Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Si – 200 koní pro sedan

Michal Fokt
Diskuze (165)
Amerika dostala možnost volby – dvousetkoňové kupé, nebo sedan?

Amerika dostala možnost volby – dvousetkoňové kupé, nebo sedan?

Sportovní kupé Honda Civic Si už mohou Američané téměř půl roku kupovat a pro ti, jimž se zdá dvoudveřový vůz málo praktický, mají nyní možnost užívat si dynamiku dvousetkoňového motoru. V prodeji je totiž nyní také sedan Si. Ten vychází ze studie, jež byla představena na autosalonu v Chicagu a jak můžete vidět, sériový vůz se od konceptu moc neliší. Tedy až na absenci aerodynamického kitu, ten bude k dispozici patně později v rámci sady příslušenství HFP (Honda Factory Performace).

Srdcem vozu je celohliníkový atmosféricky plněný (jak jinak - u Hondy) zážehový dvoulitr DOHC i-VTEC s plynule proměnným časováním a zdvihem ventilů, který disponuje výkonem 200 koní při 7800 otáčkách a točivým momentem 189 Nm při 6100 ot/min. Čtyřválec je přesně čtvercový (vrtání x zdvih 86x86 mm), má kompresní poměr 11:1, červené pole otáčkoměru začíná na 8000 ot/min a blížící se omezovač otáček signalizuje blikající červená dioda. Standardem je pochopitelně šestistupňová převodovka s přímým řazením.

Sedan má pohotovostní hmotnost 1336 kg, což odpovídá kupříkladu váze Golfu GTI, disponuje diferenciálem s omezenou svorností (LSD) a koly o rozměry 215/45 R 17. Přední kola využívají vzpěr McPherson, vzadu najdete dvojité lichoběžníkové zavěšení.

Honda na svých amerických stránkách bohužel ze zásady neudává dynamické parametry, nicméně budou patrně více než dostatečné…

Evropa musí bohužel na rychlý sportovní sedan zapomenout, u nás bude k dispozici pouze ostrý třídveřový hatchback Type-R. Ten bude mít premiéru na pařížském autosalonu už koncem září a podle všeho bude sdílet pohonnou jednotku právě s americkými sourozenci.

Michal Fokt
Diskuze (165)
5. 9. 2006 22:30
Re: Krouťák
:-) :yes: :yes: ;-)
5. 9. 2006 21:07
Re: Krouťák
To jsou věci... :yes:
5. 9. 2006 21:06
Re: Krouťák
Ale já přece nikam neuhýbám... sportovní svezení je i o rychlosti, to nemusíme rozebírat... a na to, co je sportovní či není, máme možná rozdílný názor, ale - pozor - ten rozdílný názor mají i automobilky... Životné jsou oba, řekněme, systémy... myslím ale, že přeci jen ten doping turbem bude praktičtější... protože jinak by Hondu následoval každý výrobce... je to obdobné jako s pérováním citroenu... Je vynikající... natolik, že snad mimo Rollse je žádná automobilka naužívá... Ale tím nechci kritizovat tvů zápal pro vysoké otáčky. Chápu totiž, že jsou "turbožrouti" a "otáčkožrouti". Ti si to rozdávají, a tak je to správné.
5. 9. 2006 20:57
Re: Krouťák
>:D >:D :yes: RS4 je příliš brutální, KáeF... jsem trochu (trochu) jemnější povahy... ;-)
5. 9. 2006 20:55
Re: Krouťák
To nemohu... ;-)