého těsnění dveří. Kabina má mýt nejprostornější v kompaktní třídě. Zvětšil se i kufr, ten byl ovšem u dosavadního modelu opravdu skromný.
Honda potvrdila pro americký trh dva nové motory - atmosférický dvoulitr DOHC i-VTEC a a 1.5 VTEC Turbo, každý z nich se svou vlastní CVT převodovkou, základem pro dvoulitr bude šestitupňový manuál. Proslýchá se, že motor 2.0 bude mít výkon 118 kW, zatímco patnáctistovka 130 kW. Kromě nich se později objeví i sportovnější verze Si s výkonem kolem 200 koní a nebude chybět ani extrémní 300koňový Type R.
Podvozek bude využívat hydraulické silentbloky a silnější stabilizátory, jízdní vlastnosti podpoří brake-vectoring systém Agile Handling Assist a řízení bude vybaveno variabilním převodem. Díky nové platformě je Civic torzně o 25 % tužší a navzdory zvětšení karoserie o 30 kg lehčí. Aerodynamika auta se zlepšila o 12 % a má patřit ke špičce třídy. Prodej sedanu v Americe začne ještě letos, následovaný variantou kupé, evropský hatchback doplní nabídku zhruba v polovině příštího roku.