Hyundai Staria 2.2 CRDi 8AT vs. VW Multivan Long 2.0 TDI DSG7 – Bez nich to nepůjde

Hyundai Staria 2.2 CRDi 8AT vs Volkswagen Multivan Long 2.0 TDI DSG
Hyundai Staria 2.2 CRDi 8AT vs Volkswagen Multivan Long 2.0 TDI DSG
Hyundai Staria 2.2 CRDi 8AT vs Volkswagen Multivan Long 2.0 TDI DSG
Hyundai Staria 2.2 CRDi 8AT vs Volkswagen Multivan Long 2.0 TDI DSG
119 Fotogalerie
Leoš Káňa
Diskuze (2)

Svět velkoprostorových vozidel skomírá na úkor velkých, ale méně praktických SUV. I proto byl letošní rok pro tuto kategorii až neuvěřitelně plodný. Začaly se u nás prodávat dvě novinky: Hyundai Staria a Volkswagen Multivan.

Velkoprostorový vůz s až třemi řadami sedadel měl kdysi ve výrobním programu každý důležitý výrobce. V posledních letech to s nimi ale jde z kopce, na čemž se podílí snižování emisí i slabé prodeje. A tak pro nízkou poptávku končí legendy Volkswagen Sharan, Seat Alhambra nebo Fordy Galaxy a S-Max. Osobní dodávky Citroënu, Fiatu, Opelu nebo Peugeotu se třemi řadami sedadel zase koupíte jen s elektrickým pohonem. Pohled na silnice ale naznačuje, že velkoprostorových osobáků je u nás podstatně více, než uvádějí statistiky. Kdo má totiž početnější rodinu a jednou si vyzkoušel jejich přednosti, už jiné auto nechce. Není nic lepšího než naložit ženu, tři děti, dozadu naházet zavazadel, kolik je libo, a vyrazit na výlet nebo dovolenou. Nepotřebujete šplhat ke střešním boxům a nemusíte se dohadovat s manželkou, že další tašku už není kam dát.

Video placeholder
Volkswagen Multivan T7 konečně spaluje diesel. Jak jezdí? • Zdroj: Auto.cz

Ví to i Volkswagen, který chce uspět s novým multivanem. Ten v poslední generaci T7 za sebou zanechal dodávkovou minulost a díky platformě MQB se mnohem více přiblížil osobním vozům. A šanci cítí i Hyundai, který představil až devítimístný model Staria s cenou startující pod milionem. Do srovnávacího testu jsme zařadili vznětové motorizace a v případě volkswagenu sáhli po prodlouženém provedení, čímž se alespoň trochu přiblížil celkové délce starie.

Moderna až sci-fi

U velkoprostorových aut je kladen maximální důraz na praktičnost a vnitřní prostor, takže designéři musejí pracovat s nepříliš foremnou krabicí. Vymyslet zajímavé tvary nejde, ale vtisknout vozu zajímavou tvář zase není až tak složité, o čemž nás přesvědčily oba vozy. Volkswagen má na co navazovat. V designu nového multivanu tak můžeme vypozorovat prvky odkazující na kulaťoučké prapředky prvních dvou generací nebo na následující verze s motorem vpředu – vyšší příď a krátká kapota. Celkovým výrazem se přiblížil menšímu sourozenci Caddy. Sdílí s ním průhledový pás mezi předními světly, v němž je u vyšších verzí schovaná diodová linka denního svícení. Futuristický nádech dává volkswagenu plně lakovaný nárazník s netradičním žebrováním.

Hyundai se v designu exteriéru odvázal mnohem více. Staria vypadá, jako by na Zemi přistála z jiné planety. Nikde totiž nevidíme tradiční světla, jen tenkou linku diod přes celý vůz, sloužící pro denní svícení. Reflektory jsou ukryté do obří masky chladiče a verze s automatem má vždy techniku Bi-LED. Bohužel ale ani za příplatek nemůžete mít světla Matrix LED s vykrýváním, což ale multivan také neumí. Originalitu staria neztrácí ani při pohledu zezadu, kde zaujmou obrovské zadní okno a svislé svítilny rozdělené do malých čtvercových samostatně svítících segmentů.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (2)