Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai HED-5 i-mode v Ženevě 2008

Diskuze (0)

Společnost Hyundai Motor Co. představila koncept, který je kombinací vizuálního stylu s technologiemi budoucnosti a pokročilou eko-dynamikou.

Bayer MaterialScience AG poskytl nové materiály, které jsou lehčí a přizpůsobivější než...

Společnost Hyundai Motor Co. představila koncept, který je kombinací vizuálního stylu s technologiemi budoucnosti a pokročilou eko-dynamikou.

Bayer MaterialScience AG poskytl nové materiály, které jsou lehčí a přizpůsobivější než kov a sklo, použité na povrchové panely karoserie. Ve spojení s lehkou konstrukcí karoserie to snižuje spotřebu paliva a emise CO2. Samočisticí na vodě založené prvky karoserie dodané společností Bayer mají zdůraznit ekologický charakter konceptu a dokonce zajišťují „kouzelné“ zacelení drobných škrábanců. Hyundai HED-5 “i-mode” je podle automobilky prvním vozem, ve kterém je použit nový systém skel “BayVision” a světelné čočky Collimator společnosti Makrolon.

Multimediální a zábavní koncept vyvinutý společností LG Electronics umožňuje vozu stát se součástí digitální domácnosti a pasažérům dovoluje zůstat v kontaktu a komunikovat nejen v rámci vozu ale i mimo něj. Přístup na internet, video hry, filmy a video hovory jsou k dispozici prostřednictvím dotykových obrazovek a webových kamer umístěných u stropu. Bezdrátová síť nabízí výběr bezdrátových klávesnic, herních ovladačů a sluchátek.

Společnost Keiper dodala koncept Swivel Seat, který umožňuje snadné otáčení sedadla spolujezdce tak, aby cestující seděl čelem k druhé a třetí řadě sedadel. Sedadlo se otáčí plynulým pohybem a opěrka zad se promění v sedák. To je možné díky plně zakrytému, elektrickému systému. Integrovaný systém záchranných pásů a nastavitelné opěrka hlavy maximalizují pasivní bezpečnost pasažéra v obou možných pozicích. Druhou řadu sedadel lze posunout dozadu.

Podle tiskových materiálů je hlavní charakteristikou profilu vozu klínový bod ve spojení s velkou kulatou zádí vozu, která vyvolává dojem napjatého luku. Vstup do interiéru je umožněn pomocí nového dveřního systému, dveře se otevírají proti sobě. Cestujícím jsou k dispozici samostatná sedadla z kůže barvy Cognac, obepínající kostru v barvě Burgundy.

O pohon konceptu se stará nový vznětový motor o objemu 2,2 l, který nejdříve posílá přiváděný vzduch do nízkotlakého turbodmychadla, odkud je tlačen do vysokotlakého turbodmychadla. Agregát dosahuje nejvyššího výkonu 158 kW (215 k) a točivého momentu 461 Nm. Tato síla je přenášena na kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Nový motor má splňovat stále přísnější nároky Evropské unie v oblasti emisních standardů. Hromadná výroba nového motoru začne v roce 2009 standardní verzí (s jedním turbodmychadlem) a verze s dvěma turbodmychadly se objeví v první polovině roku 2011.

Ondřej Pavlůsek


Diskuze (0)