Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hummer v Paříži 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Automobilka, která začínala s přepracovaným vojenským vozem, si pro ženevský autosalon nepřipravila žádnou neočekávanou premiéru a Paříží představuje svou současnou sériovou produkci v provedení pro modelový rok 2009.

Evropané mají již po druhé možnost prohlédnout si koncept z letošního detroitského autosalonu.

Hummer HX Concept

Hummer úspěšně pokračuje ve zmenšování svých vozů a HX Concept je toho důkazem. U tohoto vozu došlo především k zkrácení rozvoru na 2616 mm, což je o 226 mm méně než má model H3. Vnější rozměry konceptu jsou délka 4343 mm, výška 1829 mm a šířka 2057 mm.

Pro rozhýbání vozu se stálým pohonem všech čtyř kol je použit šestiválcový zážehový motor 3.6 SIDI V6 FlexFuel, připravený spalovat biopalivo E85. Tento agregát poskytuje výkon 227 kW (304 k) při 6300 ot./min. a točivý moment 370 Nm při 5200 ot./min. Síla motoru je přenášena ke kolům prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Přední náprava má odpojitelný stabilizátor zvyšující zdvihy kol a zadní náprava má masivní ramena vyrobená na stroji CNC. Všechna čtyři kola mají nezávislé zavěšení s tlumiči Fox. O kontakt s jakýmkoliv povrchem se postarají kola obutá do 35palcových pneumatik.

Hummer HX Concept svým designem především v přední části karoserie nenechá nikoho na pochybách jakou značku zastupuje. Příď má klasický „hummerovský“ výraz s širokou maskou chladiče a nízkým rovným čelním sklem. Prostřední část vozu a záď přicházejí v provedením, které znají například majitelé Wrangleru. Z uzavřeného vozu pro čtyři cestující je možné po demontáži střechy, zadního okna, zadních bočních oken a dveří vytvořit velmi vzdušný off-road.

Hummer H3T

Hlavní novinku pro evropské trhy představuje uvedení modelu H3T, které rozšiřuje nabídku karosářských verzích současného nejmenšího modelu značky Hummer o čtyřdveřový pick-up. Novinka, jejíž světová premiéra se odehrála na letošním lednovém detroitském autosalonu, se může pochlubit karoserií 5404 mm, širokou 1904 mm, vysokou 1831 mm a rozvorem náprav 3410 mm.

Nabídka pohonných jednotek bude obsahovat dva agregáty. Základní model bude pohánět řadový pětiválec o objemu 3,7 litru s výkonem 180 kW (245 k) při 5600 ot./min. a točivým momentem 328 Nm při 4600 ot./min. Tato pohonná jednotka bude k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Druhým motorem v nabídce bude vidlicový osmiválec o objemu 5,3 litru s výkonem 224 kW (305 k) při 5200 ot./min a točivým momentem 432 Nm při 4000 ot./min. Tento motor bude spolupracovat pouze s elektronicky řízeným čtyřstupňovým automatem Hydra Matic 4L60. Samozřejmostí pro obě motorizace je pohon všech čtyř kol.

Interiér nového pick-upu H3T je prakticky shodný s pětidveřový provedení H3 a hlavní novinkou karoserie je tedy ložná plocha, která na délku nabízí 1,5 m. Hummer H3T se stejně jako jeho příbuzní může pochlubit vynikajícími vlastnostmi pro jízdu v terénu, což dokládá například přední nájezdový úhel 37,1° nebo zadní nájezdový úhel 29° a také přechodový úhel 20,2°. Pětimístný pick-up se umí při rychlosti 32 km/h brodit do hloubky 407 mm a při rychlosti 8 km/h zvládne hloubku až 610 mm.

Hummer H2 E85

V současnosti největší model značky neprodělal pro modelový rok 2009 žádné výrazné změny a do příštího roku vstoupí v podobě, v níž se představil na letošním dubnovém autosalonu v New Yorku, kde se odhalil s přepracovaným interiérem, novou pohonnou jednotkou a drobnými retušemi vzhledu karoserie. V současném provedení velkého SUV je tedy nová palubní deska i výplně dveří a k jeho pohonu slouží hliníkový osmiválec o objemu 6,2 litru, který podává výkon 293 kW (393 k) a točivý moment 574 Nm.

V Paříži se, ale přeci jen představila jedna novinka řady H2, kterou představuje provedení s označením E85, pod jehož kapotou pracuje osmiválec s označením FlexPower schopný spalovat biopalivo E85, ale i benzin nebo kombinaci obou těchto paliv. Zajímavou informací o tomto provedení je skutečnost, že se nejedná o výstavní koncept, ale o sériový model, který má být na trhu do konce letošního roku.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)