I takhle může vypadat práce studentů. V Audi na ničem nešetřili
Nevšední přestavby, která oslavuje 150 let továrny v Neckarsulm, se chopilo 12 studentů.
Automobilka Audi si připomíná 150 let své továrny v Neckarsulm, kde se dnes vyrábí sedany A6 a A8. V minulosti, ještě před vytvořením značky Audi, se však jednalo o továrnu společnosti NSU, která se proslavila jako výrobce motocyklů i osobních modelů poháněných motorem Wankel.
Relativně malá společnost však byla v roce 1969 koupena gigantem jménem Volkswagen, který spojil NSU se společností Auto Union, čímž vznikla společnost Audi NSU Auto Union AG. Menší modely s motorem vzadu se přestaly prodávat v roce 1973, poslední model značky, reprezentativní sedan Ro 80, skončil v roce 1977. Od roku 1985 pak společnost používá stávající zkrácený název Audi AG.

Na svou pestrou minulost ovšem Audi nezapomněla, což dokládá i speciální studentský projekt, který vznikl právě na oslavu 150 let továrny v Neckarsulm. Jeho základem se stal malý dvoudveřový sedan NSU Prinz 4, který ale prošel kompletní proměnou pod rukama 12 učňů.
Ze základního vozu Prinz 4L, vyrobeného v roce 1971 a poháněného dvouválcovým vzduchem chlazeným motorem uloženým vzadu o výkonu cca 30 koní, ale mnoho nezbylo. Ostatně změnila se i koncepce pohonu – ze spalovacího veterána se stal moderní elektrický restomod.
Dvouválcový motor nahradil elektromotor převzatý z Audi e-tron 2020, jehož výkon se pohybuje kolem 240 koní. Palivovou nádrž, uloženou pod přední kapotou, pak nahradila vysokonapěťová baterie vyjmutá z plug-in hybridního SUV Audi Q7 TFSIe. Její parametry ani dojezd však značka neuvádí.
Nová je také podlaha vozu, převzatá z modelu Audi A1 a náležitě upravena. Elektrický restomod tak získal nové nápravy i brzdy, které si lépe poradí s mnohem vyšším výkonem. Úpravami prošla také karoserie, která byla rozšířena, dostala moderní světla, aerodynamické prvky, atd.

Projekt dostal označení Audi EP4, tedy „Electric Prinz 4“a lakování šedou barvou Suzuka Grey, které doplňuje lakování černých detailů v odstínu Brillient Black a zářivá žluto-zelená Signal Yellow. Některé prvky vozu jsou vyrobeny z karbonu a některé vznikly pomocí 3D tisku.
Kabina je téměř kompletně odstrojená, stejně jako v závodním speciálu. Posádce tak nabízí pouze dvojici sportovních sedadel Recaro Podium, jednoduchý digitální přístrojový štít a zárukou bezpečnosti se zdá být žluto-zelně lakovaný rám.