Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Grand Starex Royale: Dodávkový luxus z Asie

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Luxusní dodávky nenabízejí jen němečtí výrobci. Evropan by se asi rozhodoval mezi Mercedesem Viano a VW Multivan, Asiaté mají jinou volbu.

Jmenuje se Hyundai Grand Starex Royale. Jedná se o nejluxusnější verzi užitkové řady, kterou coby H-1 potkáváme občas také u nás. Grand ale značí nejdelší rozvor a... pro označení nejvyšší výbavy nebylo třeba chodit daleko. I když fanoušci Bugatti asi trochu vrčí.

Pod kapotou najdeme tradiční turbodiesel CRDi objemu 2,5 l s výkonem 125 kW (170 k) při 3800

min-1 a točivým momentem 392 Nm, jenž je k dispozici v rozmezí od 2000 do 2500 min-1.

Vizuálně se oproti běžným H-1 (vlastně Starexům) změnila mřížka chladiče, která se zvětšila a je na ní více chromu. Jiné jsou i boční lišty, oba nárazníky a na víku zavazadlového prostoru přibyl spoiler se třetím brzdovým světlem. Zpětná zrcátka obsahují pásy diod. Nejsou to ale obvyklé blikače, nýbrž údajně světla pro denní svícení!

Seznam standardní výbavy obsahuje například elektronickou stabilizaci, palubní počítač a navigaci. Je pravda, že tvary přístrojové desky již neodpovídají aktuálním trendům, u dodávek to ale zas tak nevadí. Obzvláště když interiér pojme až 12 pasažérů. Sedadla ve druhé řadě jsou otočná proti směru jízdy, mohou být také čalouněná umělou kůží Nappa. Rovněž pro elektrické ovládání bočních posuvných dveří je ovšem nutné sáhnout hlouběji do kapsy.

Evropské zákazníky to trápit nemusí, Grand Starex Royale prodává distributor Sime Darby Motors jen v Malajsii, o čemž svědčí řízení na opačné straně. Tamní klienti se můžou rozhodnout také mezi bílou, černou, světle šedou a tmavě šedou barvou karoserie. Jejich bankovní účty se ztenčí minimálně o 154.000 ringgitů (v přepočtu těsně přes 880 tisíc korun).

To nejsou sice malé peníze, ale v porovnání se zmíněnou německou konkurencí je Hyundai (alespoň orientačně) výrazně levnější. Možná by měla obdobná varianta s volantem vlevo šanci také u nás. Ne všichni přece chtějí za obývák na kolečkách utratit přes milion a na tom, jakou značku jejich auto ponese, jim zas až tolik nezáleží.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)