Honda: Nová platforma pro plug-in hybrid
Jedná se o novou generaci, která je určena pro sedan střední velikosti. Ten bude moci jezdit na krátké vzdálenosti po městě pouze na elektřinu. Akční rádius značně prodlouží provoz na klasický spalovací motor, odpovídající výkon pak zabezpečí režim, ve kterém budou moci obě pohonné jednotky fungovat současně.
Plug-in hybrid bude mít pochopitelně možnost regeneračního brzdění, odpadní teplo při deceleraci se tak bude alespoň částečně přeměňovat na elektrickou energii, která bude dobíjet lithium-iontové akumulátory s maximální kapacitou 6 kWh. Ty budou napájet elektromotor s výkonem až 120 kW.
Dojezd by měl činit asi 16-24 km při maximální rychlosti 100 km/h. Plné nabití baterií trvá zhruba 2,5 h při použití v USA běžné sítě se 120 V. Dvojnásobně silná jej zkrátí na 1,5 hodiny. Napájení pomáhá i palubní generátor.
Zážehovou jednotku představuje řadový čtyřválec VTEC objemu 2,0 litru s Atkinsonovým cyklem. Ten pracuje v kombinaci s bezstupňovou převodovkou E-CVT a pohání přední kola.
Nový sedan se přidá za dva roky k současným ekologickým vozům Honda: FCX Clarity s palivovými články, plynovému Civicu GX, chystanému elektrickému Fitu, či řadě Fit/Jazz s hybridním pohonem. Dále můžeme jmenovat hybridní Civic, sportovní kupé CR-Z, nebo Insight, které známe také u nás.