Infiniti Q50 MY18: Vyhlazení vrásek, dva displeje a sportování v rudém
Q50 měla premiéru před čtyřmi lety v Detroitu, takže na osvěžení vzhledu je nejvyšší čas. Celosvětově se dosud prodalo 210 tisíc kusů. Do Ženevy přijíždí se stylistickými modifikacemi, které ale nejsou na první pohled zas až tak patrné, sportovní sedan o své atletické proporce rozhodně nepřišel. Vypadá pořád trochu zvláštně. Nejmarkantněji se změnil přední nárazník, ale upravena byla lehce i maska, hlavní i nyní užší koncová světla a nárazník zadní.
A co technika? Nabídku zážehových motorů, už pro modelový rok 2018, zahajuje dvoulitrový čtyřválec s turbem (155 kW/5500 min-1, 350 N.m/1250 min-1) a končí nejvýkonnější třílitr V6 biturbo řady VR s 298 kW pro verzi Red Sport 400. Hodnotu největšího výkonu poskytuje při 6400 otáčkách, točivý moment 475 N.m vrcholí v rozmezí 1600-5200 min-1.
Hybrid Direct Response nabídne benzinový celohliníkový šestiválec 3,5 l DOHC, celý systém má výkon 269 kW. Zážehová jednotka disponuje parametry 225 kW a 350 N.m, k ní se přidává 50kW elektromotor s 290 newtonmetry. Kompaktní laminované baterie jsou lithium-iontové. Hlavně pro Evropu je určen čtyřválcový turbodiesel 2,2 l (125 kW/3300 min-1, 400 N.m/1600 min-1 Úpravy se dotkly i podvozku s nezávislými víceprvkovými závěsy, zejména obou stabilizátorů.
Interiér z kvalitnějších materiálů dostal nový volant, páčky, hlavici řadicí páky i sedačky. Místo jedné dotykové obrazovky jsou ve středu palubní desky dvě, osmipalcová a sedmipalcová. Horní slouží například k navigaci. Q50 zůstává jediným autem na světě, které nabízí řízení po drátech bez mechanické vazby, navíc se šesticí režimů (Personal, Standard, Snow, Eco, Sport a Sport+).
Balíček ProPilot Assist obsahuje nejnovější bezpečnostní systémy (kontrolu jízdy v dálničních pruzích nad 70 km/h, inteligentní tempomat, hlídání mrtvých úhlů, vzdálenosti a varování před kolizemi), nechybí chytrý klíček i-key, který při vstupu do vozu natočí sedačku řidiče. V příplatcích najdeme také elektronické adaptivní tlumiče a v portfoliu zůstává možnost pohonu všech kol. Audiofily potěší systém Bose se šestnáctkou (!) reproduktorů. Změnila se specifikace i názvy výbav, přibyl balíček Sport, také pro stupeň Blue Hybrid
Již v úvodu zmíněný nejvýkonnější Red Sport 400 se odlišuje na první pohled od ostatních sourozenců prvky v tmavé metalíze (zrcátka, difuzor...), zezadu pak dvojitými koncovkami výfuku a v neposlední řadě devatenáctipalcovými koly. Čalounění rudým prošíváním koresponduje s názvem, přístroje jsou orámovány matným chromem, nechybějí hliníkové prvky.
Čeští zákazníci se musejí nové Q50 vzdát, luxusní divize Nissanu už na našem trhu nepůsobí. Sedan vyrábí závod v Tochigi. Do showroomů jinak zamíří ve druhém čtvrtletí letošního roku. I když jde o firmu japonskou, její ústředí se nachází v Hongkongu. Současným prezidentem je Roland Krueger, šéfem designu pak Alfonso Albaisa.