Infiniti vstupuje na český trh se třemi modelovými řadami (české ceny)
Jestli jste si oblíbili auta luxusní divize Nissanu Infiniti, ale od pořízení vás odradily komplikace spojené s individuálním dovozem, určitě vás potěší, že už v dubnu si budete moci tahle auta koupit oficiálně na českém trhu, a to za zajímavě nastavené ceny.
Zatím jediný showroom v republice - Infiniti Centrum Praha - se právě buduje v Průhonicích a své dveře otevře v průběhu dubna. My jsme se společně s dalšími novináři ale již nyní zběžně seznámili s auty, která si budete moci již za čtvrt roku postavit do garáže.
Úvodem něco o značce jako takové, jak ji prezentovali vyškolení marketingoví experti. Ačkoli jde o značku vytvořenou v roce 1989 pro americký trh, záměrem Nissanu bylo nikoli přizpůsobit svou nabídku konkurenčním produktům, ale nabídnout zákazníkům to nejlepší z japonských tradic a techniky. Což je paradoxní, protože Infiniti už působí v půlce světa (USA, Kanada, Rusko, Ukrajina, Střední východ, J. Korea, Taiwan a část Evropy), ale v Japonsku dosud uvedena nebyla. Hlavním posláním značky je prodávat nejen výkonné luxusně-sportovní vozy, ale také poskytovat jejich majitelům špičkovou japonskou péči a přístup. Dost ale bylo marketingu, pojďme se podívat, co nás vlastně čeká.
Za volantem: Infiniti G, EX a FX |
Infiniti postavilo svou evropskou (a ostatně i celosvětovou) modelovou řadu na poměrně jednoduchém receptu – jedné platformě disponující pohonem zadních kol, všech kol nebo zadních kol s řiditelným efektem a jednom nosném motoru – šestiválci o objemu 3,7 l s výkonem 235 kW při 7000 otáčkách a s točivým momentem 360 Nm při 5200 otáčkách, což jsou mimochodem na daný objem docela zajímavá čísla. K tomu šestistupňová manuální převodovka nebo povedený sedmistupňový automat, specifický design – a máme tu rázem značku, jejíž směřování je asi nejbližší automobilce BMW.
Z nabídky tvořené výhradně šestiválcovými benziňáky se Infiniti snaží dělat svou silnou stránku a demonstraci sportovního image, faktem ale je, že v nabídce nic jiného nemají a již nyní ohlašují na příští rok příchod třílitrového šestiválcového turbodieselu. Teprve tehdy se asi prodeje v dieselové Evropě pořádně rozjedou.
Infiniti G37
Pilířem prodejů na americkém trhu je kupé a sedan G37. Obě verze mají shodný rozvor 2,85 m. Liší se ale délkou (Sedan 4,77 m, Coupé 4,66 m), šířkou (Sedan 1,77 m, Coupé 1,82 m) a výškou (Sedan 1,45 m, Coupé 1,40 m). Sedan je v nabídce s pohonem zadních nebo všech kol, kupé se dodává pouze jako zadokolka, je ale vybaveno zadní řiditelnou nápravou. Pro zadokolky existují tři stupně výbavy, u 4x4 chybí nejsportovnější provedení S.
Základní provedení nabídne řadu nadstandardních prvků výbavy jako elektricky ovládaná přední sedadla, audiosystém s měničem na 6 CD, multifunkční volant, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Součástí výbavy také bude posilovač řízení s variabilním účinkem. Bohatou standardní výbavu bude možné doplnit o 7stupňovou automatickou převodovku s režimem ručního řazení a páčkami řazení z hořčíkové slitiny pod volantem, adaptivním tempomatem, elektricky ovládaným střešním oknem, dojezdovým kolem, vakem na lyže nebo multimediálním paketem.
Infiniti G37 – Ceny na českém trhu | |||
Model | G37 Sedan | G37x Sedan | G37 Coupé |
Zdvihový objem [cm3] | 3696 | 3696 | 3696 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 235/7000 | 235/7000 | 235/7000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 360/5200 | 360/5200 | 360/5200 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | (240) | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,8 (5,9) | (6,0) | 5,8 (5,9) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,5 (10,4) | (10,9) | 10,5 (10,4) |
Cena G37 [Kč] | 999.900,- | 1.049.900,- | 1.089.000,- |
Cena G37 GT [Kč] | 1.046.900,- | 1.096.900,- | 1.136.000,- |
Cena G37 S [Kč] | 1.113.150,- | - | 1.202.250,- |
Elegantní kupé-kabrio na evropský trh dorazí bohužel až v létě roku 2010.
Infiniti EX
Takříkajíc celosvětovou novinkou se kompaktní SUV EX37. Jde o přímého konkurenta vozům Audi Q5, BMW X3 a Mercedesu GLK. Standardní výbava a nabídka verzí se téměř shoduje s řadou G37, chybí však sportovní verze EX37S. Za příplatek lze navíc pořídit systém sledování okolí vozidla při parkování, adaptivní xenonové světlomety AFS nebo střešní ližiny, standardem je naopak sedmistupňový automat, jenž nemá alternativu.
Infiniti EX37 – Ceny na českém trhu | |
Model | EX37 |
Zdvihový objem [cm3] | 3696 |
Válce/ventily | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 235/7000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 360/5200 |
Max. rychlost [km/h] | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 11,2 |
Cena EX37 [Kč] | 1.157.600,- |
Cena EX37 GT [Kč] | 1.209.600,- |
Infiniti FX37 a FX50
Vrcholným modelem automobilky a také autem, které díky řadě šedých dovozů u nás tuhle značku docela dobře propagovalo, je velké SUV FX. U tohoto modelu je krom už notoricky známého V6 k dispozici též vidlicový osmiválec o výkonu 287 kW při 6500 otáčkách a s točivým momentem 500 Nm při 4400 otáčkách. Tento v současnosti asi jediný konkurent BMW X6 už je tak nahuštěn výbavou, že lze dokoupit už jen adaptivní tempomat a brzdový asistent, dojezdové kolo, multimediální paket a sledování okolí vozu, přičemž na verzi s V8 už zbývá pouze ta rezerva. FX se navíc může pochlubit karoserií nalakovanou takzvaným nanolakem, jenž je schopen zacelit drobné škrábance.
Infiniti FX – Ceny na českém trhu | ||
Motor | 3,7 V6 | 5,0 V8 |
Zdvihový obj. [cm3] | 3696 | 5026 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 |
Převodovka | 7st. aut. | 7st. aut. |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 235/7000 | 287/6500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 360/5200 | 500/4400 |
Max. rychlost [km/h] | 235 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,8 | 5,8 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 12,0 | 13,0 |
Cena FX37 GT [Kč] | 1.425.000,- | - |
Cena FX37 S [Kč] | 1.494.300,- | - |
Cena FX50 S [Kč] | - | 1.855.000,- |
Ceny všech verzí jsou v tuto chvíli orientační a mohou se ještě lehce změnit.