Honda Civic 5D se opět stane globálním modelem
V evropské továrně v britském Swindonu už Honda vyráběla kdeco - modely Accord, Civic, CR-V i Jazz, přičemž v současnosti tam vznikají hned tři modely - Jazz, Civic (+ kombi Tourer) a CR-V. To se ale vbrzku změní, továrna HUM (Honda UK Manufacturing) se stane specialistou na Civic, konkrétně tady Civic 5D.
Pětidveřový Civic se ještě v sedmé generaci nabízel na různých trzích od Evropy, přes Japonsko a další asijské trhy až po Austrálii a jeho 3D verze se dostala také do Severní Ameriky. S osmou "ufogenerací" ale přišla změna a Civic 5D zůstal pouze v Evropě a Austrálii, s výjimkou verze Type R, kterou si neodpustili Japonci na domácím trhu. Devítka je na tom podobně, s nadcházející desátou generací ale už bude zase vše jinak.
Civic 5D se bude ve Swindonu vyrábět pro "klíčové trhy", mezi nimiž opět nebude chybět Japonsko a nově se, patrně s ohledem zejména na tamní aktivity Fordu a jeho globální modelovou strategii, dostane i do Ameriky, kde Honda plánuje prodat 30-40 tisíc exemplářů ročně. Vyšší kapacitou výroby a zaměřením na jediný model (jenž pochopitelně nevylučuje deriváty Type R, popřípadě Tourer) chce Honda lépe využít z půlky zakonzervovanou fabriku, která namísto dvou linek jede na jedné a ještě na na plnou kapacitu. Navíc se o ni ještě dělí s CR-V a Jazzem, což komplikuje logistiku.
Do úpravy HUM coby světové centrály pro Civic 5D Honda investuje 200 milionů liber a dá se očekávat, že dojde ke změně momentálně nepříliš úspěšného designu. Japonci ale provedou i další změny - CR-V v Evropě skončí a bude se dovážet z Kanady, subkompaktní Jazz se bude importovat z Japonska, malý crossover HR-V bude mít mexický rodný list a NSX se bude exkluzivně vyrábět v USA. Případné další modely pak budou do Evropy přicházet také z továren v ostatních částech světa. Není ani vyloučen plošnější návrat modelu Civic sedan (4D), jeho osud ale asi bude hodně záležet na přijetí aktuální verze na německém trhu, kde se experimentálně nabízí i v současné generaci.