Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda v Paříži 2008

Michal Fokt
Diskuze (0)
Označení Insight se již počátkem příštího roku vrátí do modelové palety Hondy, tentokrát ale nepůjde o dvoumístné hybridní kupé, ale, jak napovídá koncept Insight, o víceméně plnohodnotný pětimístný rodinný vůz se systémem pohonu IMA.

Ekologicky šetrné vozy Honda

Atraktivní liftback stylisticky navazuje na vodíkový hi-tech model FCX Clarity, jenž se na jedné točně na stánku Hondy otáčel taktéž. Sériový Insight se objeví v lednu příštího roku na autosalonu v Detroitu a na český trh by měl dorazit v polovině roku 2009. Insight dostane pohonné ústrojí, které by se mělo podobat tomu v současném Civicu Hybrid, umístění akumulátorů pod podlahou kufru by ale mělo zajistit dobrou variabilitu. Veřejnosti se představil také inovovaný sedan Civic Hybrid. Asi nejdůležitější změnou je přepracovaná příď s novou maskou chladiče a nárazníkem a změněná optika zadních svítilen. V kabině se objevilo nové čalounění a aerodynamicky optimalizovaná litá kola byla nahrazena klasičtějším designem, na osmileté záruce na hybridní ústrojí se nic nezměnilo. Posledním ekologickým vozem na stánku byl koncept sportovního kupé CR-Z, jenž by se měl objevit v sériové podobě již za rok.

Honda Jazz

Druhá generace japonského supermini přichází po Japonsku a Americe i do Evropy a my už jsme vás s ní podrobně představili. Výhradně pětidveřová karoserie ve stylu MPV je nepatrně delší a širší a zachovala si charakter předchozí generace, má ale ostřejší rysy. Kabina je prostornější, nabízí přirozenější posaz, vyhlášená variabilita a prostorný kufr zůstaly. Nezměnila se ani paleta motorů, stále jde o dvojici benzinových motorů 1,2 a 1,34 l, jejich výkony se ale díky změně systému ze sekvenčního zapalování i-DSI a dvouventilové techniky na variabilní rozvod i-VTEC výrazně zlepšily.

Automatická převodovka pro diesel 2.2 i-DTEC

Stejně tak, jako jsme museli čekat dost dlouho na vlastní diesel Hondy, museli jsme čekat i na kombinaci turbodieselu a automatické převodovky. Nyní Honda má i vlastní automat pro motor 2.2 i-DTEC a v Accordech se objeví na prvních evropských trzích zkraje roku 2009. Poněkud zvláštní je, že se Honda rozhodla pro pětistupňové ústrojí, zatímco v současnosti je standardem stupňů šest a objevují se i sedmistupňové automaty.

Honda Civic 3D a 5D facelift

Tak trochu stranou zájmu zůstal facelift evropských hatchbacků Civic, dost možná proto, že i sama automobilka hovoří o velmi lehkém faceliftu. Asi nejvýznamnější změnou je výměna motoru 1,34 l za nový o stejném objemu, ale výkonu 74 kW. Ten je nyní v nabídce i pro třídveřový Type S, jenž dostal masku chladiče z Type R, zatímco pětidveřový model má v polykarbonátovém pásu mezi světlomety dvě mřížky. Další novinkou je možnost získat pětistupňový automat k benzinovému motoru 1,8 l a pozměněné převody u turbodieselu. Sportovní verze Type R bude k mání ve speciální edici v bílé barvě a s diferenciálem se zvýšenou svorností, jenž vozu dokázal zlepšit čas na japonském okruhu Tsukuba o 1,44 s.


Michal Fokt
Diskuze (0)