Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Ioniq 5 N může dorazit ještě letos. Líbí se vám jeho možná podoba?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 13. 9. 2021 • 01:15
66
2
Zobrazit náhledy (66)
Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5

V souvislosti s ostrou verzí Ioniqu 5 se zatím opíráme jen o několik špionážních fotografií a hrstku neoficiálních informací. Co naznačují?

Elektrický crossover Hyundai Ioniq 5 už můžete potkat na českých cestách. Co nevidět se zastaví i v naší redakční garáži na tradiční týdenní test. Mezitím se intenzivně pracuje na rozšíření této modelové řady. Internetem koluje série fotek prototypů, které se od klasické „pětky“ v lecčems liší.

Celá karoserie je do puntíku shodná se sériovým vozem, zachycené exempláře však dostávají speciální design kol, větší brzdy a rovněž pneumatiky Pirelli P Zero, které jsme zvyklí vídat na výkonných automobilech. V neposlední řadě si můžeme všimnout i nižší světlé výšky. To všechno jsou indicie, které nás přivádějí k myšlence na sportovní Ioniq 5 N.

Korejská automobilka sice příjezd takového vozu zatím oficiálně nepotvrdila, světová média to však berou jako hotovou věc. A dokonce už se objevují spekulace týkající se technických parametrů, jimiž by sourozenec Kie EV6 GT mohl disponovat.

video

Hovoří se o maximálním možném výkonu elektrické soustavy až 585 koňských sil, což by „pětku“ mělo z klidu na stovku rozpohybovat za 3,5 sekundy. I kdyby dostal Ioniq 5 N koníků o něco méně, pořád  by to mělo stačit na Volkswagen ID.4 GTX či Škodu Enyaq RS se dvěma elektromotory o výkonu 300 koní a zrychlením z klidu na stovku něco přes šest sekund.

Předpokládáme, že Ioniq 5 N převezme stylistické prvky ostatních „enkových“ modelů. A právě takto jsme instruovali i našeho kolegu a grafika Honzu Lušovského, který se hned pustil do práce a ukazuje, jak by asi chystaný sportovní elektromobil mohl vypadat. Všimnout si můžete snížené světlé výšky, nových kol (propůjčených z pět let staré studie RN30 Concept), červených detailů a samozřejmě typického modrého lakování Performance Blue.

Na podrobnější a hlavně oficiální informace o technice a chystaných úpravách si však musíme ještě nějaký čas počkat. Podle některých zdrojů by to ale nemuselo trvat dlouho, neboť první elektrické „enko“ by se světu mohlo odhalit ještě před koncem letošního roku.

Související články

Témata
Avatar - Tielman
14. 9. 2021 10:54
Líbí, ale neEN verze
Líbí se mi ta "obyč" verze. Hlavně uvnitř, ale i vně... je to design, který trochu nabourává současnou představu o (ocucaném) automobilu.
14. 9. 2021 09:29
Nelíbí
na elektromobil je moc krabicovitý. Má být aerodynamický, štíhlý a líbivý. A vážení výrobci EV, jděte se konečně vycpat v soutěžení o co největší výkon. Nás zákazníky zajímá dojezd, doba nabíjení a počet nabíjecích cyklů. Tam máte značné nedostatky, které maskujete "omračováním" výkonem a zrychlením. Na h*ovn*o.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud