Test Auto.cz

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – Opravdu je tak dobrý?

17.4. 2017
Verdikt
 

Nedávná modernizace golfu se dotkla také verze GTI. Cena se zvýšila o 57.000 korun a výkon motoru se dostal na úroveň dřívější ostřejší verze GTI Performance.

Dříve to bylo jednoduché. Standardní Golf GTI startoval na 635.900 korunách. Pokud však kupující přihodil k uvedené částce takřka zanedbatelných 26.000 korun, získal rázem v úvodu zmíněnou verzi GTI Performance. Pro nadšeného řidiče bylo těch dvacet šest tisíc korun asi nejlépe utracenými penězi v životě. Přídavek 7 kW na jízdní dynamice asi sotva poznal, neboť důležitý vrchol točivého momentu měly obě původní verze shodný a to 350 N.m. A rozsah otáček, v nichž jej motor dosáhl, se lišil o pouhých 200 za minutu ve prospěch výkonnější varianty. Hlavní rozdíl tak spočíval v originálním systému VAQ (Vorderachsquersperre), který prostřednictvím elektrohydraulicky ovládané lamelové spojky dokáže při jízdě v zatáčce uzavírat diferenciál, čímž mnohem účinněji při sportovní jízdě supluje roli známé náhražky „samosvoru“, spoléhající se ovšem výhradně na brzdy.

Dvakrát tolik

Tato malá cenová mezera mezi standardním Golfem GTI a verzí Performance patrně způsobila, že si běžné GTI pořídil jen málokdo. Prostě těch 26.000 korun navíc už pro kupujícího takto drahého auta nepředstavovalo žádný problém.

Možná i proto došlo v rámci modernizace vozu k mnohem výraznějšímu cenovému odlišení verze GTI a GTI Performance. Nyní vám již 26.000 korun nestačí, potřebujete 53.000 korun, tedy více než dvakrát tolik. A to už je částka, která kupujícího tohoto auta donutí přemýšlet, zda ji má utratit. Smyslem tohoto testu tedy bude rozhodování usnadnit.

Už snad vyléčen

Golf GTI sedmé generace, stejně jako jeho verzi Performance a také ultimativní „čtyřkolku“ R, pohání od samého začátku dvoulitr TSI z řady EA888. Původní verze těchto agregátů platí za obrovský průšvih, když konzumují hektolitry oleje, občas jim selžou rozvody či některá ze zapalovacích cívek.

Ve zmíněných golfech je ale od samého začátku už třetí generace těchto motorů, od začátku připravená pro splnění normy Euro 6. Změn oproti původnímu vydání je požehnaně. Zatímco ztenčování stěn litinového bloku moc nefandíme, použití odlišné konstrukce napínáku rozvodového řetězu či nasazení „normálních“ pístních kroužků naopak velmi kvitujeme.

TEST 2014: Volkswagen Golf GTI Performance – Konečně nejlepší!


Třetí generace těchto motorů by tak měla pracovat spolehlivě. Ve snaze dále zlepšit parametry, dostal motor i některé nové technologie. Za všechny zmíníme dvě - je to doplnění dříve výhradně přímého vstřikování benzínu o nepřímé, tedy do sacího potrubí, což mimo jiné přináší také důležitou čistící funkci pro sací ventily. A dále je to ve dvou stupních proměnný zdvih výfukových ventilů, využívajících technologii Audi VVL.

Systém proměnného zdvihu pracuje s dvojicí odlišných vaček na každý výfukový ventil, přičemž přepínání mezi nimi je řešeno za pomoci elektromechanického aktuátoru. Jeho pohyblivý pístek zasahuje do drážky tvaru šroubovice, která je součástí čtveřice „objímek“ (každá pro jeden válec a tedy dva ventily) s vačkami, které se axiálně pohybují na střední části vačkového hřídele. Při nízkých otáčkách a zatížení se uplatní malý zdvih, při středních a vysokých, stejně jako vyšším zatížení, velký zdvih. Toto je navíc kombinováno s proměnným časováním sací i výfukové strany rozvodu klasickými hydraulickými přesuvníky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 6SG

Cena v základní výbavě: 692 900 Kč Cena v testované výbavě: 984 400 Kč

Základní výbava:12Voltová zásuvka v zavazadlovém prostoru, 17palcová kola z lehkých slitin, adaptivní tempomat s funkcí front assist, akustický parkovací systém parkpilot, ambientní osvětlení, bederní opěrky vpředu, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, dva čelní airbagy, systém Easy Entry, Isofix, start/stop, top sportovní přední sedadla, progresivní řízení, pedály z ušlechtilé oceli, palubní počítač, rádio Composition media, elektromechanická parkovací brzda, automatická klimatizace, atd.

Výbava testovaného vozu:18palcová z lehkých slitin Milton Keynes (19.900,-), 5dveřová karoserie (29.300,-), Active info display (+ 16.400,-). adaptivní regulace podvozku DCC (+25.600,-), bezklíčové odemykání keyless access (9.500,-), blind spot assist + lane assist (+8.000,-), boční skla a zadní sklo zatmavená 65 procent (+ 9.000,-), lane assist a dynamic light assist plus (+ 16.400,-), LED světlomety pro dynamic light assist (+ 36.900,-), mlhové světlomety (+ 8.300,-), navigace Discover pro (+ 52.000,-), paket zrcátka (+ 5.100,-), sérová sedadla Clark (18.800,-), soundsystem Dynaudilo Excite (+ 16.500,-), vyhřívané čelní sklo (+ 7.700,-), zpětná kamera rear assit (+ 5.500,-)

Lodě v Česku mají být povinně napojeny na systém sledování pohybu Lodě v Česku mají být povinně napojeny na systém sledování pohybu

Lodě na vnitrozemských plavbách mají být povinně vybaveny…

Českým firmám se do Spojených států daří vyvážet s vyšší marží Českým firmám se do Spojených států daří vyvážet s vyšší marží

Českých firmám se daří vyvážet do USA a díky výrobkům s…

Zápisník Daniela Nováka: Stehlík do Poldovky Zápisník Daniela Nováka: Stehlík do Poldovky

Firma OIG Power ze skupiny bývalého ministra průmyslu a…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 6SG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 169 / 4700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1500 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.5 / 6.4
Emise CO2:148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1270
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1289 / 561
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4351
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1492
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1521
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – Opravdu je…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 






 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Včera

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Marie Doležalová (31) sice s partnerem Markem Zelinkou (31) čeká miminko, svatbu ale zatím rozhodně nechystá.…

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku selhala zbraň!

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku…

Rozešla se s ním a našla si jiného! Argentinec Anibal Fernandez nedokázal ukočírovat žárlivost a rozhodl se…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil také za Fischerem

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil…

Za oceán odlétal plný nadějí a snů o nejlepší hokejové lize světa. Realita však byla pro brankáře Matěje…

 

Reflex.cz

Never More: Youtubera štve majitel Facebooku a poslanec za ANO by zrušil silvestry s Menšíkem

Never More: Youtubera štve majitel Facebooku a…

V rubrice Never More se časopis Reflex už 25 let ptá na to, co známým tvářím zkazilo v poslední době náladu.…

Troglodyté z pistáciových hor. To jsou obyvatelé skalních obydlí ve vesnici Meymand

Troglodyté z pistáciových hor. To jsou obyvatelé…

Vesnička Meymand leží na jihu Íránu, daleko od všech známých turistických atrakcí. Její svérázní obyvatelé…