Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní techniku hypersportu P1 dostanou i další McLareny

Michal Fokt
Diskuze (0)
McLaren P1 nebyl jen výkřikem do ztracena, vše, co se inženýři z Wokingu na voze naučili, bude zužitkováno i v nižších modelových řadách automobilky.

McLaren je velmi malá značka a musí velmi pečlivě zvažovat své investice, aby se nedostala do ztráty. Z tohoto pohledu je rozhodně unikátním počinem strategie jednoho karbonového monokoku, motoru a převodovky pro všechny tři modelové řady, z nichž ani jedna není zrovna masovým produktem. Z tohoto pohledu se zdála stavba hybridního hypersportu P1 trošku jako přílišný luxus, jakkoli s blahodárným vlivem na firemní image, nicméně ty vypadá, že i v tomto případě McLaren Automotive vše pečlivě zvážil.

Šéf automobilky Mike Flewitt nyní řekl americkému časopisu Car and Driver, že si hybridní technika P1 "už brzy" najde cestu do "menších" modelů značky, přičemž v roce 2025 by polovina modelové nabídky McLarenu měla být hybridní. Britská značka vidí v hybridech nejen cestu, jak splnit zpřísňující se emisní limity, ale současně také způsob, jak zlepšit řiditelnost aut při současném nárůstu výkonu spalovacího motoru.

Jinými slovy McLaren bude využívat hybrid nejen k dosažení kýžených papírových údajů, ale točivý moment elektromotoru poslouží také k "zalepení" vrozené prodlevy turbodmychadla. Mike Flewitt sice připouští, že problémem hybridů je jejich váha, která je největším nepřítelem sportovních aut, ovšem McLaren prý tuto výzvu dokáže přijmout a zvládnout a to zejména díky zalíbení v uhlíkovém kompozitu.

CEO Mclarenu také prozradil, že nové P1 dorazí zhruba za deset let a nepůjde jen o "P1 a kousek", ale o další významný technický skok kupředu.

Michal Fokt
Diskuze (0)