Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
NSU Prinz
NSU Prinz
NSU Prinz
NSU Prinz
8 Fotogalerie

I takhle může vypadat práce studentů. V Audi na ničem nešetřili

Nevšední přestavby, která oslavuje 150 let továrny v Neckarsulm, se chopilo 12 studentů.

Automobilka Audi si připomíná 150 let své továrny v Neckarsulm, kde se dnes vyrábí sedany A6 a A8. V minulosti, ještě před vytvořením značky Audi, se však jednalo o továrnu společnosti NSU, která se proslavila jako výrobce motocyklů i osobních modelů poháněných motorem Wankel.

Relativně malá společnost však byla v roce 1969 koupena gigantem jménem Volkswagen, který spojil NSU se společností Auto Union, čímž vznikla společnost Audi NSU Auto Union AG. Menší modely s motorem vzadu se přestaly prodávat v roce 1973, poslední model značky, reprezentativní sedan Ro 80, skončil v roce 1977. Od roku 1985 pak společnost používá stávající zkrácený název Audi AG.

Video placeholder
Audi S1 Hoonitron • Audi Media Center

Na svou pestrou minulost ovšem Audi nezapomněla, což dokládá i speciální studentský projekt, který vznikl právě na oslavu 150 let továrny v Neckarsulm. Jeho základem se stal malý dvoudveřový sedan NSU Prinz 4, který ale prošel kompletní proměnou pod rukama 12 učňů.

Ze základního vozu Prinz 4L, vyrobeného v roce 1971 a poháněného dvouválcovým vzduchem chlazeným motorem uloženým vzadu o výkonu cca 30 koní, ale mnoho nezbylo. Ostatně změnila se i koncepce pohonu – ze spalovacího veterána se stal moderní elektrický restomod.

Dvouválcový motor nahradil elektromotor převzatý z Audi e-tron 2020, jehož výkon se pohybuje kolem 240 koní. Palivovou nádrž, uloženou pod přední kapotou, pak nahradila vysokonapěťová baterie vyjmutá z plug-in hybridního SUV Audi Q7 TFSIe. Její parametry ani dojezd však značka neuvádí.

Nová je také podlaha vozu, převzatá z modelu Audi A1 a náležitě upravena. Elektrický restomod tak získal nové nápravy i brzdy, které si lépe poradí s mnohem vyšším výkonem. Úpravami prošla také karoserie, která byla rozšířena, dostala moderní světla, aerodynamické prvky, atd.

Video placeholder
Auto TIP Klassik (upoutávka) • Auto.cz

Projekt dostal označení Audi EP4, tedy „Electric Prinz 4“a lakování šedou barvou Suzuka Grey, které doplňuje lakování černých detailů v odstínu Brillient Black a zářivá žluto-zelená Signal Yellow. Některé prvky vozu jsou vyrobeny z karbonu a některé vznikly pomocí 3D tisku.

Kabina je téměř kompletně odstrojená, stejně jako v závodním speciálu. Posádce tak nabízí pouze dvojici sportovních sedadel Recaro Podium, jednoduchý digitální přístrojový štít a zárukou bezpečnosti se zdá být žluto-zelně lakovaný rám.