Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R: Evropská verze míří do Japonska jako limitovaný model

Diskuze (6)
Od příštího roku bude Honda do Japonska dovážet evropský Civic Type R, který se vyrábí ve Velké Británii. Auto ponese obchodní název Type R Euro a bude se prodávat v malých počtech jako doplněk japonské verze.

Evropané si pod názvem Honda Civic představí především hatchback nižší střední třídy a pod označením Type R jeho třídveřovou nabroušenou verzi s vysokootáčkovým dvoulitrem – výkon vrcholí 147 kW při 8000 min-1. Na domácím japonském trhu ale Honda z modelové řady Civic prodává jen sedan a tamní Civic Type R je jakýmsi „hot-sedanem“ s oním výkonným dvoulitrem.

Japonsko bude po Austrálii a Jižní Africe třetím mimoevropským trhem, kam se Civic Type R z anglického Swindonu bude dovážet. Automobilka tak odpovídá na domácí poptávku a uchýlí se ke stejnému kroku jako v případě předchozí generace Civicu Type R (EP3), který se v Japonsku prodával od roku 2001.

Továrna Honda of the UK Manufacturing sídlící ve Swindonu je největším závodem Hondy v Evropě. V současné době se zde kromě Type R vyrábí pětidveřový Civic, Civic Type S a CR-V, na podzim se přidá také kompaktní Jazz.

Diskuze (6)
7. 8. 2009 13:35
Re: A opačně?
No aspoň něco :-) ...
Avatar - 2,7 RS
7. 8. 2009 13:22
Re: A opačně?
To je řešení pro UK, ne pro zbytek Evropy jezdící vpravo...
7. 8. 2009 13:07
Re: A opačně?
Pár nadšenců může využít této firmy ... [odkaz]
Avatar - 2,7 RS
7. 8. 2009 11:28
Re: Status quo
Jo, je to už vcelku obehraná písnička, ale z kdysi sportovní image Hondy v Evropě je dneska tak leda pěkná vzpomínka... CRX - bez nástupce... NSX - bez nástupce... S2000 - bez nástupce... Integra - bez nástupce... EUR civic type-r je oproti JPN verzi chudý příbuzný... Accord žádnou ostrou verzi pro jistotu ani nemá... Honda se zkrátka vypravila jiným směrem, než bychom si někteří přáli... :-(
7. 8. 2009 11:10
Status quo
Jinými slovy u Hondy se vývoj sportovních verzí takřka zastavil a vývoj motorů k nim adekvátních, zůstal na úrovni let 2001, 2002.