Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic 5D se opět stane globálním modelem

Michal Fokt
Diskuze (9)
Poté, co se pětidveřový Civic stal na dvě generace evropskou specialitou, se zase podívá do světa. Pro všechny trhy se bude vyrábět ve Velké Británii.

V evropské továrně v britském Swindonu už Honda vyráběla kdeco - modely Accord, Civic, CR-V i Jazz, přičemž v současnosti tam vznikají hned tři modely - Jazz, Civic (+ kombi Tourer) a CR-V. To se ale vbrzku změní, továrna HUM (Honda UK Manufacturing) se stane specialistou na Civic, konkrétně tady Civic 5D.

Pětidveřový Civic se ještě v sedmé generaci nabízel na různých trzích od Evropy, přes Japonsko a další asijské trhy až po Austrálii a jeho 3D verze se dostala také do Severní Ameriky. S osmou "ufogenerací" ale přišla změna a Civic 5D zůstal pouze v Evropě a Austrálii, s výjimkou verze Type R, kterou si neodpustili Japonci na domácím trhu. Devítka je na tom podobně, s nadcházející desátou generací ale už bude zase vše jinak.

Civic 5D se bude ve Swindonu vyrábět pro "klíčové trhy", mezi nimiž opět nebude chybět Japonsko a nově se, patrně s ohledem zejména na tamní aktivity Fordu a jeho globální modelovou strategii, dostane i do Ameriky, kde Honda plánuje prodat 30-40 tisíc exemplářů ročně. Vyšší kapacitou výroby a zaměřením na jediný model (jenž pochopitelně nevylučuje deriváty Type R, popřípadě Tourer) chce Honda lépe využít z půlky zakonzervovanou fabriku, která namísto dvou linek jede na jedné a ještě na na plnou kapacitu. Navíc se o ni ještě dělí s CR-V a Jazzem, což komplikuje logistiku.

Do úpravy HUM coby světové centrály pro Civic 5D Honda investuje 200 milionů liber a dá se očekávat, že dojde ke změně momentálně nepříliš úspěšného designu. Japonci ale provedou i další změny - CR-V v Evropě skončí a bude se dovážet z Kanady, subkompaktní Jazz se bude importovat z Japonska, malý crossover HR-V bude mít mexický rodný list a NSX se bude exkluzivně vyrábět v USA. Případné další modely pak budou do Evropy přicházet také z továren v ostatních částech světa. Není ani vyloučen plošnější návrat modelu Civic sedan (4D), jeho osud ale asi bude hodně záležet na přijetí aktuální verze na německém trhu, kde se experimentálně nabízí i v současné generaci.

Michal Fokt
Diskuze (9)
Avatar - praděda7
2. 4. 2015 10:05
Re: Hlavně to chce líbivý design a zbavit se kontroverzních
No já nevím. Řekl bych, že pokud zapomeneš na to zvýrazněné podsvícení, není tak hrozné. Chtělo by si do toho sednout na živo, chvíli pojezdit a pak zhodnotit. :-!
2. 4. 2015 08:07
Re: Hlavně to chce líbivý design a zbavit se kontroverzních
No, on to není jen ten zadek. Ještě jsi zapomněl na hnusnou přístrojovou desku :-(
Avatar - praděda7
1. 4. 2015 20:56
Re: Hlavně to chce líbivý design a zbavit se kontroverzních
Co evropského? Podle mě předek i z boku by se kvalifikoval, dokonce bych řekl že je docela pěkný, i když řádově jiný než je současná evropská linie. Interiér je OK. No a zadek? Ten dokáže všechno zkazit. Bohužel je to tak jak u Jeniffer Lopezové... ;-)
Avatar - white label
1. 4. 2015 19:25
Re: Hlavně to chce líbivý design a zbavit se kontroverzních
Na jednu stranu je to (že už nebude spešl eu verze Civicu) špatná zpráva, na druhou stranu, když se podívám na to, jak vypadá evropská verze Civicu 9g., tak je to skoro jedno.
Co je evropského (nejen) na designu 9G, teda kromě toho, že jde o 5dv. hb? ;-)
Avatar - praděda7
1. 4. 2015 17:38
Re: Hlavně to chce líbivý design a zbavit se kontroverzních
Zkrátka k prodejnímu úspěchu toho potřebuje Honda moc. Vše by vyřešily peníze. Ale ty jaksi chybí. ;-\