Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type S a Type R na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (98)
Třídveřové provedení Civiku je na českém trhu v prodeji za 549.000,-Kč, nového člena rodiny Type R pořídíte za 729.000,-Kč

Základní a vlastně také jediný výbavový stupeň třídveřové Hondy Civic (označení Type S) je dodáván se dvěma motory. Zážehový 1,8 i-VTEC (103 kW) lze mít jak se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou tak i s automatickou převodovkou (+30.000,-Kč). V základní výbavě nechybí 6 airbagů, ABS, EBD, stabilizační systém VSC, úplná elektrická výbava, kola z lehkých slitin nebo autorádio schopné zpracovávat formáty CD i MP3.

Proti pětidveřovému Civiku s výbavou Sport (559.000,-Kč) nabízí Type S několik vzhledových odlišností dodávajících třídveřové verzi sportovnější styl. Za 10.000,-Kč nad první cenu Type S dostanete u pětidveřového provedení navíc alarm, tempomat, přední mlhová světla, dešťový senzor a vyhřívaná sedadla vpředu.

Type R je v nabídce se dvěma stupni výbavy. První cena patří čistokrevnému Type R Race, který má ve výbavě jen to nezbytné pro jízdní zážitky. Mj. schází autorádio a klimatizace, navíc jsou v seznamu výbavy speciální položky "tvrdé Type R tlumiče", "řídicí jednotka motoru (ECU) Type R Race". V luxusnějším Type R Plus za 789.000,-Kč dostáváte navíc proti základnímu mlhové světlomety, xenonové světlomety, alarm, tempomat, dešťový senzor, autorádio schopné zpracovávat formáty CD i MP3 a jeho ovládání na volantu.

Honda Civic Type R: první jízdní dojmy z Estorilu

Honda Civic Type S a Type R - Ceny na českém trhu
ModelCivic Type S (údaje pro Aut.)Civic Type SCivic Type R
Zážehové motory1,8 i-VTEC2,2 i-CTDI2,0 i-VTEC
Zdvihový objem [cm3]179922041998
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]103/6300103/4000148/7800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]174/4300340/2000193/5600
Max. rychlost [km/h]205205235
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,9 (10,9)8,66,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,6 (6,5)5,29,1
Cena [Kč]549.000,- (579.000,-)609.000,-729.000,-

Ondřej Láník
Diskuze (98)
27. 1. 2008 10:58
Re: TOP GEAR A CTR
:yes: :yes: - aspon nieco, pretoze video z porovnania CTR 7G a 8G dopadlo pre novinku zalostne - neviem ci nemal jeremy den, alebo to bolo ucelove, ale vidiet iba toto video a nevediat ake CTR 8G naozaj je, nikdy si ho nekupim :-)
Avatar - Dinar
27. 2. 2007 09:44
Re: výbava
Koly, každý se může seknout, přiznat si, žes zablábolil je horší, co? Jen jsem se pozastavil nad tím, že chceš někoho ostře školit aniž bys o dané věci měl základní znalosti. Jak jinak než jako nesmysl si mám vyložit tvé tvrzení, "Kia nemá žiadny motor s variabilným zdvihom ventilov a pokial nevieš aký je rozdiel medzi variabilným zdvihom a časovaním, nemal by si sa do takejto debaty púšťať." >:-[] Takže znova, rozdíl není žádný, mluvíme totiž pořád o tom samém, a to variabilním (proměnném) časování zdvihu ventilů. Existují různé principy řešení téhož, u Hondy pod názvem VTEC u zmíněné Kia VTTC, u BMW valvetronic atd. atp. Je to poměrně zajímavá problematika, zkus si nastudovat také něco mimo reklamní prospekt Hondy. ;-)
Avatar - SpiderJ
26. 2. 2007 14:56
Re: CTR 4 ever aneb výsměch vw
...na úrovni Civ 6.G 3D to můžu jen a jen potvrdit, to mám prostudovaný skvěle ;-) ale u větších aut je vážně pokles o něco větší...i když já bych si nekoupil auto, který mi nesedí jen pro to, abych ho za tři roky prodal o deset tisíc dráž... ;-)
Avatar - Dinar
26. 2. 2007 09:57
Re: výbava
:-) Docela jsi mě pobavil v diskusi pod Hyundajem tím svým výkladem variabilního časování. Musíš si příště ten hondařský prospekt přečíst pořádně. ;-)
Avatar - SpiderJ
26. 2. 2007 08:39
TOP GEAR A CTR
Narazil jsem v top Gearu na zajímavý postřeh Jeremyho Clarksona o designu Civicu.... Když došlo k odhalení definitivní podoby, prohlásil doslova: "To je perfektní, myslím, že to auto bylo designované s jediným hlavním záměrem: Děsit na přechodu staré lidi..Musím si nějaké koupit" >:-[]