Test Auto.cz

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – Opravdu je tak dobrý?

17.4. 2017
Verdikt
 

Nedávná modernizace golfu se dotkla také verze GTI. Cena se zvýšila o 57.000 korun a výkon motoru se dostal na úroveň dřívější ostřejší verze GTI Performance.

Dříve to bylo jednoduché. Standardní Golf GTI startoval na 635.900 korunách. Pokud však kupující přihodil k uvedené částce takřka zanedbatelných 26.000 korun, získal rázem v úvodu zmíněnou verzi GTI Performance. Pro nadšeného řidiče bylo těch dvacet šest tisíc korun asi nejlépe utracenými penězi v životě. Přídavek 7 kW na jízdní dynamice asi sotva poznal, neboť důležitý vrchol točivého momentu měly obě původní verze shodný a to 350 N.m. A rozsah otáček, v nichž jej motor dosáhl, se lišil o pouhých 200 za minutu ve prospěch výkonnější varianty. Hlavní rozdíl tak spočíval v originálním systému VAQ (Vorderachsquersperre), který prostřednictvím elektrohydraulicky ovládané lamelové spojky dokáže při jízdě v zatáčce uzavírat diferenciál, čímž mnohem účinněji při sportovní jízdě supluje roli známé náhražky „samosvoru“, spoléhající se ovšem výhradně na brzdy.

Dvakrát tolik

Tato malá cenová mezera mezi standardním Golfem GTI a verzí Performance patrně způsobila, že si běžné GTI pořídil jen málokdo. Prostě těch 26.000 korun navíc už pro kupujícího takto drahého auta nepředstavovalo žádný problém.

Možná i proto došlo v rámci modernizace vozu k mnohem výraznějšímu cenovému odlišení verze GTI a GTI Performance. Nyní vám již 26.000 korun nestačí, potřebujete 53.000 korun, tedy více než dvakrát tolik. A to už je částka, která kupujícího tohoto auta donutí přemýšlet, zda ji má utratit. Smyslem tohoto testu tedy bude rozhodování usnadnit.

Už snad vyléčen

Golf GTI sedmé generace, stejně jako jeho verzi Performance a také ultimativní „čtyřkolku“ R, pohání od samého začátku dvoulitr TSI z řady EA888. Původní verze těchto agregátů platí za obrovský průšvih, když konzumují hektolitry oleje, občas jim selžou rozvody či některá ze zapalovacích cívek.

Ve zmíněných golfech je ale od samého začátku už třetí generace těchto motorů, od začátku připravená pro splnění normy Euro 6. Změn oproti původnímu vydání je požehnaně. Zatímco ztenčování stěn litinového bloku moc nefandíme, použití odlišné konstrukce napínáku rozvodového řetězu či nasazení „normálních“ pístních kroužků naopak velmi kvitujeme.

TEST 2014: Volkswagen Golf GTI Performance – Konečně nejlepší!


Třetí generace těchto motorů by tak měla pracovat spolehlivě. Ve snaze dále zlepšit parametry, dostal motor i některé nové technologie. Za všechny zmíníme dvě - je to doplnění dříve výhradně přímého vstřikování benzínu o nepřímé, tedy do sacího potrubí, což mimo jiné přináší také důležitou čistící funkci pro sací ventily. A dále je to ve dvou stupních proměnný zdvih výfukových ventilů, využívajících technologii Audi VVL.

Systém proměnného zdvihu pracuje s dvojicí odlišných vaček na každý výfukový ventil, přičemž přepínání mezi nimi je řešeno za pomoci elektromechanického aktuátoru. Jeho pohyblivý pístek zasahuje do drážky tvaru šroubovice, která je součástí čtveřice „objímek“ (každá pro jeden válec a tedy dva ventily) s vačkami, které se axiálně pohybují na střední části vačkového hřídele. Při nízkých otáčkách a zatížení se uplatní malý zdvih, při středních a vysokých, stejně jako vyšším zatížení, velký zdvih. Toto je navíc kombinováno s proměnným časováním sací i výfukové strany rozvodu klasickými hydraulickými přesuvníky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 6SG

Cena v základní výbavě: 692 900 Kč Cena v testované výbavě: 984 400 Kč

Základní výbava:12Voltová zásuvka v zavazadlovém prostoru, 17palcová kola z lehkých slitin, adaptivní tempomat s funkcí front assist, akustický parkovací systém parkpilot, ambientní osvětlení, bederní opěrky vpředu, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, dva čelní airbagy, systém Easy Entry, Isofix, start/stop, top sportovní přední sedadla, progresivní řízení, pedály z ušlechtilé oceli, palubní počítač, rádio Composition media, elektromechanická parkovací brzda, automatická klimatizace, atd.

Výbava testovaného vozu:18palcová z lehkých slitin Milton Keynes (19.900,-), 5dveřová karoserie (29.300,-), Active info display (+ 16.400,-). adaptivní regulace podvozku DCC (+25.600,-), bezklíčové odemykání keyless access (9.500,-), blind spot assist + lane assist (+8.000,-), boční skla a zadní sklo zatmavená 65 procent (+ 9.000,-), lane assist a dynamic light assist plus (+ 16.400,-), LED světlomety pro dynamic light assist (+ 36.900,-), mlhové světlomety (+ 8.300,-), navigace Discover pro (+ 52.000,-), paket zrcátka (+ 5.100,-), sérová sedadla Clark (18.800,-), soundsystem Dynaudilo Excite (+ 16.500,-), vyhřívané čelní sklo (+ 7.700,-), zpětná kamera rear assit (+ 5.500,-)

Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová

Evropská unie v současné podobě je podle šéfky…

Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů

Průmysl zpracování masa podle arabského práva má hodnotu…

Prázdné bankomaty, astronomické poplatky. Čtěte, jak kupovat bitcoin v době kryptománie Prázdné bankomaty, astronomické poplatky. Čtěte, jak kupovat bitcoin v době kryptománie

Českem se valí vlna zájmu o bitcoin, kdo by chtěl ale…

Evropu prý kolonizují muslimové. Xenofobové ale nejsme, tvrdí radikálové Evropu prý kolonizují muslimové. Xenofobové ale nejsme, tvrdí radikálové

Odmítání současné podoby EU, varování před údajnou…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 6SG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 169 / 4700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1500 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.5 / 6.4
Emise CO2:148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1270
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1289 / 561
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4351
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1492
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1521
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – Opravdu je…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
The Grand Tour má novou testovací jezdkyni. Kdo je Abbie Eaton?

Clarksona a spol. doplnila v The Grand Tour žena! Kdo je Abbie Eaton?

Dnes 18:59

Američan Mike Skinner strávil v The Grand Tour coby zkušební jezdec jen jednu sérii. Nahrazuje ho... žena.




Blesk.cz

Apple kupuje Shazam. Prý je to hotová věc

Apple kupuje Shazam. Prý je to hotová věc

Shazam je celosvětově nejznámější služba pro rozpoznávání hudby. Stačí aktivovat, aplikace si přes mikrofon…

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout v pohodě

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout…

Jak si zbytek adventní doby a vánoční svátky s nepředstíranou pohodou užít? Vyhovět svým představám a zároveň co…

 

iSport.cz

Kometa Kilnarová: Posun o 846 míst? Vzorem je Vondroušová, sním o Fed Cupu

Kometa Kilnarová: Posun o 846 míst? Vzorem je…

Sezonu 2015 končila Monika Kilnarová jako 1256. hráčka žebříčku. O rok později se posunula o 410 míst na 855.…

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale padl. Bayern zvýšil náskok

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale…

Fotbalisté Dortmundu v 17. kole německé ligy porazili 2:1 Hoffenheim a po pěti zápasech se dočkali domácí výhry.…

 

Reflex.cz

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

K dlouhým zimním večerům už tak nějak patří gotické příběhy. Několik z nejslavnějších se ostatně zrodilo za…

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým kvótám. Odmítá je rakouský premiér Kurz

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým…

Naši jižní sousedé budou mít od pondělí novou koaliční vládu, kterou vytvoří ve volbách vítězná Rakouská lidová…