Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italové nabízí pohled do zákulisí výroby stylového retro-elektromobilu Microlino 2.0

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 5. 2022 • 02:10
34
2
Zobrazit náhledy (34)
Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0

Italská automobilka se pochlubila moderní výrobní linkou a přidala pár zajímavých informací.

Malý městský elektromobil Microlino 2.0, který je duchovním nástupcem Isetty, se podle automobilky bude vyrábět v moderní produkční hale o rozloze 3000 m2. Půjde přitom o část haly společnosti CECOMP, se kterou společnost Micro-Mobility vytvořila společný podnik. Na poměry běžných automobilek se jedná o skromné prostory, výroba však bude evidentně moderní.

Celá střecha haly je totiž pokryta solárními panely, na výrobě vozu bude pracovat cca 100 zaměstnanců a po najetí na plný výkon by měl každých 20 minut opouštět linku nový mini-elektromobil Microlino 2.0. Společnost přitom počítá, že až 80 % vozů půjde na evropský trh. Velké procento by navíc mělo zůstat v Itálii.

Video se připravuje ...

V současnosti na výrobní lince dobíhá výroba prvních před-produkčních vozidel, které zřejmě ještě čeká další testování ve vybraných evropských městech. Podobný elektromobil už se přitom v některých městech objevil, nešlo však o Microlino 2.0, ale první verzi modelu vyvíjeného se společností Artega.

Ten byl vyvíjen v dobách, kdy byla společnost Micro-Mobility ve vlastnictví společnosti Artega. Po právních sporech, které celý projekt stylového retro-elektromobil málem odsoudily k zániku, se však společnost Micro-Mobility spojila se společností CECOMP a společně došlo k vývoji ještě lepšího a modernějšího produktu, který byl prezentován v loňském roce. Se společností Artega to však v současnosti nevypadá zrovna dobře.

Původně se přitom očekávalo, že Artega dodá na trh svůj model Karo, vycházejícího z původního společného vývoje, s citelným předstihem. Nyní je však pravděpodobnější, že se na trh a k zákazníkům dostane jako první právě Microlino 2.0, které by mohlo svým designem oslovit poměrně dost zákazníků. Ostatně špatné nejsou ani parametry malého elektromobilu.

Video se připravuje ...

Microlino 2.0 by mělo být k dispozici s elektromotorem na zadní nápravě, který standardně nabízí výkon 12,5 kW, krátkodobě však až 19 kW. Díky hmotnosti do půl tuny to stačí k akceleraci na městských 50 km/h za 5 sekund, maximální rychlost pak bude až 90 km/h. K dispozici mají být baterie s kapacitou 6, 10,5 nebo 14 kWh, které zajistí dojezd 95, 175 nebo až 230 km na jedno nabití.

Poměrně zajímavá by pak měla být i cena, která by měla startovat od 317.000 Kč. Pokud tedy výrobce dodrží slibované parametry, může se Microlino 2.0 konečně stát skutečně zajímavým, praktickým stylovým a cenově rozumným elektromobilem do města a blízkého okolí.

Doporučujeme

Témata
4. 5. 2022 16:11
Micro-Microlino je CH firma
Znamy svajciarsky vyrobca kolobeziek Micro vytvoril pred casom firmu Microlino a na vyrobe a vyvoji prototypu sa dohodol s talianskou firmou . Momentalne vydali oficialne vyhlasenie o posunuti seriovej vyroby ( uz asi 4 ) kvoli narastu cien vstupnych surovin a nedostatku niektorych komponentov na trhu. Ocakava sa aj zvysenie povodnej ceny na dvojnasobok...
Avatar - Ja Prvni 123
4. 5. 2022 16:00
Ano. Elektro v tomto podání proč ne.
Pro specifickou skupinu uživatelů to může dávat smysl a být skutečně nejlepším řešením mobility po městě.
Pokud mají kde nabíjet.
Ale vždycky jako druhé auto - místo MHD.