Hybridní Porsche 911 se představí už 28. května. Má neskutečný náskok

Porsche 911 Hybrid
Porsche 911 Hybrid
Porsche 911 Hybrid
Porsche 911 Hybrid
11 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (5)

Nová 911 bude s hybridním ústrojím podstatně rychlejší než doposud, a to zřejmě nemluvíme ani o té nejsilnější variantě z chystané nabídky.

Příchod další zásadní evoluce v řadě Porsche 911 už má jasné datum. První hybridní „devětsetjedenáctka“ se světu představí již 28. května v rámci uvedení modernizace současné generace 992. Porsche tímto oznamuje, že vývoj elektrifikované novinky, která během testování najela přes pět milionů kilometrů, je definitivně u konce.

Video placeholder
Nové Porsche 911 Sport Classic • Zdroj: Porsche

Porsche již při uvedení dosavadní generace 992 mluvilo o platformě, která umožní v budoucnu integraci hybridního ústrojí. Podrobnější informace o technice zatím automobilka nepotvrzuje, lze nicméně očekávat, že hybridní 911 bude standardně s pohonem všech kol. Vzadu se objeví vyladěná verze přeplňovaného šestiválcového boxeru, kdy pohon předních kol zajistí elektromotor využívající energii z malého li-ion akumulátoru.

Součástí vývoje generace 992.2 včetně její hybridní varianty bylo samozřejmě i testování na Severní smyčce Nürburgringu. Pořádnou upoutávkou na schopnosti elektrifikované 911 je přitom odhalení, že novinka zvládla kolo na německém okruhu za 7 minut a 16,934 sekundy – tedy o 8,7 sekund rychleji než dle Porsche „odpovídající verze předchozího modelu“.

Více konkrétní v tomto ohledu německá značka není, pouze upřesňuje využití standardních silničních pneumatik a volitelného aero kitu s pevným křídlem. Za volantem hybridu byl testovací pilot a ambasador značky Porsche Jörg Bergmeister. Nahlédnutím do tabulek časů na Nordschleife je však zřejmé, že hybridní 911 je s tímto časem dokonce rychlejší než současné 911 Turbo S (992.1) s časem 7:17,3 sekundy.

Lze očekávat, že novinka bude v nabídce náhradou za nižší variantu 911, nejspíše okolo či pod úrovní dnešních modelů GTS. Tomu nasvědčuje i zmíněné využití příplatkového aero kitu na modelu standardně nabízeného bez pevného zadního křídla. Modernizaci vrcholných variant Turbo a GT3 si Porsche tradičně nechá v pořadníku k budoucímu doplnění portfolia.

„Nová 911 je na trati výrazně rychlejší. Máme větší přilnavost, podstatně vyšší výkon a velkou předností jsou i okamžité reakce výkonného hybridu,“ uvedl skromně k novince Bergmeister. Na více informací už nicméně nebudeme dlouho čekat.

Vstoupit do diskuze (5)