Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italdesign Alessandro Volta - Lexus ve sportovním kabátě

Ondřej Láník Ondřej Láník 9. 3. 2004
8
5
Zobrazit náhledy (8)
Abarth Abarth Abarth
Giugiaro v Palexpu představil nejen studii velké Alfy, ale nadmíru zajímavý je také do detailu propracovaný koncept Alessandro Volta.


Giugiaro v Palexpu představil nejen studii velké Alfy, ale nadmíru zajímavý je také do detailu propracovaný koncept Alessandro Volta.

Již jméno studie prozrazuje, že automobil má něco společného s elektrickou energií a akumulátory. Ano, tento sportovní automobil spojuje hybridní pohon (kombinace elektromotorů a spalovacího motoru) se sportovními jízdními výkony, což je spojení, které zní stále poměrně exoticky.

Kupé Italdesign Volta je postaveno ve spolupráci s japonskou Toyotou. Hnacím ústrojím Volty je modifikovaný hybridní pohon z Lexusu RX400h. Motor V6 3.3 l je u zadní nápravy, takže nebylo třeba středem vozu vést výfukové potrubí, nebo hnací hřídel a podlaha tak mohla zůstat zcela rovná. Každá náprava má navíc jeden elektromotor, který vozu propůjčuje dobré trakční vlastnosti zejména při rozjezdu. Za zadními sedadly jsou umístěny baterie, které zvyšují pohotovostní hmotnost o 70 kg. To je sice nevýhoda, na druhou stranu obdobný mechanický pohon všech kol by v konvenčním automobilu zabral asi 100 kg. Giugiaro vytvořil pro 4,3 metru dlouhé kupé nejen nový kabát, ale také podvozek a prostorový rám z uhlíkových kompozitů.

Kupé je široké necelé dva metry a prostorová dispozice nabízí místo pro 3 cestující. Aplikace řízení, ovládání brzd a pedálu akcelerátoru po drátě (steer-by-wire, brake-by-wire, elektronický pedál plynu) umožnila nevšední rozsah přizpůsobení ovládacích prvků. Seřídit lze nejen volant ve dvou obvyklých směrech, ale přibyla také možnost posunutí celé ovládací skupiny doprostřed, nebo zcela na pravou stranu.

Kombinace spalovacího motoru a dvou elektromotorů dává celkem 300 kW, automobil jede nejvíce 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 4,06 s. Nádrž na 52 litrů vystačí na 700 kilometrů jízdy tímto hybridním automobilem. Při nízkých rychlostech (20-30 km/h) lze využívat výhradně elektrický pohon, který je jednak šetrnější ke zplodinami zkoušenému městskému životnímu prostředí a je také velmi tichý.

Vnější rozměry studie jsou 4358 x 1925 x 1140 mm, rozvor činí 2570 mm. Pohotovostní hmotnost 1250 kg.

Diskuse: Přidat názor