Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indická Tata prudce zvýšila zisk díky divizi Jaguar Land Rover

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Jaguar Land Rover loni prodal 243 tisíc aut.

Indická automobilka Tata Motors více než ztrojnásobila celoroční zisk díky silné domácí poptávce a dobrým výkonům divize Jaguar Land Rover.

Firma oznámila, že její čistý zisk se ve finančním roce končícím v březnu zvýšil na 92,7 miliardy rupií (36 miliard Kč) z 25,7 miliardy rupií před rokem.

Automobilka nicméně varovala, že se bude nadále potýkat s konkurenčními tlaky a vysokými cenami komodit.

Tata je největším výrobcem nákladních automobilů a autobusů v Indii. Firma je známá rovněž jako producent nejlevnějšího osobního automobilu světa Nano. V roce roce 2008 koupila britské luxusní značky Jaguar a Land Rover od americké automobilky Ford Motor za 2,3 miliardy dolarů (zhruba 40 miliard Kč).

Divize Jaguar Land Rover byla pro firmu Tata zpočátku ztrátová, v posledních několika čtvrtletích se však podařilo dosáhnout obratu ve vývoji ekonomických výsledků. V uplynulém finančním roce tak divize vydělala 1,04 miliardy liber (zhruba 30 miliard Kč).

Skupina britských značek Jaguar Land Rover dosáhla v minulém fiskálním roce (končícím 31.března 2011) tržeb 9,9 mld. liber. Prodej vozů vzrostl z předloňských 193.982 kusů na 243.621 ks. Výrazně rostl prodej na trzích v Číně a Indii. Automobilka předpokládá, že z loňských 26 tisíc vozů prodaných v Číně se v letošním roce stane 40.000 jednotek. Většinu z toho budou tvořit offroady a SUV.

Jaguar Land Rover hodlá do nových modelů investovat 1,5 miliardy liber během následujících pěti let. Pozornost vývoje se zaměří na další rozvoj hliníkových konstrukcí, nové motory a hybridní hnací ústrojí.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
27. 5. 2011 23:34
Re: Pánové
Tak je to aj s GM a Saab.
Saab potrebuje pomoc aby mohol GM profitovat >:-[]
Tieto automobilky maju perspektivu pomaly ale isto len na mimoeuropskych trhoch (Pokial sa nic nezmeni)
V europe je este stale vojna. Nemecko vyhrava.
:-!
Staci sa pozriet na fleet vo vacsine firiem ktore su na velke prekvapenie nemecke..
27. 5. 2011 15:53
Pánové
pokud považujete Ford za Ježíška který je tak naivní že rozdal značky jako je Volvo, Land Rover, Aston Martin a Jaguár bez toho aby na nich vydělával i v současné době jste krásně naivní. Zkuste si zjistit za jakých podmínek šly u Forda tyto značky z domu? Jak dlouho ještě bude dodávat díly atp. a pak si spočítejte jak príma stále na těch značkách vydělává i když už patří někomu jinému. ;-)
27. 5. 2011 13:31
Re: FORD?
tak ten saab radši ani nepřipomínat.

než aby to byl čínksý mr*ky, tak to mohly taky rovnou položit.
Avatar - R32
27. 5. 2011 13:13
Re: FORD?
Asi tak, skostatení americkí manageri to spoza atlantiku videli veeľmi skreslene a asi sa pozerali v prvom rade na výsledky svojej materskej firmy. Tešiť môže to, že firmy majú za sebou silných partnerov, takže krach im nehrozí. Určite môžu spať lepšie ako šéfovia Saab-u... 8-s
27. 5. 2011 12:00
Re: FORD?
I Aston Martin vydělává. Volvo prodali po prvním roce v červených číslech, jestli se nepletu. Předtím vydělával, snad jako jediná evropská akvizice Fordu. Prognóza byla taková, že nabídka Volva je zastaralá, bude třeba investovat do její obnovy, jinak Volvo vydělávat nebude. A to se Fordu nechtělo. Takže to pravděpodobně byla jen otázka hotovosti, kterou Číňané měli. Volvo mohlo uvést facelifty, dokončit nové modely atd.

U Jaguaru/Land Roveru netuším, jak to bylo. Nedivil bych se, kdyby to vše byla pouze otázka managementu (a dostatku financí).