Honda N Box +: Kei car s plusovou variabilitou
Kdyby někomu praktičnost původní verze nestačila, má nyní na výběr. Mimochodem, název N Box odkazuje na řadu N ze šedesátých let, model N 600 se dokonce objevil i v tehdejším Československu! Moderní řada je ovšem klasický japonský kei car, tedy městské auto s délkou do 3,4 m a značnou výškou. A zvolíte-li jako jeho výrobce symbol matematického součtu do názvu, logicky musíte nabídnout zákazníkům něco navíc.
Takové přidané funkce zastupuje třeba Universal Bridge. I tohle jméno je příznačné. Jedná se o jakousi skládací výsuvnou hliníkovou rampu. Ta usnadňuje nakládání těžších předmětů na kolech. Máte doma v garáži minibike, pitbike nebo malou krosku pro ratolest a chcete jí naložit? Není problém. Chystáte se na dovolenou s objemnějšími kufry? No prosím! Ani ve vysunutém stavu není navíc rampa delší než otevřené páté dveře. Když zrovna není potřeba, složíte ji dozadu do „kufru“, aby nepřekážela.
Kam? Třeba do přihrádky. „Univerzální most“ totiž nepředstavuje zdaleka poslední vtipné řešení. Tím můžeme nazvat i Multi-space System. Trojice nestejně velkých desek umí rozdělit zavazadelník do několika menších přihrádek a boxů. Věci v nich pak nebudou putovat a nepomíchají se. S její pomocí můžete dále připravit třeba provizorní nocleh pro dvojici pasažérů. No, ani objemnější Evropan rozhodně v kei caru při jízdě nemusí strádat, ale spaní ve dvou je vzhledem k omezené šířce spíš pro Japonce. Nic to nemění na faktu, že v nejaponském autě o 3,4 m se dnes nevyspíte, doby prvního Twinga jsou bohužel pryč. Hlavové opěrky pak v maličké hondě rozvěsíte na držáky za třetí boční okna. Takže, palec nahoru!
Pohonné ústrojí je klasikou třídy. Pojízdnému „mrakodrapu“ v malém balení vrčí pod krátkou přední kapotou tradiční zážehový tříválec objemu 0,66 l. Do jeho zvuku si může sem tam zapískat a zafoukat turbodmychadlo, základní verze má ale sání pouze atmosférické. Točivý moment přenáší na přední či všechna kola vždy bezestupňové převodné ústrojí CVT s voličem umístěným na palubní desce hezky po ruce, verze s přeplňovaným motorem mají dokonce pádla pod volantem.
Honda nabízí N Box + ve třech různých zvenčí odlišených provedeních: základním bez názvu, dvoubarevném 2-Tone Color Style a konečně Custom. Ale ty lze mít dále rozdělené na balíčky výbav G, G-L a G-Turbo. Dvoubarevné „plusko“ je k mání jen s přeplňováním, takže nejnižší stupeň G u něj odpadá. Ceny s daní v Japonsku začínají na 1.350.000 jenech (355.200 Kč), nejdražší verze stojí 1.870.000 jenů (492 tisíc korun).