Infiniti nadále nepočítá s osmiválci
Stále přísnější emisní normy vstupující v platnost prakticky po celém světě stojí za současným snižováním objemů i počtu válců motorů u řady automobilek. Jednou z těch, které se hodlají vzdát velkoobjemových osmiválců se údajně stane i japonské Infiniti.
Podle australského webu Motoring.com.au, kterému měl poskytnout informace přímo prezident značky Infiniti Johan de Nysschen, se tento japonský výrobce nehodlá zabývat vývojem nových osmiválcových motorů.
V současnosti nabízí ve svých vozech osmiválce VK50VE a VK56VD. První z této dvojice o objemu 5,0 litru pohání SUV FX50 AT a druhým s objemem 5,6 litru je určen pro severoamerické sedany M56 a M56x AWD a také pro velké SUV QX a jeho dvojče Nissan Patrol.
Tyto osmiválce mají být i nadále součástí nabídky pohonných jednotek zmiňovaných modelů, ale údajně se již nepočítá s jejich uvedením v některém z připravovaných vozů značky Infiniti a také se nemají dočkat nástupců se stejným počtem válců.
Budoucnost pohonných jednotek značky Infiniti mají představovat především zážehové vidlicové šestiválce a řadové čtyřválce, z nichž se některé dočkají přeplňování a jiné spojení s elektromotorem pro vytvoření hybridního pohonného systému.
Johan de Nysschen v rozhovoru pro web Motoring.com.au uvedl, že konec vidlicových osmiválců je nevyhnutelný a s jejich produkcí v budoucnosti podle něj skončí i německé prémiové trio Audi, BMW a Mercedes-Benz.