Infiniti Q60 Sports Coupe nastupuje v sériové podobě
Mezi prémiovými kupé střední třídy začíná být poměrně nabito. BMW má svou řadu 4, Mercedes-Benz nedávno představil C Coupé, Audi se připravuje k odhalení druhé generace Audi A5 a Lexus má model RC. Nejnovějším příspěvkem do této kategorie je Infiniti Q60 Sports Coupe.
Na loňském lednovém autosalonu v Detroitu se odehrála premiéra Infiniti Q60 Concept a letos jsme se tedy na stejném místě dočkali představení sériového Q60 Sports Coupe. Novinka, jejíž podoba byla vlastně odhalena již na podzim loňského roku prostřednictvím série špionážních snímků se od konceptu vzhledově odlišuje víceméně jen v detailech a zachovává všechny jeho hlavní linie.
Pozornost si v případě designu zaslouží vedle pro Infiniti dnes již typického provedení C sloupku karoserie i LED světlomety s Light Guide Technology, napodobující světly pro denní svícení tvar lidských očních víček... Alespoň tak si to japonští designéři představují.
V souvislosti s karoserií rozhodně stojí za zmínku skutečnost, že se Infiniti podařilo dosáhnout součinitele aerodynamického odporu 0,28, na čemž má velký podíl tvar kapoty spolu s výdechy za předními koly odvádějícími horký vzduch z motorového prostoru a aktivní maska chladiče Active Grille Shutter pro šestiválcové verze, jejíž lamely jsou při nižších rychlostech uzavřené a otevírají se až při dynamičtější jízdě.
Techniku ukrytou pod novou karoserií sdílí Q60 Sports Coupe s nedávno modernizovaným sedanem Q50. Základ v paletě pohonných jednotek tak představuje přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1991 cm3 s výkonem 155 kW (211 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 350 N.m při 1500 min-1. Infiniti prozatím nezmiňuje dynamické schopnosti, ale uvádí spotřebu paliva 9,8 l na 100 km.
Mnohem lákavější volbou než čtyřválec má být ovšem nově vyvinutý třílitrovými vidlicový šestiválec VR s dvojitým přeplňováním, který bude k dispozici ve dvou provedeních. První má z objemu 2997 cm3 nabízet 224 kW (304 k) při 6400 min-1 a točivý moment 400 N.m od 1600 do 5200 min-1. Spotřeba paliva této verze má být 10,2 l benzinu na 100 km.
Vrcholem v nabídce motorů pak bude šestiválec VR s výkonem 298 kW (405 k) při 6400 min-1 a točivým momentem 475 N.m dostupným od 1600 do 5200 min-1. Infiniti ani u této verze neuvádí její dynamické schopnosti a znovu se omezuje pouze na spotřebu paliva 10,7 l na 100 km.
Všechny tři nabízené pohonné jednotky budou standardně spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou s páčkami pod volantem pro manuální řazení a pohonem zadních kol. Na přání bude ovšem k dispozici i provedení s pohonem všech kol.
Novinka s celkovou délkou 4683 mm, šířkou 1850 mm, výškou 1385 mm a rozvorem náprav 2850 mm stojí standardně na 19-palcových kolech, ale poprvé v historii sportovních kupé značky Infiniti jsou přímo od výrobce k dispozici i 20-palcová kola.
Druhá generace řízení Direct Drive Steering se lépe přizpůsobuje řidiči, má optimalizovanou logiku. Odezvu i účinek lze měnit prostřednictvím jednoho ze šesti režimů, označených Standard, Snow, Eco, Sport, Sport+ a Customize. Vedle řízení tyto režimy zasahují i do nastavení aktivních tlumičů Dynamic Digital Suspension s cílem zajistit co nejlepší ovladatelnost vozu.
Infiniti vyzdvihuje vedle designu, pohonných jednotek a podvozku i propracované aktivní odhlučnění, které má posádce i díky novým tužším příčníkům a izolačním materiálům zajistit co možná nejlepší cestovní komfort bez pronikání nežádoucích zvuků do interiéru.
Součástí výbavy Infiniti Q60 Sports Coupe bude mimo jiné multimediální systém InTution poslední generací a premiéru má v tomto modelu výkonný audio systém Bose s třinácti reproduktory.
Na severoamerickém trhu má být prodej kupé zahájen ve druhé polovině letošního roku, zatímco v případě Evropy je možné, že zde uvedeno nebude vůbec.