Honda Civic Si – 200 koní pro sedan
Amerika dostala možnost volby – dvousetkoňové kupé, nebo sedan?
Sportovní kupé Honda Civic Si už mohou Američané téměř půl roku kupovat a pro ti, jimž se zdá dvoudveřový vůz málo praktický, mají nyní možnost užívat si dynamiku dvousetkoňového motoru. V prodeji je totiž nyní také sedan Si. Ten vychází ze studie, jež byla představena na autosalonu v Chicagu a jak můžete vidět, sériový vůz se od konceptu moc neliší. Tedy až na absenci aerodynamického kitu, ten bude k dispozici patně později v rámci sady příslušenství HFP (Honda Factory Performace).
Srdcem vozu je celohliníkový atmosféricky plněný (jak jinak - u Hondy) zážehový dvoulitr DOHC i-VTEC s plynule proměnným časováním a zdvihem ventilů, který disponuje výkonem 200 koní při 7800 otáčkách a točivým momentem 189 Nm při 6100 ot/min. Čtyřválec je přesně čtvercový (vrtání x zdvih 86x86 mm), má kompresní poměr 11:1, červené pole otáčkoměru začíná na 8000 ot/min a blížící se omezovač otáček signalizuje blikající červená dioda. Standardem je pochopitelně šestistupňová převodovka s přímým řazením.
Sedan má pohotovostní hmotnost 1336 kg, což odpovídá kupříkladu váze Golfu GTI, disponuje diferenciálem s omezenou svorností (LSD) a koly o rozměry 215/45 R 17. Přední kola využívají vzpěr McPherson, vzadu najdete dvojité lichoběžníkové zavěšení.
Honda na svých amerických stránkách bohužel ze zásady neudává dynamické parametry, nicméně budou patrně více než dostatečné…
Evropa musí bohužel na rychlý sportovní sedan zapomenout, u nás bude k dispozici pouze ostrý třídveřový hatchback Type-R. Ten bude mít premiéru na pařížském autosalonu už koncem září a podle všeho bude sdílet pohonnou jednotku právě s americkými sourozenci.