Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q50 MY18: Vyhlazení vrásek, dva displeje a sportování v rudém

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 7. 3. 2017
71
11
Zobrazit náhledy (71)
Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50
Luxusní divize Nissanu přepudrovala vrásky sedanu Q50. V kokpitu jsou dvě dotykové obrazovky místo jedné, nejvíce výkonu má verze Red Sport 400.

Q50 měla premiéru před čtyřmi lety v Detroitu, takže na osvěžení vzhledu je nejvyšší čas. Celosvětově se dosud prodalo 210 tisíc kusů. Do Ženevy přijíždí se stylistickými modifikacemi, které ale nejsou na první pohled zas až tak patrné, sportovní sedan o své atletické proporce rozhodně nepřišel. Vypadá pořád trochu zvláštně. Nejmarkantněji se změnil přední nárazník, ale upravena byla lehce i maska, hlavní i nyní užší koncová světla a nárazník zadní.

A co technika? Nabídku zážehových motorů, už pro modelový rok 2018, zahajuje dvoulitrový čtyřválec s turbem (155 kW/5500 min-1, 350 N.m/1250 min-1) a končí nejvýkonnější třílitr V6 biturbo řady VR s 298 kW pro verzi Red Sport 400. Hodnotu největšího výkonu poskytuje při 6400 otáčkách, točivý moment 475 N.m vrcholí v rozmezí 1600-5200 min-1.

Hybrid Direct Response nabídne benzinový celohliníkový šestiválec 3,5 l DOHC, celý systém má výkon 269 kW. Zážehová jednotka disponuje parametry 225 kW a 350 N.m, k ní se přidává 50kW elektromotor s 290 newtonmetry. Kompaktní laminované baterie jsou lithium-iontové. Hlavně pro Evropu je určen čtyřválcový turbodiesel 2,2 l (125 kW/3300 min-1, 400 N.m/1600 min-1 Úpravy se dotkly i podvozku s nezávislými víceprvkovými závěsy, zejména obou stabilizátorů.

Interiér z kvalitnějších materiálů dostal nový volant, páčky, hlavici řadicí páky i sedačky. Místo jedné dotykové obrazovky jsou ve středu palubní desky dvě, osmipalcová a sedmipalcová. Horní slouží například k navigaci. Q50 zůstává jediným autem na světě, které nabízí řízení po drátech bez mechanické vazby, navíc se šesticí režimů (Personal, Standard, Snow, Eco, Sport a Sport+).

Balíček ProPilot Assist obsahuje nejnovější bezpečnostní systémy (kontrolu jízdy v dálničních pruzích nad 70 km/h, inteligentní tempomat, hlídání mrtvých úhlů, vzdálenosti a varování před kolizemi), nechybí chytrý klíček i-key, který při vstupu do vozu natočí sedačku řidiče. V příplatcích najdeme také elektronické adaptivní tlumiče a v portfoliu zůstává možnost pohonu všech kol. Audiofily potěší systém Bose se šestnáctkou (!) reproduktorů. Změnila se specifikace i názvy výbav, přibyl balíček Sport, také pro stupeň Blue Hybrid

Již v úvodu zmíněný nejvýkonnější Red Sport 400 se odlišuje na první pohled od ostatních sourozenců prvky v tmavé metalíze (zrcátka, difuzor...), zezadu pak dvojitými koncovkami výfuku a v neposlední řadě devatenáctipalcovými koly. Čalounění rudým prošíváním koresponduje s názvem, přístroje jsou orámovány matným chromem, nechybějí hliníkové prvky.

Čeští zákazníci se musejí nové Q50 vzdát, luxusní divize Nissanu už na našem trhu nepůsobí. Sedan vyrábí závod v Tochigi. Do showroomů jinak zamíří ve druhém čtvrtletí letošního roku. I když jde o firmu japonskou, její ústředí se nachází v Hongkongu. Současným prezidentem je Roland Krueger, šéfem designu pak Alfonso Albaisa.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - lamal
Q50
| 8. 3. 2017
pekna a facelift pomohol, kto ju pozna aj v reale tak podla mna pomohlo... 3.0T v dobrej farbe parada... skoda, ze sa jej tu nedari...

ale to vlastne ziadnemu velkemu japoncovi okrem mazdy 6 ... legend je KO, maxima detto... aspon ze lexik ako tak ide...
Avatar - Ozzman
Škoda,
| 8. 3. 2017
Po čerstvé zkušenosti radši Airbus >:-[]
doufám
| 8. 3. 2017
Těžko. Pro většinu českých managerů je Infinity takový horší a dražší Superb. Prodeje šly navíc spíše dolů, v roce 2015 47 aut, 2014 71 aut. Začátek roku 2016 byl vcelku slibný (21 aut za 1Q), ale nastal konec.
Když nevím Sleeper...
| 8. 3. 2017
OK, tomu bych i rozumněl. Jestli vyhodili to úděsné řízení a nahradili lepším systémem, tak v hybridu nemá moc chyb. I ty tvary se tak nějak upravily do pohledna.
Avatar - pelikoš
Škoda,
| 8. 3. 2017
to je proto, že to nemá nissan pod kontrolou, ale je tu dovozce(auto palace), který to evidentně nezvládl(jeden showroom), proto to tak dopadlo

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku