Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda N Box +: Kei car s plusovou variabilitou

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Honda uvedla těsně před koncem loňského roku na japonský trh prvního člena nové série N: model N Box. Nyní následuje další, ještě variabilnější sourozenec.

Kdyby někomu praktičnost původní verze nestačila, má nyní na výběr. Mimochodem, název N Box odkazuje na řadu N ze šedesátých let, model N 600 se dokonce objevil i v tehdejším Československu! Moderní řada je ovšem klasický japonský kei car, tedy městské auto s délkou do 3,4 m a značnou výškou. A zvolíte-li jako jeho výrobce symbol matematického součtu do názvu, logicky musíte nabídnout zákazníkům něco navíc.

Takové přidané funkce zastupuje třeba Universal Bridge. I tohle jméno je příznačné. Jedná se o jakousi skládací výsuvnou hliníkovou rampu. Ta usnadňuje nakládání těžších předmětů na kolech. Máte doma v garáži minibike, pitbike nebo malou krosku pro ratolest a chcete jí naložit? Není problém. Chystáte se na dovolenou s objemnějšími kufry? No prosím! Ani ve vysunutém stavu není navíc rampa delší než otevřené páté dveře. Když zrovna není potřeba, složíte ji dozadu do „kufru“, aby nepřekážela.

Kam? Třeba do přihrádky. „Univerzální most“ totiž nepředstavuje zdaleka poslední vtipné řešení. Tím můžeme nazvat i Multi-space System. Trojice nestejně velkých desek umí rozdělit zavazadelník do několika menších přihrádek a boxů. Věci v nich pak nebudou putovat a nepomíchají se. S její pomocí můžete dále připravit třeba provizorní nocleh pro dvojici pasažérů. No, ani objemnější Evropan rozhodně v kei caru při jízdě nemusí strádat, ale spaní ve dvou je vzhledem k omezené šířce spíš pro Japonce. Nic to nemění na faktu, že v nejaponském autě o 3,4 m se dnes nevyspíte, doby prvního Twinga jsou bohužel pryč. Hlavové opěrky pak v maličké hondě rozvěsíte na držáky za třetí boční okna. Takže, palec nahoru!

Pohonné ústrojí je klasikou třídy. Pojízdnému „mrakodrapu“ v malém balení vrčí pod krátkou přední kapotou tradiční zážehový tříválec objemu 0,66 l. Do jeho zvuku si může sem tam zapískat a zafoukat turbodmychadlo, základní verze má ale sání pouze atmosférické. Točivý moment přenáší na přední či všechna kola vždy bezestupňové převodné ústrojí CVT s voličem umístěným na palubní desce hezky po ruce, verze s přeplňovaným motorem mají dokonce pádla pod volantem.

Honda nabízí N Box + ve třech různých zvenčí odlišených provedeních: základním bez názvu, dvoubarevném 2-Tone Color Style a konečně Custom. Ale ty lze mít dále rozdělené na balíčky výbav G, G-L a G-Turbo. Dvoubarevné „plusko“ je k mání jen s přeplňováním, takže nejnižší stupeň G u něj odpadá. Ceny s daní v Japonsku začínají na 1.350.000 jenech (355.200 Kč), nejdražší verze stojí 1.870.000 jenů (492 tisíc korun).

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Avatar - shamal
13. 7. 2012 21:26
Re: Bodykit
On Kabaň dělá i pro Hondu?
13. 7. 2012 13:04
Re: Bodykit
No a takhle vysoká hauptna..ochrana chodců jak má být :-)
13. 7. 2012 13:01
Re: jak to asi jede
S 2.0 TDi v Japonsku díru do světa neuděláš. Tam totiž mají jednotné emisní normy pro benziny a diesly a tou žádné chrochtadlo neproleze. Navíc Transporter je půdorysně 2krát tak veliký, do města blbost. N-Box se mi vůbec nelíbí, ale fascinuje mě důraz na praktičnost před vším ostatním.
13. 7. 2012 12:46
Re: jak to asi jede
ramcove souhlas s jedinou pripominkou, to auto je dost drahe taky proto, ze technicky neni zas tak jednoduche vyrobit takove pidiauto s takovymi uzitnymi vlastnostmi. Je to high tech a high tech bude vzdycky drahy / lehke materialy, velka narocnost vyroby, odladeni nejnovejsich technologii, vyreseni limitujicich faktoru.
Avatar - Choochoo
13. 7. 2012 12:09
Re: jak to asi jede
Ja to chapu, tohle je kar do mesta a tam jak je videt jezdi auta tak o 2 lidech, takze tech 8 je uplne mimo. To uz se muzem bavit ze tam jezdi mestska se 45misty ;-)
Cena neni nejak extra vysoka v zakladu 350 a to ho delaj japoncici, s jinym naklady naz u nas a s jinou zivotni urovni. Ta cena odpovida taky znacce ;-)
Maly kar se slusnymi emisemi, diesl je mimo, doufam ze pritvrdi na emisich a budou i pojizdne STK s emisema pro ty vychcanky co vyndavaj kde jaky filtry ;-)