Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX: Sériová výroba nového supersportu zahájena

Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
67 Fotogalerie
Diskuze (3)
Právo na nákup prvního sériového NSX druhé generace získal jeho majitel díky nejvyšší nabídce v lednové aukci Barrett-Jackson.

Druhá generace Hondy NSX se světu postupně představovala už od léta 2013. Po tehdy prezentovaném prototypu byla loni v lednu představena i sériová verze. Tento týden se pak nový supersport japonské značky začal konečně sériově vyrábět.

První exemplář nového NSX sjel z továrny Performance Manufacturing Center (PMC) v ohijském Marysville v úterý. Vyrobený vůz nese loga značky Acura, se kterými se prodává v USA, a míří k zákazníkovi Ricku Hendrickovi, vlastníkovi stejnojmenného závodního týmu v sérii NASCAR.

Práva na nákup NSX se sériovým číslem 001 Hendrick získal v lednové aukci Barrett-Jackson, jeho vítězná nabídka činila 1,2 milionu dolarů, což je v přepočtu asi 29 milionů korun. Základní cena NSX na americkém trhu přitom činí 156.000 dolarů (cca 3,7 milionu korun).

Výtěžek z dražby výrobce věnuje nadaci zkoumající děti postižené nádorem na mozku a neziskové organizaci Camp Southern Ground pořádající aktivity pro děti s neurobehaviorálními poruchami.

Hendrick si první sériové NSX převzal přímo v továrně. Vzniklý automobil je lakován červenou perletí Valencia, kterou doplňují karbonové detaily jako střecha nebo kryt motoru. Auto je vyzbrojeno speciálními koly, karbon-keramickými brzdami nebo interiérem čalouněným kombinací kůže a alcantary.

Technologie byla navržena tak, aby byla zajištěna vysoká kvalita výroby a přesná řemeslná práce. Součástí výroby je třeba 12 patentovaných technologií šitých na míru automobilu, vyráběného na přesnou objednávku zákazníka.

NSX je vyrobeno díky robotickému svařování hliníkového prostorového rámu a 14 hodinám pečlivé ruční montáže, o kterou se stará 16 vysoce kvalifikovaných techniků. Jakmile je auto hotovo, následuje pečlivé testování dynamiky vycházející ze závodních zkušeností automobilky.

Hybridní supersport z dílny japonské značky je poháněn 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem s dvěma turbodmychadly typu single scroll, který doplňují tři elektromotory – dva u přední a jeden u zadní nápravy. Výsledkem této kombinace je výkon 428 kW a točivý moment 645 N.m.

Vstoupit do diskuze (3)