Test Auto.cz

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – Opravdu je tak dobrý?

17.4. 2017
Verdikt
 

Nedávná modernizace golfu se dotkla také verze GTI. Cena se zvýšila o 57.000 korun a výkon motoru se dostal na úroveň dřívější ostřejší verze GTI Performance.

Dříve to bylo jednoduché. Standardní Golf GTI startoval na 635.900 korunách. Pokud však kupující přihodil k uvedené částce takřka zanedbatelných 26.000 korun, získal rázem v úvodu zmíněnou verzi GTI Performance. Pro nadšeného řidiče bylo těch dvacet šest tisíc korun asi nejlépe utracenými penězi v životě. Přídavek 7 kW na jízdní dynamice asi sotva poznal, neboť důležitý vrchol točivého momentu měly obě původní verze shodný a to 350 N.m. A rozsah otáček, v nichž jej motor dosáhl, se lišil o pouhých 200 za minutu ve prospěch výkonnější varianty. Hlavní rozdíl tak spočíval v originálním systému VAQ (Vorderachsquersperre), který prostřednictvím elektrohydraulicky ovládané lamelové spojky dokáže při jízdě v zatáčce uzavírat diferenciál, čímž mnohem účinněji při sportovní jízdě supluje roli známé náhražky „samosvoru“, spoléhající se ovšem výhradně na brzdy.

Dvakrát tolik

Tato malá cenová mezera mezi standardním Golfem GTI a verzí Performance patrně způsobila, že si běžné GTI pořídil jen málokdo. Prostě těch 26.000 korun navíc už pro kupujícího takto drahého auta nepředstavovalo žádný problém.

Možná i proto došlo v rámci modernizace vozu k mnohem výraznějšímu cenovému odlišení verze GTI a GTI Performance. Nyní vám již 26.000 korun nestačí, potřebujete 53.000 korun, tedy více než dvakrát tolik. A to už je částka, která kupujícího tohoto auta donutí přemýšlet, zda ji má utratit. Smyslem tohoto testu tedy bude rozhodování usnadnit.

Už snad vyléčen

Golf GTI sedmé generace, stejně jako jeho verzi Performance a také ultimativní „čtyřkolku“ R, pohání od samého začátku dvoulitr TSI z řady EA888. Původní verze těchto agregátů platí za obrovský průšvih, když konzumují hektolitry oleje, občas jim selžou rozvody či některá ze zapalovacích cívek.

Ve zmíněných golfech je ale od samého začátku už třetí generace těchto motorů, od začátku připravená pro splnění normy Euro 6. Změn oproti původnímu vydání je požehnaně. Zatímco ztenčování stěn litinového bloku moc nefandíme, použití odlišné konstrukce napínáku rozvodového řetězu či nasazení „normálních“ pístních kroužků naopak velmi kvitujeme.

TEST 2014: Volkswagen Golf GTI Performance – Konečně nejlepší!


Třetí generace těchto motorů by tak měla pracovat spolehlivě. Ve snaze dále zlepšit parametry, dostal motor i některé nové technologie. Za všechny zmíníme dvě - je to doplnění dříve výhradně přímého vstřikování benzínu o nepřímé, tedy do sacího potrubí, což mimo jiné přináší také důležitou čistící funkci pro sací ventily. A dále je to ve dvou stupních proměnný zdvih výfukových ventilů, využívajících technologii Audi VVL.

Systém proměnného zdvihu pracuje s dvojicí odlišných vaček na každý výfukový ventil, přičemž přepínání mezi nimi je řešeno za pomoci elektromechanického aktuátoru. Jeho pohyblivý pístek zasahuje do drážky tvaru šroubovice, která je součástí čtveřice „objímek“ (každá pro jeden válec a tedy dva ventily) s vačkami, které se axiálně pohybují na střední části vačkového hřídele. Při nízkých otáčkách a zatížení se uplatní malý zdvih, při středních a vysokých, stejně jako vyšším zatížení, velký zdvih. Toto je navíc kombinováno s proměnným časováním sací i výfukové strany rozvodu klasickými hydraulickými přesuvníky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 6SG

Cena v základní výbavě: 692 900 Kč Cena v testované výbavě: 984 400 Kč

Základní výbava:12Voltová zásuvka v zavazadlovém prostoru, 17palcová kola z lehkých slitin, adaptivní tempomat s funkcí front assist, akustický parkovací systém parkpilot, ambientní osvětlení, bederní opěrky vpředu, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, dva čelní airbagy, systém Easy Entry, Isofix, start/stop, top sportovní přední sedadla, progresivní řízení, pedály z ušlechtilé oceli, palubní počítač, rádio Composition media, elektromechanická parkovací brzda, automatická klimatizace, atd.

Výbava testovaného vozu:18palcová z lehkých slitin Milton Keynes (19.900,-), 5dveřová karoserie (29.300,-), Active info display (+ 16.400,-). adaptivní regulace podvozku DCC (+25.600,-), bezklíčové odemykání keyless access (9.500,-), blind spot assist + lane assist (+8.000,-), boční skla a zadní sklo zatmavená 65 procent (+ 9.000,-), lane assist a dynamic light assist plus (+ 16.400,-), LED světlomety pro dynamic light assist (+ 36.900,-), mlhové světlomety (+ 8.300,-), navigace Discover pro (+ 52.000,-), paket zrcátka (+ 5.100,-), sérová sedadla Clark (18.800,-), soundsystem Dynaudilo Excite (+ 16.500,-), vyhřívané čelní sklo (+ 7.700,-), zpětná kamera rear assit (+ 5.500,-)

FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 6SG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 169 / 4700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1500 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.5 / 6.4
Emise CO2:148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1270
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1289 / 561
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4351
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1492
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1521
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – Opravdu je…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Volkswagen Golf GTI Rabbit Edition je vzpomínkou na původního amerického Golfa Volkswagen Golf GTI Rabbit Edition je vzpomínkou na původního amerického Golfa

První a také pátá generace Golfa nesly v USA jméno…

VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420? VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420?

Volkswagen opět začal testovat na okruhu Nürburgring Golf…

 



 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Dnes 18:48

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Všichni tady zemřeme! Opuštěná Štíbrová nezvládá boj s nemocí a starost o dítě

Všichni tady zemřeme! Opuštěná Štíbrová nezvládá boj…

Herečka Nikol Štíbrová (32) je známá svým smyslem pro humor. Ovšem i ten ji teď ale zřejmě pomalu opouští. Nemoc…

 

iSport.cz

Třinec prohrál na závěr LM v Norsku 2:6, Kometa padla v Zugu

Třinec prohrál na závěr LM v Norsku 2:6, Kometa padla v Zugu

České kluby v úterním programu hokejové Ligy mistrů nezářily. Třinec, který o naději na postup do play off…

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se zlobí na Patáka

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se…

Šlágr ČFL, první s druhým. A poražené Dobrovice se zlobí, že je na hřišti vedoucího mužstva v Zápech zařízl…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…