Test Auto.cz

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – Opravdu je tak dobrý?

17.4. 2017
Verdikt
 

Nedávná modernizace golfu se dotkla také verze GTI. Cena se zvýšila o 57.000 korun a výkon motoru se dostal na úroveň dřívější ostřejší verze GTI Performance.

Dříve to bylo jednoduché. Standardní Golf GTI startoval na 635.900 korunách. Pokud však kupující přihodil k uvedené částce takřka zanedbatelných 26.000 korun, získal rázem v úvodu zmíněnou verzi GTI Performance. Pro nadšeného řidiče bylo těch dvacet šest tisíc korun asi nejlépe utracenými penězi v životě. Přídavek 7 kW na jízdní dynamice asi sotva poznal, neboť důležitý vrchol točivého momentu měly obě původní verze shodný a to 350 N.m. A rozsah otáček, v nichž jej motor dosáhl, se lišil o pouhých 200 za minutu ve prospěch výkonnější varianty. Hlavní rozdíl tak spočíval v originálním systému VAQ (Vorderachsquersperre), který prostřednictvím elektrohydraulicky ovládané lamelové spojky dokáže při jízdě v zatáčce uzavírat diferenciál, čímž mnohem účinněji při sportovní jízdě supluje roli známé náhražky „samosvoru“, spoléhající se ovšem výhradně na brzdy.

Dvakrát tolik

Tato malá cenová mezera mezi standardním Golfem GTI a verzí Performance patrně způsobila, že si běžné GTI pořídil jen málokdo. Prostě těch 26.000 korun navíc už pro kupujícího takto drahého auta nepředstavovalo žádný problém.

Možná i proto došlo v rámci modernizace vozu k mnohem výraznějšímu cenovému odlišení verze GTI a GTI Performance. Nyní vám již 26.000 korun nestačí, potřebujete 53.000 korun, tedy více než dvakrát tolik. A to už je částka, která kupujícího tohoto auta donutí přemýšlet, zda ji má utratit. Smyslem tohoto testu tedy bude rozhodování usnadnit.

Už snad vyléčen

Golf GTI sedmé generace, stejně jako jeho verzi Performance a také ultimativní „čtyřkolku“ R, pohání od samého začátku dvoulitr TSI z řady EA888. Původní verze těchto agregátů platí za obrovský průšvih, když konzumují hektolitry oleje, občas jim selžou rozvody či některá ze zapalovacích cívek.

Ve zmíněných golfech je ale od samého začátku už třetí generace těchto motorů, od začátku připravená pro splnění normy Euro 6. Změn oproti původnímu vydání je požehnaně. Zatímco ztenčování stěn litinového bloku moc nefandíme, použití odlišné konstrukce napínáku rozvodového řetězu či nasazení „normálních“ pístních kroužků naopak velmi kvitujeme.

TEST 2014: Volkswagen Golf GTI Performance – Konečně nejlepší!


Třetí generace těchto motorů by tak měla pracovat spolehlivě. Ve snaze dále zlepšit parametry, dostal motor i některé nové technologie. Za všechny zmíníme dvě - je to doplnění dříve výhradně přímého vstřikování benzínu o nepřímé, tedy do sacího potrubí, což mimo jiné přináší také důležitou čistící funkci pro sací ventily. A dále je to ve dvou stupních proměnný zdvih výfukových ventilů, využívajících technologii Audi VVL.

Systém proměnného zdvihu pracuje s dvojicí odlišných vaček na každý výfukový ventil, přičemž přepínání mezi nimi je řešeno za pomoci elektromechanického aktuátoru. Jeho pohyblivý pístek zasahuje do drážky tvaru šroubovice, která je součástí čtveřice „objímek“ (každá pro jeden válec a tedy dva ventily) s vačkami, které se axiálně pohybují na střední části vačkového hřídele. Při nízkých otáčkách a zatížení se uplatní malý zdvih, při středních a vysokých, stejně jako vyšším zatížení, velký zdvih. Toto je navíc kombinováno s proměnným časováním sací i výfukové strany rozvodu klasickými hydraulickými přesuvníky.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 6SG

Cena v základní výbavě: 692 900 Kč Cena v testované výbavě: 984 400 Kč

Základní výbava:12Voltová zásuvka v zavazadlovém prostoru, 17palcová kola z lehkých slitin, adaptivní tempomat s funkcí front assist, akustický parkovací systém parkpilot, ambientní osvětlení, bederní opěrky vpředu, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, dva čelní airbagy, systém Easy Entry, Isofix, start/stop, top sportovní přední sedadla, progresivní řízení, pedály z ušlechtilé oceli, palubní počítač, rádio Composition media, elektromechanická parkovací brzda, automatická klimatizace, atd.

Výbava testovaného vozu:18palcová z lehkých slitin Milton Keynes (19.900,-), 5dveřová karoserie (29.300,-), Active info display (+ 16.400,-). adaptivní regulace podvozku DCC (+25.600,-), bezklíčové odemykání keyless access (9.500,-), blind spot assist + lane assist (+8.000,-), boční skla a zadní sklo zatmavená 65 procent (+ 9.000,-), lane assist a dynamic light assist plus (+ 16.400,-), LED světlomety pro dynamic light assist (+ 36.900,-), mlhové světlomety (+ 8.300,-), navigace Discover pro (+ 52.000,-), paket zrcátka (+ 5.100,-), sérová sedadla Clark (18.800,-), soundsystem Dynaudilo Excite (+ 16.500,-), vyhřívané čelní sklo (+ 7.700,-), zpětná kamera rear assit (+ 5.500,-)

Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

Komentář Martina Čabana: Velmi křehké vztahy Babiše a Zemana Komentář Martina Čabana: Velmi křehké vztahy Babiše a Zemana

Odchod Andreje Babiše z vlády je sice nejnápadnějším, ale…

Češi se postarají o podvozky Boeingů Air France Češi se postarají o podvozky Boeingů Air France

Za devět let platnosti smlouvy zajistí firma Czech…

Babiš sklízí kritiku za nástřel rozpočtu Babiš sklízí kritiku za nástřel rozpočtu

ČSSD chybějí v návrhu peníze na školství či…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI 6SG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 169 / 4700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1500 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.5 / 6.4
Emise CO2:148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1270
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1289 / 561
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4351
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1492
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1521
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – Opravdu je…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Golf GTI First Decade Concept: Čtyřsetkoňový hybrid pro Wörthersee Golf GTI First Decade Concept: Čtyřsetkoňový hybrid pro Wörthersee

Učni Volkswagenu vytvořili už desátou studii pro GTI…

Volkswagen a jeho pět nových konceptů! Volkswagen a jeho pět nových konceptů!

Volkswagen sice nemá v USA ani zdaleka takovou tržní…

 



 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Včera

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Zachránili lišku z kožešinové farmy a stali se nejlepšími parťáky!

Zachránili lišku z kožešinové farmy a stali se…

Lištička Jay prožila část života uvězněná v příšerných podmínkách na kožešinové farmě. Přesto se na ni usmálo…

Čuba chybí v Senátu devět měsíců. Dál bere plný plat a nadzdvihl vedení

Čuba chybí v Senátu devět měsíců. Dál bere plný plat…

Senátor František Čuba (SPO, 81) nerozhodoval o normách posuzovaných Senátem už přes devět měsíců. Navíc dál…

 

iSport.cz

Rutta o zájmu NHL: Poslední sezony se celkem povedly, ale překvapilo mě to

Rutta o zájmu NHL: Poslední sezony se celkem…

Tři obránci národního týmu, kteří si zahráli na mistrovství světa v Paříži, mají v kapse smlouvu s klubem NHL.…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

UNESCO a Izrael: Poslankyně Černochová má koule!

UNESCO a Izrael: Poslankyně Černochová má koule!

Nadávat na politiky je možné 365 dnů v roce, momentů, kdy je záhodno je pochválit, bývá mnohem méně. Včera…

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…