13.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Hyundai i30 N oficiálně. GTI z Nošovic má až 275 koní

 

Korejský hot hatch chce být sporťákem pro každý den, zároveň ale chce zaujmout i na závodních okruzích. Pomůže tomu možnost změny nastavení auta.

Hyundai dnes vedle i30 Fastback oficiálně představil svůj napjatě očekávaný kompaktní hot hatch i30 N. Automobil je poháněn přeplňovaným benzinovým dvoulitrem a sám výrobce jej nazývá sporťákem pro každý den. Hyundai i30 N se začne prodávat ještě před koncem roku, přičemž se o jeho výrobu stejně jako v případě běžných verzí i30 postará nošovická továrna korejské značky.

Už dopředu jsme věděli, že auto bude dostupné ve dvou výkonových verzích, což Hyundai při premiéře potvrdilo. Jestliže si objednáte standardní i30 N, dostanete 250 koní (184 kW) a 353 N.m. Když však zaškrtnete balíček Performance, výkon dvoulitru poskočí na 275 koní (202 kW), zatímco točivý moment zůstane zachován, dostupný však bude v širším pásmu otáček. Součástí paketu jsou přitom i větší brzdy, pneumatiky Pirelli P Zero, 19palcová kola a hlavně elektronický samosvorný diferenciál. Nechybí ani výfukový systém s variabilní klapkou, což přinese parádní zvuk.

Navzdory použití turba automobilka slibuje okamžitou reakci motoru a jeho lineární nástup síly. Poháněná jsou u obou verzí přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu. Později by ale měla dorazit i dvouspojková převodovka.

Hyundai i30 N – srovnání nabízených variant
ModelHyundai i30 NHyundai i30 N Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 T-GDI
Pohon4x24x2
Zdvihový objem [cm3]19981998
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]184/6000202/6000
Točivý moment [N.m/min]353/1450-4000353/1450-4700
Převodovka6M6M
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,1
Pohotovostní hm. [kg]14001429
Přestože je základem už několik měsíců prodávaná třetí generace modelu i30, Hyundai tvrdí, že „eNková“ verze (pojmenovaná podle vývojového centra značky Namyang a okruhu Nürburgring) byla znovu vyvinuta zcela od základu. Vedle odlišného agregátu se to projevuje také na podvozku, který je kompletně jiný než u běžných variant. Podvozek je snížen, vpředu najdeme vzpěry MacPherson, zatímco vzadu je multilink. O přizpůsobení podvozku různým jízdním režimům se pak starají adaptivní tlumiče.

K tématu: Sportovní odvětví Hyundai se bude rozrůstat. Ve hře je i i20 N!

Právě nastavení vozu bude možné upravit v pěti režimech (Eco, Normal, Sport, N, N Individual), přičemž individuálně bude možné nastavit nejen tuhost tlumičů nebo reakce motoru, ale také zvuk motoru, řízení, práci elektronického samosvorného diferenciálu, vyrovnávání otáček motoru při přeřazení nebo práci ESP. Kontrolu stabilizace přitom bude možné zcela vypnout, jak se na správný sportovní model sluší a patří.

Co se týče designu, jde Hyundai i30 N spíše konzervativní cestou Volkswagenu Golf GTI než excentrickou cestou Hondy Civic Type R. Sama automobilka hovoří o formě následující funkci, tvary proto byly navrženy hlavně s ohledem na aerodynamiku a ideální chlazení techniky v útrobách. Hlavními odlišujícími prvky od výchozího vozu jsou tak oba nárazníky, novinkou jsou i červeně lakované brzdové třmeny nebo vcelku decentní střešní spoiler. Kola jsou v závislosti na verzi 18palcová, nebo o palec větší. Použitý modrý odstín Performance pak odkazuje na závodní speciály Hyundai nasazované ve WRC, k dispozici ale samozřejmě budou i další laky (celkem šest).

Vnitřek je ve znamení nového volantu s logem N a hlavně s velkými tlačítky pro přepnutí jízdních režimů, hodně se nám pak líbí kulatá hlavice řadicí páky. Nová jsou též sportovní sedadla.

Hyundai i30 N – srovnání s konkurencí
ModelHyundai i30 N PerformanceHonda Civic Type RSeat Leon Cupra 5DPeugeot 308 GTiVW Golf GTI Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 VTEC Turbo2.0 TSI1.6 THP2.0 TSI
Pohon4x24x24x24x24x2
Zdvihový objem [cm3]19981996198415981984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]202/6000235/6500221/5500-6200200/6000180/5000-6700
Točivý moment [N.m/min]353/1450-4700400/
2500-4500
380/1800-5500330/1900370/1600-4300
Převodovka6M6M6M (6DS)6M6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]250272250 (250)250250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,75,8 (5,7)6,06,2 (6,2)
Pohotovostní hm. [kg]14291376139512051387 (1415)
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář: Realitní bublina je opět ve hře Komentář: Realitní bublina je opět ve hře

Ve středu byla zveřejněna statistika Eurostatu vývoje cen…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu Senát dnes v noci…

Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci

Irácký velvyslanec Valíd Šiltágh vyzval české firmy k…

O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 N oficiálně. GTI z Nošovic má…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 






 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Kubera o „boji“ o Hrad: Valenta dodá vrtulník, žena se na mou kandidaturu mračí

Kubera o „boji“ o Hrad: Valenta dodá vrtulník, žena…

Senátor a dlouholetý teplický primátor Jaroslav Kubera (ODS) se už chystá na případnou prezidentskou kampaň.…

„Osekaná“ kandidátka ČSSD na jihu Čech je kompletní. Po Zimolovi odešlo 9 lidí

„Osekaná“ kandidátka ČSSD na jihu Čech je kompletní.…

Jihočeští sociální demokraté po sporech s celostátním vedením ČSSD potvrdili v korespondečním hlasování členů,…

 

iSport.cz

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a zdravil legendu Tour

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a…

PŘÍMO Z FRANCIE | V naprosté pohodě je na Tour de France obhájce titulu Chris Froome. Až v takové, že si během…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Michal Hrůza o svém úrazu v Ostravě a o tom, jak se podruhé narodil

Michal Hrůza o svém úrazu v Ostravě a o tom, jak se…

Přemýšlel jsem, bez které „hlášky“ by se žádný hudební festival neobešel. Kterou větu slýchám každou chvíli,…

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…