Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
40 Fotogalerie

Honda zjišťuje zájem o tovární renovace modelu NSX

Vznikla legenda, kterou firma nechce nechat jen tak dožít. Jeden z nejznámějších modelů značky Honda může být speciálně udržován továrními profesionály, levné to ale není.

Převratný supersport Honda NSX byl a stále je mezigeneračním podpisem schopností japonských inženýrů. První verzi benzínového kupé vymýšleli předkové současných odborníků, kteří se snažili navázat na kultovní provedení laděné Ayrtonem Sennou. Nástupce značený jako NC1 sice už není tak analogové sportovní náčiní, přestože se snaží nést modelový název dál vstříc zapomnění.

Ve stínu méně obdivované druhé generace Hondy NSX NC1 rostou tržní ceny původních originálů NA1 a NA2, kterých si váží i sám výrobce. Automobilka přímo v Japonsku nabízí tovární obnovovací program a vedení zjišťuje zájem o službu ve zbytku světa. 

Majitelé NSX mohou dovézt svá auta a vybrat si z nabídky restaurátorských předmětů či programů. Portfolio je široké od hloubkového čištění karoserie až po detailní přestavbu motoru. Oficiální cestou lze rovněž auto nechat odstrojit a přelakovat do libovolného odstínu doplněného o výměnu vnitřních materiálů interiéru.

Důkladná renovace, nebo pouhá změna konfigurace je v Asii velice populární. Čekací listina je dlouhá, jednotlivci se objednávají rok dopředu. Služba je k dispozici pouze situacích, kdy je auto přítomné v Japonsku, nyní však Honda uvažuje o zavedení populárního programu do USA.

Vlivem koronaviru se letošní setkání členů klubu NSX Club of America konalo online a přes počítač se zástupci fanoušků bavili o možnostech zahájení programu NSX Refresh State. Automobilka rozeslala dva tisíce dotazníků majitelům NSX, aby zjistila potenciál profesionální renovace odvedené továrním personálem.

Kromě špičkové opravy Honda počítá s obnovením výroby některých dílů pro NSX první série. Zbývá zjistit nejvíce postrádané součástky, které nenabízí spolehlivý aftermarket. Navzdory originálnímu původu se majitelé budou muset smířit s faktem, že díly pro NSX Refresh State nebudou stoprocentně identické originálu, ale svůj účel bohatě splní. Náhrady by měly být mnohem kvalitnější, aby nenastala opětovná potřeba výměny za pár let. Vzhledově se nic nezmění.

Americká divize Hondy hlásí připravenost díky výrobě současného modelu v Ohiu. Do spuštění plnohodnotného programu je potřeba nalákat zájemce a přesvědčit je o smysluplnosti drahé služby. Přibližným odhadem vyjde obnova brzdového systému na 4.500 až 5.400 USD. V přepočtu 104 až 125 tisíc Kč stojí práce včetně dílů jako nové třmeny, rotory, hlavní brzdový válec a hadice. Kompletní přestavba motoru vychází mezi 22.900 a 23.600 USD (531 a 548 tisíc Kč). Nechat rozebrat celý exteriér kvůli přelakování je úkon za 36 – 38 tisíc USD (835 – 882 tisíc Kč). 

Nepochybně vysoké ceny, ale raritní automobil nikdy nebude bezúdržbový poklad za pár korun. Zajištění staromilci snad raději obětují statisíce na zaručenou opravu, než aby vysokou částku investovali postupně za jednotlivé dodělky neautorizovanými dílnami. V každém případě je skvělé vidět zájem Hondy udržovat vzácné dědictví.