Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický nástupce Isetty Microlino 2.0 se představuje v produkční formě

Ondřej Mára Ondřej Mára 8. 9. 2021 • 02:56
63
21
Zobrazit náhledy (63)
Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0 Microlino 2.0

Výroba městského elektromobilu s elegantním retro-designem by měla odstartovat do konce roku.

Švýcarská společnost Micro představila během právě probíhajícího mnichovského autosalonu finální produkční verzi svého městského elektromobilu Microliono 2.0, který se volně inspiroval designem BMW Isetta. Původní koncept byl přitom veřejnosti představen již v roce 2016 a na trh měl být uveden v roce 2018.

Původní projekt Microlino ovšem nabíral výrazné zpoždění, což se švýcarská společnost nakonec rozhodla využít k řadě modifikací a v minulém roce byl představen projekt Microlino 2.0. Jednou z důležitých změn se přitom stal přechod k samonosné konstrukci karoserie, která nahradila původní trubkový rám. V segmentu vozů jako je Microlino by se mělo jednat o celkem unikátní koncepci.

Pozitivní zprávou ale je, že design produkčního Microlino 2.0 zůstává ve velkém věrný původním konceptům a prototypům. Městský elektromobil tak vypadá skutečně roztomile a elegantně kombinuje retro křivky s prvky moderní výbavy, jako jsou tenká LED zadní světla, kulaté LED světlomety v krytech zrcátek nebo LED pásky v předních dveřích.

Dveře se stále otvírají podobně jako u původní Isetty, postrádají ovšem klasickou kliku. Místo toho jsou dveře vybaveny tlačítkem, po jehož zmáčknutí automaticky poodskočí. Mechanismus dveří je navíc vybaven funkcí soft-close.

Kabina je koncipována pro dvě osoby, zatímco malý zavazadelník nabízí objem 230 litrů. Před řidičem je napevno umístěn sloupek řízení, na kterém je připevněn malý displej digitálního přístrojového štítu. Další malý displej, který slouží k ovládání hlavních funkcí vozu, pak najdeme ve výklopných dveřích. Ty jsou navíc vybaveny robustním rámem, včetně poutka pro snazší zavírání.

video

Microlino 2.0 bude na trhu dostupné ve třech verzích. Základní Urban nabídne pouze dvě barvy karoserie v kombinaci s černou střechou a látkové čalounění. Vyšší výbava Dolce rozšiřuje nabídku barev karoserie, přidává bílou střechu a čalounění recyklovanými materiály nebo veganskou kůží. Novinkou je také LED pruh vředu i vzadu, který doplňuje standardní osvětlení vozu.

Vrcholná výbava Competizione pak nabídne výběr z několika matných barev karoserie, včetně matně černé barvy střechy. Obě vyšší verze jsou navíc vybaveny látkovým střešním oknem, které je ve verzi Urban dostupné za příplatek.

Nová samonosná karoserie by měla nabízet vyšší tuhost, vyšší úroveň bezpečí a současně lepší jízdní vlastnosti. Zavěšení kol je navíc na obou nápravách nově nezávislé. O pohon se staré elektromotor o běžném výkonu 12,5 kW (17 k) s nejvyšším točivým momentem 118 Nm, který je však schopen dočasně nabídnout nejvyšší výkon až 19 kW (26 k).

To sice nejsou oslnivá čísla, Microlino 2.0 ale váží pouze 435 kilogramů (bez baterií) a akceleraci na městských 50 km/h zvládá za 5 sekund. Maximální rychlost je pak 90 km/h. Hmotnost bez baterií je přitom uváděna z důvodu možnosti volby.

Zákazníci mohou volit z lithium-iontových baterií s kapacitou 6 kWh, 10,5 kWh a 14 kWh, které zajistí dojezd 95 km, 175 km nebo až 230 km na jedno nabití. Nabíjení z 0 na 80 % pak zabere 3 hodiny u verze s 10,5 kWh baterií, zatímco 6 kWh a 14 kWh baterie potřebují 4 hodiny.

Příjemnou zprávou je skutečnost, že Microlino navzdory zdržení projektu zůstalo u původní ceny od 12.500 euro, což je cca 317.000 Kč. Výroba bude probíhat v Turíně, zahájena by měla být ještě letos a roční kapacita by měla být okolo 7.500 vozidel. Výrobce přitom hlásí, že již přijal okolo 24.000 objednávek. První vozy budou nejprve putovat do Švýcarska, následovat bude Německo a pak zbytek Evropy.

Související články

Témata
9. 9. 2021 21:37
Re: Pecka!
Důležitá je koncepce, celkovou délkou bych asi moc neargumentoval. Kde máš nohy, deformační zóna ? Tady ani sebelepší materiály, jako že zde asi nebudou, nepomohou. Takže jen na tebe neprší.
Avatar - Barry Lyndon
9. 9. 2021 17:19
Re: Pecka!
Připadá mi, že někteří si tu představují, že je to něco jako Peel P50, ale tohle je velký skoro jako Smart, délka je 2,4 m. A OK, uznávám, že i Smart je víc auto než toto, ale zase to "jen na tebe neprší" podle mě tak úplně neplatí. Samozřejmě záleží na tom, jak si s tím pohráli a z jakých je to materiálů...
9. 9. 2021 15:05
Re: Pecka!
Skútr i motorka jsou nebezpečnější než auto samozřejmě také. Jsou ale obratnější a "štíhlejší". Auto má v bezpečnosti jakousi přidanou hodnotu, tohle jí však nemá. Jen na tebe neprší.
9. 9. 2021 14:23
Re: Pecka!
To si napísal Ty. ;-) :D
9. 9. 2021 14:21
Re: Pecka!
Tú 90 som v texte prehliadol. Ale tých 90 bude len číslo, vieš si túto hrčku pri takej rýchlosti predstaviť? Asi bude letieť 30 cm nad cestou ako ufo a bude tiež podobne ovládateľná. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud