Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Inovovaný Volkswagen Touareg: premiéra v Paříži

Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
7 Fotogalerie
Diskuze (55)
Populární SUV dostane jako první Volkswagen nový osmiválec s přímým vstřikováním, pozměněný design a inovativní bezpečnostní prvky.

Volkswagen přichystal pro pařížský autosalon světovou premiéru faceliftovaného Touaregu, který bude uveden na trh v listopadu. Nový Touareg ihned poznáte podle zcela přepracované přídě, kde kromě kapoty nezůstal jediný díl stejný. V souladu s dalšími novými modely Volkswagenu adoptoval Touareg výraznou stříbrnou masku, nová jsou přední světla (na přání bixenonová s natáčením), přední nárazník s kulatými mlhovkami je zakulacenější podobně jako u nového Eosu a otvory sání vzduchu rozdělují vodorovné chromové lišty. Nová zpětná zrcátka si mají lépe poradit s proudícím vzduchem. Na zádi Touaregu se objevil nový spoiler a dynamičtěji působící nárazník s výfukovými koncovkami, z bočního pohledu pak vyniknou nová litá kola. Nabídku barev obohatí metalízy šedá Atacama, šedá Mountain, modrostříbrná Arctic, stříbrná Leaf , antracitová Galapagos a perleťová červená Sierra. K mání budou i „komfortní“ sedadla, a to buď v částečně koženém provedení (Cricket), nebo celokoženém s kůží Nappa.

Ve faceliftovaném Touaregu se jako v prvním Volkswagenu objeví nový zážehový osmiválec 4,2 FSI s přímým vstřikováním, který dosahuje výkonu 257 kW a točivého momentu 440 Nm. Kromě osmiválce zůstanou v nabídce i motory V6 FSI s výkonem 206 kW a vrcholný W12 s 331 kW. Příznivci turbodieselů mohou nadále sáhnout po pětiválci (128 kW), šestiválci (165 kW) a ti nejrozmlsanější po pětilitrovém desetiválci (230 kW).

V sériové výbavě Touaregu se objeví nově patentovaný systém ABSplus, který zkracuje brzdnou dráhu v terénu až o 20 procent. Dosud ztrácela SUV při brzdění na šotolině nebo písku ovladatelnost a prodlužovala se brzdná dráha. Systém ABSplus v Touaregu však vytlačuje části nezpevněného povrchu před dočasně zablokovaná kola, což zvyšuje brzdný účinek bez vlivu na ovladatelnost.

Systém Front Scan je adaptivní tempomat ACC, schopný díky radaru na přídi zpomalovat a zrychlovat v rámci nastavené rychlosti, nově je však schopen v případě nouze vozidlo zcela zastavit. Systém také kontroluje potřebnou brzdnou vzdálenost a v případě potřeby preventivně „připraví“ brzdy. Poprvé u Volkswagenu se objevuje systém Side Scan, který sleduje situaci vedle auta a za ním, přičemž při přejíždění mezi pruhy varuje řidiče před možnou kolizí.

ESP nově obsahuje hydraulický brzdový asistent namísto pneumatického, preventivní zvýšení brzdného tlaku v případě náhlého ubrání plynu, ochranu proti převrácení (ARP) a ochranu proti vadnutí brzd dodatečným zvýšením tlaku.

Sportovní podvozek bude nově nabízen i u verzí s pneumatickým odpružením. Jako první SUV na světě bude možné Touareg vybavit audiosystémem od dánské firmy Dynaudio s deseti reproduktory a výkonem 620W, nový je i multifunkční displej s 3D piktogramy.

Vstoupit do diskuze (55)