Hyundai Equus: Pro modelový rok 2014 ještě luxusnější
Pokud jde o prémiová auta, jsou Evropané slušně řečeno šovinističtí, proniknout mezi německou trojku je pro kohokoli odjinud extrémně obtížné, dost na tom, že s tím mají trochu problém i u Jaguaru nebo Maserati, což ovšem zapříčinila spíše nevalná pověst značek v nedávné minulosti. A pokud Japonci zažívají alespoň dílčí úspěchy, automobil z Jižní Koreje se o podobné mety snad ani nemusí pokoušet, zvlášť pokud se jedná dokonce o vůz luxusní třídy.
Amerika je jiná. Pokud navrhnete automobil, který dokáže nabídnout víceméně to samé, co zavedená značka, zákazníci se v nezanedbatelném množství zachovají pragmaticky a vůz koupí. A tak se stalo, že pokus Hyundaie proniknout do luxusní třídy se sedanem Equus dopadl úspěšně. Nebo možná lépe řečeno nedopadl neúspěšně a nyní se jeho konkurenceschopnost ještě o něco zlepší.
Sedan, jenž má pokřivené H pouze na víku zavazadelníku, dostal novou masku chladiče, sjednocující vzhled s nejnovějšími modely značky a společnost jí dělají nové diodové mlhovky a leštěná kola s turbínovým designem paprsků. Mnohem důležitější je ale přepracování středového panelu a přístrojového štítu, společně s novými dřevěnými dekory a luxusněji vyhlížejícím odstínem koženého čalounění. Vylepšené ovládání má mimochodem i středová konzole vzadu.
Přibyly moderní prvky výbavy, za všechny jmenujme třeba head-up displej a parkovací "multi-view" kamerový systém. Pohonný systém se nezměnil, osmistupňový automat a motor 5.0 V8 s 320 kW asi nepředstavuje komplikaci, vzduchové pérování má ale nové nastavení a zvětšil se rozdíl mezi módy Sport a Comfort a přibyl režim Snow.
Top verze Equus Ultimate disponuje i takovými zhýralostmi na zadních sedadlech, jako je ventilování sedadel, stavitelná bederní opěrka, elektrické zavírání dveří nebo vylepšené zábavní rozhraní, které doplňuje již tradiční audiosystém Lexicon. A málem bychom zapomněli - návod k obsluze existuje jako aplikace pro iPad...