Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Equus: Pro modelový rok 2014 ještě luxusnější

Michal Fokt
Diskuze (44)
Korejské auto jako konkurence pro Mercedes-Benz S a Audi A8? V Evropě něco nemyslitelného, v Americe to Hyundai dokázal. A jeho Equus bude teď ještě o něco lepší.

Pokud jde o prémiová auta, jsou Evropané slušně řečeno šovinističtí, proniknout mezi německou trojku je pro kohokoli odjinud extrémně obtížné, dost na tom, že s tím mají trochu problém i u Jaguaru nebo Maserati, což ovšem zapříčinila spíše nevalná pověst značek v nedávné minulosti. A pokud Japonci zažívají alespoň dílčí úspěchy, automobil z Jižní Koreje se o podobné mety snad ani nemusí pokoušet, zvlášť pokud se jedná dokonce o vůz luxusní třídy.

Amerika je jiná. Pokud navrhnete automobil, který dokáže nabídnout víceméně to samé, co zavedená značka, zákazníci se v nezanedbatelném množství zachovají pragmaticky a vůz koupí. A tak se stalo, že pokus Hyundaie proniknout do luxusní třídy se sedanem Equus dopadl úspěšně. Nebo možná lépe řečeno nedopadl neúspěšně a nyní se jeho konkurenceschopnost ještě o něco zlepší.

Sedan, jenž má pokřivené H pouze na víku zavazadelníku, dostal novou masku chladiče, sjednocující vzhled s nejnovějšími modely značky a společnost jí dělají nové diodové mlhovky a leštěná kola s turbínovým designem paprsků. Mnohem důležitější je ale přepracování středového panelu a přístrojového štítu, společně s novými dřevěnými dekory a luxusněji vyhlížejícím odstínem koženého čalounění. Vylepšené ovládání má mimochodem i středová konzole vzadu.

Přibyly moderní prvky výbavy, za všechny jmenujme třeba head-up displej a parkovací "multi-view" kamerový systém. Pohonný systém se nezměnil, osmistupňový automat a motor 5.0 V8 s 320 kW asi nepředstavuje komplikaci, vzduchové pérování má ale nové nastavení a zvětšil se rozdíl mezi módy Sport a Comfort a přibyl režim Snow.

Top verze Equus Ultimate disponuje i takovými zhýralostmi na zadních sedadlech, jako je ventilování sedadel, stavitelná bederní opěrka, elektrické zavírání dveří nebo vylepšené zábavní rozhraní, které doplňuje již tradiční audiosystém Lexicon. A málem bychom zapomněli - návod k obsluze existuje jako aplikace pro iPad...

Michal Fokt
Diskuze (44)
Avatar - Toxik
30. 3. 2013 01:04
Re: víko kufru
Equus ve výbavě Ultimate disponuje elektrickým otevíráním a zavíráním kufru.
Avatar - Choochoo
29. 3. 2013 10:11
Re: není luxus jako luxus
Cesi asi ten automobil opravdu nedavno prevzali, pac co delaj pro prezidenta 8-s
[odkaz]
Spoj plastu na B-sloupku uprostred vylozeni sedi na mm, spodni dlil pristrojovky nejak odpadava od bocniho dilu, pac fuka dole je priserna, v kufru zatezak za 30Kc/m2 8-s

Tohle je vylozene luxus, vyplne dveri 8-s
[odkaz]

Jeste ze to tady Hyundai neprodava za tech 60-66 tis emerickych dolacu s V8 , pac by musel Superb LaK misto 1,1 mil. stat tak 650tis ;-)
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
29. 3. 2013 08:20
Re: Poznamka pro autora
;-) dik za zaujimave skusenosti... momentalne ano hyundai nema narok na najlepsich ani potrebny imidz a ma aj svoj vek ( equus ) ale casom by mohol zacat miesat karty.... amici na rozdiel od europy ( teda aspon vacsina amikov ) nema problem ist do hyundaia aj v tejto luxusnej triede... coskoro pride novy velky genesis a ten by uz mohol pomoct zase prilakat viac amikov....

ano znacke audi sa dari ale zober si fakt ze aj equus v r 2012 oproti r 2011 rastol o 25 percent. - to nebude nahoda.... a teraz este prisiel facelift... predaje by mohli opat stupnut :yes:
29. 3. 2013 07:54
Re: Poznamka pro autora
Nemecka auta (D3) jsou v USA co se tyce statusu bez konkurence, Amici jsou nemeckymi auty posedli jeste vice nez Nemci samotni. Lexus je tam bran jako ten ctvrty vzadu pro lidi, kteri nechteji utracet penize za nemecka auta a jsou ochotni vymenou za usetrene penize obetovat prestiz z vlastnictvi nemeckeho auta. Ono je to videt i z cen.Nejdrazsi na trhu je v ramci tridy vzdy Mercedes, pak nasleduji jeho ekvivalenty od BMW a Audi za stejnou cenu, pak je cenovy odstup nacez nastupuje Lexus a za nim uz s mensim odstupem jsou dalsi uz ne tak uplne luxusni konkurenti typu Infiniti, Acura ci Cadillac a ted se mezi ne snazi vecpat i Hyundai nabizenim hodnoty za nejmene penez.
Prodeje Lexusu v USA navic hodne zachranuje mistni patrioticka silna asijska komunita. Kdyz se projdes jakymkoliv chinatownem, tak je posety Mercedesy, protoze Asiati si strasne potrpi na ohromovani okoli a Mercedes je proste Mercedes a pak Lexusy, protoze je to nejlepsi asijske auto.
Audi dlouho postavalo na okraji zajmu kupujicich, ale v poslednich letech predvadi masivni nastup a uspesne se zaradilo po bok svych dvou nemeckych rivalu. Aktualne prodavaji Audiny za stejne ceny jako stoji BMW a prodeje jim jdou velmi pekne nahoru.
29. 3. 2013 07:22
Re: Aplikace pro iPad
V americe vlastní něco iPhone nebo iPad tak 90% populace, co jsem měl možnost spatřit. V japonsku a Koreji to bude podobné. Takže výhoda to je ... tedy alespoň na normálních trzích :-)