Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Tucson se představuje v dobrodružné verzi XRT, ovšem pouze v zámoří

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Kompaktní SUV dostalo dobrodružnější vzhled, technika ale zůstává stejná.

Hyundai Tucson, bez ohledu na regionální verzi, spolehlivě zaujme svým futuristickým vzhledem, který umocňují specifická světla i výrazné prolisy na bocích. Americké verze kompaktního SUV se však v nové verzi XRT snaží zaujmout také zdůrazněným dobrodružným charakterem, který dotváří nespočet černě lakovaných doplňků.

Při pohledu z profilu zaujmou například černé kryty zrcátek nebo ztmavené ozdobné lišty lemující boční okna, elegantně navazující na černě lakovaný D-sloupek. Ten umocňuje design plovoucí střechy prodloužené decentním spoilerem, na které jsou standardně umístěny příčníky.

Proměnou prošlo plastové lemování podběhů, ve kterých jsou unikátní 19“ černě lakovaná litá kola, zatímco pod prahy se objevil nový nášlapný práh. Proměnou ale prošly také oba nárazníky, které dostaly specificky začerněné detaily, nechybí světla pro pohodlnější nastupování nebo standardně tažné zařízení.

Interiér vozu nabízí černé látkové čalounění a černou stropnici, po stránce výbavy pak nechybí 10,25pacový infotainment, kůží potažený volant i volič převodovky, konektivita BlueLink, Hyundai Digital Key, dvouzónová klimatizace, vyhřívaná přední sedadla, atd..

Po technické stránce ale Tucson XRT nic zásadního bohužel nepřináší. Pod jeho kapotou je ukryt 2,5litrový čtyřválec, který nabízí nejvyšší výkon 187 koní a 241 Nm točivého momentu. Dobrodružný vzhled lze navíc kombinovat i s pohonem pouze jedné nápravy, volitelně je neštěstí k dispozici také pohon všech kol HTRAC AWD.

Hyundai Tucson XRT je dostupný na americkém trhu od 32.625 dolarů (cca 737.000 Kč) s pohonem předních kol, respektive 34.125 dolarů (cca 771.000 Kč) s pohonem všech kol. O jeho evropské alternativě se automobilka nezmiňuje, s ohledem na výrobu evropského Tucsonu v Nošovicích a amerického v Alabamě se však zdá být velmi nepravděpodobná.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme