Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz: Třetí generace přijede do Evropy s novým 1.3 i-VTEC

David Bureš
Diskuze (54)
Nová Honda Jazz si zachovává charakter předchůdců. Vůz se tedy nadále pochlubí variabilním a prostorným interiérem.

Na americkém nebo japonském trhu se třetí generace Hondy Jazz prodává (v těchto státech s názvem Fit) již od druhé poloviny roku 2013. Evropa se však tohoto vozu dočká až letos, v prodeji se nový Jazz na starém kontinentu objeví v průběhu léta.

Nový Jazz si stejně jako předchůdci uchová variabilní a prostorný interiér. Kabinu pomohl zvětšit rozvor prodloužený o 30 mm (na 2.530 mm). Auto si ponechává palivovou nádrž ukrytou pod předními sedadly i praktická sedadla Magic Seats.

S nárůstem délky o 95 mm se zvětšil i zavazadlový prostor – z 337 litrů na 354 litrů (podle metodiky VDA). Po sklopení zadních sedadel v poměru 3:2 pak objem zavazadelníku vzroste na 884 litrů.

Pod kapotou nového Jazzu bude pracovat zážehový čtyřválec 1.3 i-VTEC z rodiny motorů Earth Dreams Technology, jehož příchod naznačil již loňský prototyp evropského Jazzu. Jednotka o výkonu 75 kW bude spolupracovat se šestistupňovým manuálem, nebo s bezstupňovou převodovkou CVT.

Základem Jazzu III je nová globální platforma B, kterou vůz sdílí s malým SUV HR-V. Díky ní je novinka proti předchůdci nejen lehčí, ale zároveň tužší. Řešení zavěšení zůstalo stejné jako u minulé generace, je však lehčí. Přední zavěšení tvoří vzpěry MacPherson, vzadu se objevuje zkrutná příčka ve tvaru písmene H. Nové jsou i tlumiče pro vyšší komfort.

Vzhled Jazzu navazuje na ostatní současné modely značky – propojení masky chladiče s hlavními světlomety Honda nazývá „plovoucí křídlo.“ Uvnitř se objeví pětipalcový, nebo sedmipalcový displej informačního systému. Multimediální systém Honda Connect využívá operační systém Android, díky němuž je možné se dostat k různým aplikacím a internetovým službám.

Jazz bude sázet také na bezpečnost cestujících. O ochranu posádky se postarají takové systémy jako adaptivní tempomat, varování před čelní kolizí, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo sledování dopravních značek.

David Bureš
Diskuze (54)
4. 7. 2015 21:32
Re: dnes
Lidi ušetří ve výsledku akorát prd, nacpou to zpátky na servisu. Sám mám Jazz 1 a těžko budu hledat použitelnější káru. Ale kvůli plánované rodině se bude třeba poohlédnout výše. Kdyby ti Japonci ještě vyřešili korozivzdornost, tak není o čem, možná jen Mazda 3 v kombi by mohla být :-)
27. 2. 2015 11:39
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Tak problém je ten, že za trochu vyšší kvalitu si lidi dnes moc nechtějí připlácet. Na druhou stranu, pokud ten Ceed jede hůř a víc žere, tak je příplatek za lepší motor (silnější a úspornější) oprávněný. Otázkou je samozřejmě, zda až tak moc.

Pokud jde o 1.2 TSI v Octavii, tak Civic nejede dole zas až o tolik hůř. Při 1500 otáčkách to máš 144Nm proti 175Nm a při 2500 pak 163Nm proti 175Nm, což sice na první pohled nezní jako málo, ale v prvním případě stačí 1800 otáček na Civicu proti 1500 na TSI pro stejnou dynamiku, ve druhém pak 2700 otáček proti 2500 - to nejsou tak dramatické rozdíly. Takže při běžné jízdě ten Civic naprosto bezproblémově bude držet krok a pokud se vytočí, tak to TSI výkonem rozseká. Pokud jde o kufr, tak 477 litrů v Civicu rozhodně není málo.

Ale ano, prodeje jsou mizerné, a to z více důvodů. Design (většině se Civic nelíbí). Slabý základní motor (atmosférická 1,4/74kW je dnes za ty peníze ostuda, být tam 1,5/84kW z CR-Z, bylo by to přeci jen o něčem jiném). Drahý základní diesel (1,6/88kW začíná téměř na 550 tisících),...
Avatar - Kubis001
27. 2. 2015 00:19
Re: Hondá Evropě nerozumí..
No a pak si zájemce obejde konkurenci a udělá si testovací jízdy. Kia Ceed s. 1.6 sice žere o 0.4l více než Civic ale stojí o 50t méně. Pak otestuje Octavu 1.2 TSI a má oči navrch hlavy jak to jede odspodu a za 6l s velkým kufrem kdy lem 400t. O Civicu ti řekne jak je drahý a moc nejede. Takových lidí příběhu znám kolem dost. Prodeje Hondy bohužel tyto příběhy akorát potvrzují.
26. 2. 2015 22:42
dnes
čímdál tím více lidí chce poctivou spolehlivou benzínovou atmosféru, alespoň kolem mne, ovšem obávám se, že nejde o reprezentativní vzorek. Proto lidé za méně peněz budou chtít nová auta, pouze si nebudou uvědomovat, že budou v podstatě kupovat horší auta, než které měli před tím. Honda chvíli bude vzdorovat, ale obávám se, že ne dlouho. Lidé raději ušetří než aby kupovali kvalitu.
26. 2. 2015 20:10
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Konkurencí beru to, co je v nižší střední třídě s plus minus stejnou dynamikou. V případě atmoféry tedy cca 100kW modely, v případě turbomotorů pak plus minus 90kW modely (protože tady musím přiznat, že stejně výkonné turbo atmosféru rozdupe). Počítám tam tedy i Mazdu s 88kW motorem, protože ten je svým charakterem takřka kopie 90kW TSI.

A pokud chci vědět, jestli je motor nadprůměrný nebo podprůměrný, tak musím spočítat onen průměr. A tu se ukazuje, že Honda má mezi atmosférami z tohoto průměru nadprůměrný výkon a nižší než průměrnou spotřebu. To neznamená, že je nejlepší, ale znamená to, že je z těch lepších. A o to jde. Pokud jde o jeden z těch lepších motorů, tak přece mu nemůže vytýkat vysokou spotřebu, když je v ní jeden z těch lepších.

Pokud jde o srovnání s turbomotory, tak znovu se ukazuje, že cca 90kW turbomotory (což je plus minus podobná dynamika) žerou v průměru skoro stejně, ono dokonce vyšlo, že kapánek více (asi dvě deci, ale tam to taky zvyšuje ten starší Fiat). Takže i ve srovnání s turbomotory vychází, že Honda nabídne vzhledem ke spotřebě lehce (ale jen velmi lehce) nadprůměrnou dynamiku, resp. naopak řečeno, vzhledem k dynamice lehce nižší spotřebu než průměrný turbomotor.

Jenže tento průměr se samozřejmě skládá z motorů povedených i nepovedených. Jenže pokud chci hodnotit motor obecně v rámci konkurence, nemohu ho srovnávat s nejlepším, ale s průměrem. Protože konkurence není jen onen nejlepší motor. Když se prostě podíváš na ty výsledky, tak tento motor od Hondy prostě patří do té lepší poloviny. Nepatří k tomu extrému (tam je TSI), ale je v té lepší polovině.

Neberu zde cenová hlediska. Motor od BMW klidně můžu srovnávat s Ladou. Proč bych nemohl? Když BMW dá do auta motor, který bude slabší a bude žrát více než moto v Ladě, tak si nemohu dovolit říci, že BMW má horší motor než Lada? Tady nehodnotíme komplet auto (tam je v podstatě jisté, že to BMW bude z celkového hlediska lepší), ale jen motor podobné dynamiky. A tady prostě na základě spočtených průměrů této třídy vyplývá, že Civic má vzhledem k nabízené dynamice lehce nižší spotřebu než konkurence. Tak to prostě je, ukazují to čísla reálných uživatelů.

Problém pro Hondu je v tom, že není výrazně nadprůměrná, ale jen velmi lehce. Pokud nejhorší má 0 %, průměr je 50% a nejlepší (TSI) je 100%, tak ten motor v Civicu je tak někde na 60%, což je pro výrobce motorů jako je Honda, docela ostuda. Nic to nemění ale na tom, že je i tak přeci jen nad průměrem. Druhým problémem pro Hondu je to, že jí lidé staví proti turbům stejného výkonu a ne stejné dynamiky, což je rozdíl. Pak vychází jako lemra líná. Když se ale postaví pro stejně dynamickým autům, najednou jede stejně při lehce nižší spotřebě. Totéž auto a úplně jinak to zní.