Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai prodal v Evropě již 100.000 elektromobilů Kona. A chystá 12 sourozenců

Stanislav Kolman
Diskuze (48)

V Nošovicích vyráběný elektrický crossover slaví působivý milník. Mezitím automobilka Hyundai plánuje doslova elektromobilní smršť.

Model Kona se nabízí se třemi verzemi spalovacího motoru, ale také coby hybrid a elektromobil. Právě elektrická verze dosáhla velkého milníku. Po celém světě bylo prodáno více než 142.000 ks tohoto elektrického crossoveru, přičemž v Evropě, kde byl vůz uveden teprve v roce 2018, padla hranice 100.000 aut.

„Sto tisíc vozů prodaných v Evropě je obrovským milníkem. Tím se posouváme o krok blíž k dosažení našeho cíle prodávat na celém světě do roku 2025 jeden milion bateriových aut ročně,“ uvedl Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident Hyundai Motor Europe, podle kterého obliba Kony Electric předčila očekávání.

Video se připravuje ...

Jen elektrická Kona však ambiciózní plán korejské automobilky nesplní. Pomoci mají další a další elektromobily. Třeba futuristicky vyhlížející kříženec hatchbacku a SUV Ioniq 5, jenž právě teď prochází naším redakčním testem.

Do roku 2025 chce značka představit celkem dvanáct bateriových vozů, přičemž ve stejné době by ráda prodávala 560.000 elektromobilů ročně. Celý koncern Hyundai Motor Group (čítající dále značky Kia a Genesis) bude mít za čtyři roky v nabídce celkem 23 elektrických vozidel a globálně chce prodávat jeden milion takových aut ročně. Do roku 2035 chce firma kompletně elektrifikovat svou produktovou řadu v Evropě, o pět let později pak globálně.

Stanislav Kolman
Diskuze (48)

Doporučujeme

30. 9. 2021 22:11
elektromobil
Tak to jsou skvělé zprávy, sám uvažuji o koupi tohoto elektromobilu, protože mi jeho cena příjde celkem přiměřená. Ne že bych tolik hotovosti měl, ale na https://www.duofinance.cz/…ver-nebo-leasing jsem si četl o leasingu a nemyslím si, že by byl problém na něj dosáhnout, tak proč ne.
Avatar - petr petrumr
24. 9. 2021 21:48
Re: elektrina
sice nemám diesla, ale musíš si uvědomit, že elektro je o třetinu (min) dražší.
24. 9. 2021 18:31
Re: elektrina
Znas naklady na elektrinu v pripade tarifu pro elektromobil?

https://www.elektrina.cz/…ni-elektromobilu

Obvykle má elektromobil spotřebu asi 18 kWh/100 km. S běžnou jednotarifovou distribuční sazbou by vás tak provozní náklady na 100 kilometrů vyšly asi na 90 Kč, protože současná cena elektřiny se pohybuje kolem 5 Kč/kWh. S dvoutarifovou distribuční sazbou D27d se vám však náklady na domácí dobíjení elektromobilu sníží přibližně o polovinu. Cena za jednu kilowatthodinu v sazbě D27d se podle dodavatele pohybuje mezi 2,3–2,7 Kč.

Kolik das ty za diesel na 100km?????
24. 9. 2021 18:11
Re: Jezdit na elektřinu
Proc bych proboha v pripade, ze se spoleham (jen) na rychlonabijeni nemel pausal???
To je jako stezovat si na drahy volani na predplaceny karte....

Tve myslenky nemaji logiku.

Tak nejak si vyzobavas worst-case pro EV. Ale realita je jinde.
Jak pise Xylo, uz kdyz nemas kde nabijet (pres noc nebo behem pracovni doby), tak EV nedava moc smysl...
Protoze toto (v praci nebo doma) nabijeni te stoji prakticky temer nulovy cas resp. teoreticky to muze byt i min casu, nez stravis tankovanim u benzinovyho auta.

PS Nezodpovedel jsi mi polozene otazky.
Chci se bavit vecne, tak mi dokaz, ze benzin je drazsi, nez pausal 0,30Eur za kWh. Ten je totiz jediny srovnatelny s benzinem. A to bud rad, ze nesrovnavame se silovou energii. :D :D :D
Napsal jsi, ze nabijeni je drazsi, uvedl jsi cenik, tak jsem zvedavy na tve hodnoty resp. vysledky. Xylo ti pomerne presne napsal, jaka je realita. Tak zkus alespon vycislit tvoji teorii. ;-)

PPS Jestlize ty budes srovnavat kWh za nejvyssi moznou jednorazovou cenu (ze takto nabijis cely rok :-O ), tak ja proti tomu muzu uvest domaci nabijeni za 0,10Eur za kWh. ;-) ;-)
24. 9. 2021 15:35
Re: Jezdit na elektřinu
Ten ceník jsem nestudoval, protože nežiju na Slovensku a nemám páru, co se tam děje. Pokud se nemýlím, tak první roky měl ČEZ v ČR měsíční paušál, který ovšem byl velmi výhodný pro dobíjení - EV která jezdila neměla rychlodobíjení, takže na dobíječce musela být hodiny, aby se baterka dobila. S mým Smartem ForTwo ED bych musel být připojený nejméně 4 hodiny na jakékoliv nabíječce, abych baterku měl nabitou na 100 %. Doma z normální 230V zásuvky (stejné jako pro dobití mobilu) nabíjím na 100 % asi 7,5 hodiny (většinou z 15-20 %). U nás pokud použiješ Ionity a nemáš kartu od výrobce, tak zaplatíš také více než kdybys jezdil na benzín. Pořídit si EV bez možnosti domácího dobíjení je dle mého osobního názoru nerozumné.