Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 N oficiálně. GTI z Nošovic má až 275 koní

David Bureš
Diskuze (134)
Korejský hot hatch chce být sporťákem pro každý den, zároveň ale chce zaujmout i na závodních okruzích. Pomůže tomu možnost změny nastavení auta.

Hyundai dnes vedle i30 Fastback oficiálně představil svůj napjatě očekávaný kompaktní hot hatch i30 N. Automobil je poháněn přeplňovaným benzinovým dvoulitrem a sám výrobce jej nazývá sporťákem pro každý den. Hyundai i30 N se začne prodávat ještě před koncem roku, přičemž se o jeho výrobu stejně jako v případě běžných verzí i30 postará nošovická továrna korejské značky.

Už dopředu jsme věděli, že auto bude dostupné ve dvou výkonových verzích, což Hyundai při premiéře potvrdilo. Jestliže si objednáte standardní i30 N, dostanete 250 koní (184 kW) a 353 N.m. Když však zaškrtnete balíček Performance, výkon dvoulitru poskočí na 275 koní (202 kW), zatímco točivý moment zůstane zachován, dostupný však bude v širším pásmu otáček. Součástí paketu jsou přitom i větší brzdy, pneumatiky Pirelli P Zero, 19palcová kola a hlavně elektronický samosvorný diferenciál. Nechybí ani výfukový systém s variabilní klapkou, což přinese parádní zvuk.

Navzdory použití turba automobilka slibuje okamžitou reakci motoru a jeho lineární nástup síly. Poháněná jsou u obou verzí přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu. Později by ale měla dorazit i dvouspojková převodovka.

Hyundai i30 N – srovnání nabízených variant
ModelHyundai i30 NHyundai i30 N Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 T-GDI
Pohon4x24x2
Zdvihový objem [cm3]19981998
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]184/6000202/6000
Točivý moment [N.m/min]353/1450-4000353/1450-4700
Převodovka6M6M
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,1
Pohotovostní hm. [kg]14001429

Přestože je základem už několik měsíců prodávaná třetí generace modelu i30, Hyundai tvrdí, že „eNková“ verze (pojmenovaná podle vývojového centra značky Namyang a okruhu Nürburgring) byla znovu vyvinuta zcela od základu. Vedle odlišného agregátu se to projevuje také na podvozku, který je kompletně jiný než u běžných variant. Podvozek je snížen, vpředu najdeme vzpěry MacPherson, zatímco vzadu je multilink. O přizpůsobení podvozku různým jízdním režimům se pak starají adaptivní tlumiče.

Právě nastavení vozu bude možné upravit v pěti režimech (Eco, Normal, Sport, N, N Individual), přičemž individuálně bude možné nastavit nejen tuhost tlumičů nebo reakce motoru, ale také zvuk motoru, řízení, práci elektronického samosvorného diferenciálu, vyrovnávání otáček motoru při přeřazení nebo práci ESP. Kontrolu stabilizace přitom bude možné zcela vypnout, jak se na správný sportovní model sluší a patří.

Co se týče designu, jde Hyundai i30 N spíše konzervativní cestou Volkswagenu Golf GTI než excentrickou cestou Hondy Civic Type R. Sama automobilka hovoří o formě následující funkci, tvary proto byly navrženy hlavně s ohledem na aerodynamiku a ideální chlazení techniky v útrobách. Hlavními odlišujícími prvky od výchozího vozu jsou tak oba nárazníky, novinkou jsou i červeně lakované brzdové třmeny nebo vcelku decentní střešní spoiler. Kola jsou v závislosti na verzi 18palcová, nebo o palec větší. Použitý modrý odstín Performance pak odkazuje na závodní speciály Hyundai nasazované ve WRC, k dispozici ale samozřejmě budou i další laky (celkem šest).

Vnitřek je ve znamení nového volantu s logem N a hlavně s velkými tlačítky pro přepnutí jízdních režimů, hodně se nám pak líbí kulatá hlavice řadicí páky. Nová jsou též sportovní sedadla.

Hyundai i30 N – srovnání s konkurencí
ModelHyundai i30 N PerformanceHonda Civic Type RSeat Leon Cupra 5DPeugeot 308 GTiVW Golf GTI Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 VTEC Turbo2.0 TSI1.6 THP2.0 TSI
Pohon4x24x24x24x24x2
Zdvihový objem [cm3]19981996198415981984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]202/6000235/6500221/5500-6200200/6000180/5000-6700
Točivý moment [N.m/min]353/1450-4700400/
2500-4500
380/1800-5500330/1900370/1600-4300
Převodovka6M6M6M (6DS)6M6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]250272250 (250)250250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,75,8 (5,7)6,06,2 (6,2)
Pohotovostní hm. [kg]14291376139512051387 (1415)

David Bureš
Diskuze (134)
Avatar - removed
17. 7. 2017 09:32
Re: haterům navzdory
Vynikající.
16. 7. 2017 18:24
Ujde
A docela se mi i líbí. Jen aby byla po bazarech, jako nový bych si to asi za nemálo peněz nekoupil. Třeba se to někde v áčkách vyskytne. I dyzajnově se mi líbí interiér, což je u h co říct.
Avatar - Jopino
16. 7. 2017 10:00
Něco k tomu na předváděcí akci Rasťo Chvála
[odkaz]
Avatar - JDM
15. 7. 2017 21:39
Re: neprodjne
Přesně tak škoda v roce 2016 prodala v Číně kolem 400tis aut to je skoro polovina celkových prodejů. On placa kraviny, vůbec nic neví chce bejt chytrej, nejde mu to...
Avatar - white label
15. 7. 2017 15:52
Re: neprodjne
Škoda, že mně v tom nikdo nebránil, právě naopak... ;-)