Honda Jazz: Třetí generace přijede do Evropy s novým 1.3 i-VTEC
Na americkém nebo japonském trhu se třetí generace Hondy Jazz prodává (v těchto státech s názvem Fit) již od druhé poloviny roku 2013. Evropa se však tohoto vozu dočká až letos, v prodeji se nový Jazz na starém kontinentu objeví v průběhu léta.
Nový Jazz si stejně jako předchůdci uchová variabilní a prostorný interiér. Kabinu pomohl zvětšit rozvor prodloužený o 30 mm (na 2.530 mm). Auto si ponechává palivovou nádrž ukrytou pod předními sedadly i praktická sedadla Magic Seats.
S nárůstem délky o 95 mm se zvětšil i zavazadlový prostor – z 337 litrů na 354 litrů (podle metodiky VDA). Po sklopení zadních sedadel v poměru 3:2 pak objem zavazadelníku vzroste na 884 litrů.
Pod kapotou nového Jazzu bude pracovat zážehový čtyřválec 1.3 i-VTEC z rodiny motorů Earth Dreams Technology, jehož příchod naznačil již loňský prototyp evropského Jazzu. Jednotka o výkonu 75 kW bude spolupracovat se šestistupňovým manuálem, nebo s bezstupňovou převodovkou CVT.
Základem Jazzu III je nová globální platforma B, kterou vůz sdílí s malým SUV HR-V. Díky ní je novinka proti předchůdci nejen lehčí, ale zároveň tužší. Řešení zavěšení zůstalo stejné jako u minulé generace, je však lehčí. Přední zavěšení tvoří vzpěry MacPherson, vzadu se objevuje zkrutná příčka ve tvaru písmene H. Nové jsou i tlumiče pro vyšší komfort.
Vzhled Jazzu navazuje na ostatní současné modely značky – propojení masky chladiče s hlavními světlomety Honda nazývá „plovoucí křídlo.“ Uvnitř se objeví pětipalcový, nebo sedmipalcový displej informačního systému. Multimediální systém Honda Connect využívá operační systém Android, díky němuž je možné se dostat k různým aplikacím a internetovým službám.
Jazz bude sázet také na bezpečnost cestujících. O ochranu posádky se postarají takové systémy jako adaptivní tempomat, varování před čelní kolizí, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo sledování dopravních značek.