Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti nadále nepočítá s osmiválci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Japonská prémiová značka se nechce pouštět do vývoje nových osmiválců a ty stávající nechá pouze dožít.

Stále přísnější emisní normy vstupující v platnost prakticky po celém světě stojí za současným snižováním objemů i počtu válců motorů u řady automobilek. Jednou z těch, které se hodlají vzdát velkoobjemových osmiválců se údajně stane i japonské Infiniti.

Podle australského webu Motoring.com.au, kterému měl poskytnout informace přímo prezident značky Infiniti Johan de Nysschen, se tento japonský výrobce nehodlá zabývat vývojem nových osmiválcových motorů.

V současnosti nabízí ve svých vozech osmiválce VK50VE a VK56VD. První z této dvojice o objemu 5,0 litru pohání SUV FX50 AT a druhým s objemem 5,6 litru je určen pro severoamerické sedany M56 a M56x AWD a také pro velké SUV QX a jeho dvojče Nissan Patrol.

Tyto osmiválce mají být i nadále součástí nabídky pohonných jednotek zmiňovaných modelů, ale údajně se již nepočítá s jejich uvedením v některém z připravovaných vozů značky Infiniti a také se nemají dočkat nástupců se stejným počtem válců.

Budoucnost pohonných jednotek značky Infiniti mají představovat především zážehové vidlicové šestiválce a řadové čtyřválce, z nichž se některé dočkají přeplňování a jiné spojení s elektromotorem pro vytvoření hybridního pohonného systému.

Johan de Nysschen v rozhovoru pro web Motoring.com.au uvedl, že konec vidlicových osmiválců je nevyhnutelný a s jejich produkcí v budoucnosti podle něj skončí i německé prémiové trio Audi, BMW a Mercedes-Benz.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Avatar - Hammunasakra
6. 9. 2012 23:03
Re: NO
Ferrari (nebo Aston) samozřejmě ano (i když i u Ferrari si již dali patent na "jen" 6ti válec) - mám na mysli "běžné prémiové" vozy střední a vyšší střední třídy - tam se nad V8 již "smráká".
"Zasvěcení" v tom měli jasno již před desetiletím (nebo také možná i dříve :-) ), to že to dnes bylo "vypuštěno" ofic mezi "lid" naznačuje že to stím "hodně dlouho" spíš NEbude "tak žhavé" ;-)
PS: To že i v "dobách blahobytu" a (ještě) velkých prodejů velkých motorů byly některé V8 prodělečné je skutečnost kterou nějak "nechcete slyšet" :-)
VW (myslím celý koncern) teď "pokryje" co to jen jde novým (a dle všeho ne špatným) V8 4.0 TFSi a na žádný další nový motor se asi spíš NE"těšte" - uvidíme jestli nějak využijí/použijí motory od Porsche..
PPS: Ať se to vám líbí či ne (mně tedy moc NEeee) tak V8 již velmi brzy zůstanou JEN ve "speciálních modelech" za "speciální ceny" = dojde (no ono vlastně "již dochází") k "downsizing(u)" i v počtu válců - od R4 z kterých se stanou R3 po V8 z kterých bude R/V 6 - nebo "ještě jinak" = "lepším" motorem (pro "vyvolené") bude brzy "pouhý" 6tiválec - VĚŘTE mi ;-)
Avatar - Ham.
6. 9. 2012 19:02
Re: NO
BMW, MB, Jag, Aston, Ferrari, VW ti všichni budou mít 8válce ještě hodně dlouho.
Avatar - Hammunasakra
6. 9. 2012 18:41
Re: NO
Já slyšela že "naprostou většinu" nabídky víceválcových motorů napříč VŠEMI značkami pokryjí (xy verzemi) V8 4.0 TFSi
Avatar - Lonestarstate
6. 9. 2012 16:51
Re: NO
Ono se stačí podívat k libovolnýmu jezeru v USA na parkoviště... nikdo si tam nepřitáhne ten člun na přívěsu připojenýmu k Focusu nebo Sparku >:D leda by měl lodičku na dálkový ovládání. >:-[]
6. 9. 2012 16:49
Re: NO
Já ti nevím. Co jsem slyšel, tak počítají s evolucí V10 pro Lamborghini. Ale máš pravdu, v těch informacích je zmatek.