Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IRC Rally Azorské ostrovy 2011 – Po dvou etapách se o vítězství přetahují Fabie S2000

Michal Otruba
Diskuze (0)
První etapa měřila pouze 22,5 km, a tak jsme její shrnutí spojili dohromady s etapou číslo dvě.

Do druhé poloviny se přehoupnul letošní ročník šampionátu IRC, šestou soutěží z jedenácti se stala šotolinová Sata Rally na Azorských ostrovech. Původně sice bylo v kalendáři IRC 2011 dvanáct soutěží, ale sedmá soutěž na portugalském ostrově Madeira kvůli neplnění finančních závazků pořadatele z letošního kalendáře vypadla. A nejinak tomu bude i v příštím roce.

Letos organizátoři připravili v divokých přírodních scenériích 17 rychlostních zkoušek o měřené délce 205,1 km. Na startu nechyběla ani dvojice továrních škodovek pilotovaných Finem Hänninenem a Čechem Kopeckým – ten se vrací po havárii v Belgii (navigátor Starý je již v pořádku), na šotolinovém podkladu však nejel celý rok a podle vlastních slov si bude muset chvíli zvykat a po pár erzetách se uvidí, jestli má cenu pořádně tlačit.

Předsoutěžní shakedown dlouhý 2,9 km nejrychleji prolétnula hned dvojice jezdců – Hanninen a Mikkelsen, oba na Fábiích S2000 v čase 1:44,0. Třetí skončil Kopecký se ztrátou 1,2 sekundy.

První etapa: Šotolina patří Finu Hänninenovi

Již ve čtvrtek odpoledne se odjely tří měřené testy v celkové délce 22,5 km. Nejlépe do soutěže vstoupil Nor Mikkelsen, který vyhrál úvodní zkoušku. Úřadující šampión Hanninen však zajel druhý čas, v následujících dvou testech dojel druhý a první a po první etapě mu tak patří celkové vedení. Kopecký začal šestým místem, díky třetímu a druhému místu však poskočil na celkové čtvrté místo se ztrátou 10,6 sekundy. Celkové stříbro zatím patří domácímu Magalhaesovi na Peugeotu (+4,3), který v poslední čtvrteční erzetě odsunul druhého Nora Mikkesena o 1,4 na třetí příčku. Až osmý je Francouz Bouffier (+36,3), který ostatním čistí šotolinovou trať plnou vulkanického kamení a výrazně tak ztrácí.

„Po první dni jsme ve vedení, což je určitě povzbudivé, ale je před námi spousta kilometrů na zdejším hodně náročném povrchu. Je zde spousta úseků s nebezpečím defektu, což okamžitě bere šance na dobrý výsledek, toho se musíme vyvarovat,“ říká vedoucí Juho Hanninen, kterého loni o jasné vítězství připravily defekty pneumatik.

Druhá etapa: Mládí versus zkušenost

Druhou etapu tvořilo celkem 9 měřených úseků o celkové délce 95,1 km rozdělených do tří sekcí po třech. První sekci ovládnul Hanninen na Fabii, dvě erzety vyhrál a prostřední test byl zrušen kvůli kravám procházejícím se po trati. Svůj náskok na druhého Mikkelsena navýšil na téměř 10 sekund, na třetí místo se propadnul Magalhaes, který ztrácí již 21 sekund. O pouhé 1,2 za ním je čtvrtý Kopecký. Ze šestého místa odstupuje z nadějně rozjetého závodu Wilks na Peugeotu. I přes noční déšť (a tím menší čištění trati) ztrácí první jedoucí Sandell více než doufal, je pátý a ztrácí již 1:18,8. Následuje odpolední páteční servis.

Druhá runda dopadla podobně jako ta první. Hanninen se přetahoval o desetiny s Mikkelsenem (každý po jednom vítězství) a vzhledem k tomu, že poslední test druhé sekce byl zrušen (kvůli havarovaným autům z prvního průjezdu), navýšil své vedení Juho pouze o 0,4 sekundy. Podobné souboje sváděla dvojice Kopecký – Magalhaes, za kratší konec tentokráte tahal český jezdec, který se vzdálil bronzové příčce o dalších 1,2 sekundy. Všichni jezdci svorně komentují kameny na trati, na nichž hrozí defekty nebo poškození auta – všichni se je tedy snaží objíždět. Pátý Sandell zase ztrácí, na Kopeckého má manko již více než minutu. Následuje druhý páteční servis.

Třetí sekce nejlépe sedla Norovi Mikkelsenovi, který se nebezpečně přiblížil vedoucímu Hanninenovi, který v posledním odbočení udělal malou chybičku – po pátku na něj ztrácí pouze 1,3 sekundy. V sobotu to tedy bude ještě boj o každou desetinku. Další souboj o bronz pokračoval mezi Magalhaesem a Kopeckým, momentálně je od sebe dělí 4,9 sekundy. Švéd Sandell dostal minutovou penalizaci za předčasný příjezd do časové kontroly a padá na sedmé místo. Vzhledem k tomu, že byla udělena v časovce před zrušeným testem se tato bude ještě projednávat.

Výsledky Sata Rally Acores po 2. etapě 2011:
1. Juho Hänninen(Škoda Fabia S2000) 1:07:45,8
2. Andreas Mikkelsen(Škoda Fabia S2000) +1,3
3. Bruno Magalhaes(Peugeot 207 S2000)+49,8
4. Jan Kopecký(Škoda Fabia S2000) +54,7
5. Bryan Bouffier(Peugeot 207 S2000)+2:20,1
6. Ricardo Moura(Mitsubishi Lancer Evo IX) +3:12,8
7. Patrik Sandell(Škoda Fabia S2000) +3:20,8
8. Vitor Lopes(Subaru Impreza STi) +4:49,7
9. Vitor Pascoal(Mitsubishi Lancer Evo X) +5:56,9
10. Sergio Silva(Subaru Impreza STi) +6:11,2

„Schyluje se k veliké bitvě s Andreasem, to je jisté. Druhé místo mě nezajímá, takže pojedu na vítězství. Na poslední vložce jsem udělal hloupou chybu, na jedné odbočce nám zhasnul motor. Mohl být mezi námi větší rozestup,“ řekl po dvou etapách stále vedoucí Fin Juho Hänninen.

Michal Otruba
Diskuze (0)