Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CRF1000L Africa Twin s expediční výbavou od SW-Motech

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Honda v loňském roce udělala radost cestovatelům a dobrodruhům, když uvedla CRF1000L Africa Twin a nemenší radost tím učinila i výrobcům doplňků.

K předním specialistům na jejich výrobu patří společnost SW-Motech, která byla založena v roce 1999 v německém Brachtu a v současnosti má širokou nabídku doplňků pro cestovní endura, silniční motorky i skútry.

Výrobky této německé firmy vedle kvality zpracování vynikají i pěkným a funkčním designem, což ostatně velmi dobře dokumentují doplňky určené právě pro novou Hondu CRF1000L Africa Twin, které má ve své nabídce i výhradní zastoupení SW-Motech pro Českou a Slovenskou republiku v podobě společnosti SUMOTO Brno.

Zájemce o vylepšení svého Africa Twinu může začít za pomoci praktických prvků, jako je například zvýšení řidítek nebo rozšíření zpětných zrcátek. V obou případech je pro český trh uváděna cena 1281 Kč. Sympatickým pomocníkem nejen při údržbě se může stát hlavní stojan za 4102 Kč.

Z ochranných prvků nejvíce pozornosti rozhodně přitahuje hliníkový kryt pod motorem, který je nabízen za 5640 Kč, ale za zmínku stojí i kryt řetězu a zadní nádržky brzdové kapaliny. V prvním případě je potřeba si připravit 1281 Kč a v tom druhém 768 Kč. Tyto investice pak určitě ocení jezdci, kteří hodlají se svou Hondou vyrazit i do skutečného terénu a ne jen na polní cestu za město.

Atraktivní i praktické jsou držáky přídavných světel. Ty jsou k dispozici pro motorky bez padacích rámů nebo s nimi. V prvním případě je stanovena cena na 1538 Kč, v druhém pak 768 Kč. Samotný padací rám od SW-Motech pak vyjde na 4358 Kč.

Honda CRF1000L Africa Twin má sice již z výroby za sedlem nosič, ale SW-Motech nabízí své vlastní řešení a rovnou ve dvou provedeních. Nosič Steel-rack stojí 1794 Kč a Alu-rack přijde na 2563 Kč.

Pro upevění trojice kufrů je určen nosič Quick-lock za 5896 Kč, který lze díky uchycení bajonetovými rychloupínáky velmi rychle a pohodlně sejmout z motorky, na níž pak zůstanou jen nenápadné fixační body.

Za vrchol nabídky SW-Motech pro nový Africa Twin lze minimálně z pohledu ceny označit sadu dvou bočních kufrů Trax Adventure za 24.102 Kč, jejíž součástí je i jejich nosič. Objem těchto kufrů je 45 l na levé straně a 37 l na pravé. SW-Motech je nabízí v černém nebo stříbrném provedení.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
15. 4. 2016 09:03
Re: nechal by som originalny stav
urcite je dobre mat horny nosic.
13. 4. 2016 19:06
Re: nechal by som originalny stav
Tohle však není originální stav (alespoň pro Africa Twin), že. Chtěl bys tedy minimálně nějaký nosič, na který můžeš tu bagáž naložit. Kufry samozřejmě nejsou podmínkou. Už si snad rozumíme. Mně je blíž Multistrada, nebo S1000XR, a ta nějakou dodatečnou ochranu potřebuje, když s ní chceš mimo silnice.
13. 4. 2016 10:16
Re: nechal by som originalny stav
Ak ju nechces do terenu, tak na cestu su lepsie motorky. Ak jazdis v terene, tak sa padu nevyhnes. A preto treba pozriet, comu ten padak pomaha. Na mnohych motorkach je naozaj iba na okrasu, pricom vazi nezanedbatelne vela a zhorsuje pristup pri servise.
Netvrdim, ze je zly, lebo to neviem. Z principu ale motorka do terenu musi byt odolna voci padom aj bez padakov, co napr GS1200, alebo KTM 990 su. A tato afrika mieri prave do toho adventure segmentu.

co sa tyka balenia, vyjadril som sa vyssie.
13. 4. 2016 10:05
Re: nechal by som originalny stav
taham so sebou vsetko co si napisal, a k tomu aj nejake nahradne diely ako packy, duse, rezervnu vodu, monterpaky atd. Pre mna nie je rozdiel ci idem na 3 dni alebo na 3 tyzdne, lebo beriem toho vzdy co najmenej.
Balim sa do rolky. Nemam presnu foto, tu je to trocha vidiet ako som bol zbaleny v Omane.

[odkaz]

Min rok som na cestu do Maroka presedlal na mensiu motorku, a tam som sa zbalil este lepsie.

[odkaz]

Jednoducho cim menej veci na motorke a v bagazi, tym lepsia jazda.
13. 4. 2016 09:39
Re: nechal by som originalny stav
Africa není úplně enduro, nevím, jestli jsi jí viděl ale je škoda jí asi vláčet po zemi. Jinak SW Motech jsem měl na předchozím GS 1200 a i prodejci z BMW se vyjadřovali ve smyslu, že jsou lepší volbou, než originální BMW padáky. Jestli jezdíš zásadně bez kufrů, tak ok, ale jsou lidi, co s tím jezdí měsíc v kuse a to se asi do batůžku nesbalíš.
Každopádně SW Motech je hodně dobře oceňovaná značka.