Hybridní Porsche 911 se představí už 28. května. Má neskutečný náskok
Nová 911 bude s hybridním ústrojím podstatně rychlejší než doposud, a to zřejmě nemluvíme ani o té nejsilnější variantě z chystané nabídky.
Příchod další zásadní evoluce v řadě Porsche 911 už má jasné datum. První hybridní „devětsetjedenáctka“ se světu představí již 28. května v rámci uvedení modernizace současné generace 992. Porsche tímto oznamuje, že vývoj elektrifikované novinky, která během testování najela přes pět milionů kilometrů, je definitivně u konce.

Porsche již při uvedení dosavadní generace 992 mluvilo o platformě, která umožní v budoucnu integraci hybridního ústrojí. Podrobnější informace o technice zatím automobilka nepotvrzuje, lze nicméně očekávat, že hybridní 911 bude standardně s pohonem všech kol. Vzadu se objeví vyladěná verze přeplňovaného šestiválcového boxeru, kdy pohon předních kol zajistí elektromotor využívající energii z malého li-ion akumulátoru.
Součástí vývoje generace 992.2 včetně její hybridní varianty bylo samozřejmě i testování na Severní smyčce Nürburgringu. Pořádnou upoutávkou na schopnosti elektrifikované 911 je přitom odhalení, že novinka zvládla kolo na německém okruhu za 7 minut a 16,934 sekundy – tedy o 8,7 sekund rychleji než dle Porsche „odpovídající verze předchozího modelu“.
Více konkrétní v tomto ohledu německá značka není, pouze upřesňuje využití standardních silničních pneumatik a volitelného aero kitu s pevným křídlem. Za volantem hybridu byl testovací pilot a ambasador značky Porsche Jörg Bergmeister. Nahlédnutím do tabulek časů na Nordschleife je však zřejmé, že hybridní 911 je s tímto časem dokonce rychlejší než současné 911 Turbo S (992.1) s časem 7:17,3 sekundy.
Lze očekávat, že novinka bude v nabídce náhradou za nižší variantu 911, nejspíše okolo či pod úrovní dnešních modelů GTS. Tomu nasvědčuje i zmíněné využití příplatkového aero kitu na modelu standardně nabízeného bez pevného zadního křídla. Modernizaci vrcholných variant Turbo a GT3 si Porsche tradičně nechá v pořadníku k budoucímu doplnění portfolia.
„Nová 911 je na trati výrazně rychlejší. Máme větší přilnavost, podstatně vyšší výkon a velkou předností jsou i okamžité reakce výkonného hybridu,“ uvedl skromně k novince Bergmeister. Na více informací už nicméně nebudeme dlouho čekat.